معرفی پنج رستوران محبوب در تهران برای شکم گردی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
معرفی پنج رستوران محبوب در تهران برای شکم گردی

در این مقاله لیستی از پنج رستوران محبوب پایتخت را برایتان آماده کرده‌ایم که هرکدام در نوع خود بهترین عملکرد را دارند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مدت‌هاست که گردشگری غذایی، رستوران گردی یا همان شکم گردی در صنعت گردشگری و توریسم جا باز کرده و به لیست تفریحات مردم در کلان‌شهرهایی چون تهران اضافه شده است. به همین دلیل علاوه بر زیادشدن تعداد رستوران‌ها و فست فودی‌ها در سطح شهر رقابت میان رستوران‌داران نیز بسیار بیشتر از گذشته به چشم می‌آید.

در نتیجه این رقابت‌ها عده‌ای در تلاش‌اند تا با بالا بردن کیفیت غذا، اضافه کردن اسامی جدید به منو رستوران و در نظر گرفتن آپشن‌های متعدد برای جلب رضایت مشتریان در این بازار شلوغ با همان قدرت سابق به فعالیتشان ادامه دهند.

ما در ادامه این مقاله لیستی از پنج رستوران محبوب پایتخت را برایتان آماده کرده‌ایم که هرکدام در نوع خود بهترین عملکرد را دارند. حالا اگر شما نیز به‌دنبال چند مورد مناسب برای تفریح و رستوران گردی هستید و علاوه بر آپشن‌های رستوران، کیفیت غذا نیز برایتان اهمیت دارد تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پیش از اینکه به سراغ معرفی رستوران‌ها برویم بد نیست این نکته را اضافه کنیم که بهترین و بدترین رستوران‌های تهران را می‌توان از دیدگاه‌های متنوعی بررسی کرد. شاید آن رستورانی که از نظر کیفیت غذا بهترین است از نظر طراحی فضای داخلی بدترین باشد. فضای داخلی رستوران، امکانات رستوران، کیفیت غذاها، برخورد پرسنل، قیمت منصفانه و ... از مواردی هستند که می‌توانیم رستوران‌ها را با توجه به آن‌ها دسته‌بندی کنیم. ما سعی کرده‌ایم برای نوشتن این لیست تمام گزینه‌ها فوق را بررسی کرده و در نهایت پنج مورد خاص را به‌عنوان بهترین رستوران‌های تهران از هر نظر به شما معرفی کنیم.

رستوران سنتی عالی‌قاپو

یکی از اولین مواردی که معمولا به‌عنوان بهترین رستوران سنتی تهران معرفی می‌شود رستوران عالی قاپو است. در این رستوران باکیفیت‌ترین غذاهای ایرانی در فضایی خاص و کاملاً سنتی برای مشتریان سرو می‌شود. کسانی که از مشتریان پروپاقرص رستوران عالی قاپو هستند، می‌گویند این رستوران را به خاطر موسیقی زنده و شب‌های نوستالژیکش دوست دارند. انگار در اینجا تهران قدیم هنوز نیز نفس می‌کشد.

شاید در رستوران عالی قاپو تهران هیچ خبری از غذاهای هوس برانگیز امروزی مانند چیز برگر و پیتزاهای آمریکایی نباشد، اما حتم داریم که بهترین کباب‌های تهران را مقابلتان می‌چینند. البته گذشته از کباب‌های رستوران عالی قاپو چلو ماهیچه این رستوران نیز حسابی طرفدار دارد.

شاید در بدو ورود احساس کنید قیمت‌ها کمی بالاست، اما کیفیت و حجم غذاها، سالاد بار رایگان و همچنین پخش موسیقی زنده قیمت بالای غذاها را به‌خوبی توجیه می‌کند.

رپورتاژ

رستوران نایت

نایب یکی دیگر از رستوران‌های سنتی تهران با موسیقی زنده است که در از همان اولین سال‌های فعالیتش حسابی سروصدا به پا کرد. این رستوران زنجیره‌ای بیش از پنج شعبه در تهران دارد که با منوی متنوع و هوس برانگیزش دل از مشتریان خود برده است. در اینجا نیز قیمت غذاها به نسبت رستوران‌های معمولی کمی بالا به نظر می‌رسد که این مسئله با توجه به کیفیت مواد اولیه، طعم بی‌نظیر و به‌یادماندنی غذاهای نایب، حجم بالا و امکانات رستوران قابل درک است.

رستوران لبنانی کوبابا

همان طور که از نام این رستوران پیدا است شما با انتخاب آن راهی یک رستوران گردی معمولی نمی‌شود، بلکه با یک گردشگری غذایی روبه‌رو هستید. کوبابا شهرتش را مدیون غذاهای باکیفیت لبنانی است؛ اما این را نیز اضافه کنیم که خدمات این رستوران به همین یک مدل غذای بین‌المللی ختم نمی‌شود. با انتخاب رستوران کوبابا راهی سفر به دنیایی از انواع غذاهای عربی، ترکی، ایرانی و فرنگی می‌شوید. در اینجا تجربه‌ متفاوتی از شکم گردی در تهران انتظارتان را می‌کشد.

تا فراموش نکردیم اضافه کنیم که دسرهای رستوران کوبابا نیز حسابی معروف است. تمام آن دستورهای پیش پا افتاده و تمام جستجوهایتان برای یافتن طرز تهیه دسر ساده را فراموش کنید. قرار است در اینجا دسرهایی را امتحان کنید که شبیهش را تابه‌حال جایی ندیده‌اید.

رستوران کنزو

صبر کنید گردشگری غذایی‌مان هنوز تمام نشده است. اگر می‌خواهید در میان رستوران‌های تهران تجربه‌ای بسیار متفاوت داشته باشید باید راهی رستوران کنزو شوید. اینجا یک رستوران خاص برای زمان‌هایی است که آماده یک روز هیجان‌انگیز و ماجراجویانه هستید. در رستوران کنزو قرار است به استقبال منو غذاهای ژاپنی بروید.

تمام جزئیات در رستوران کنزو به‌نحوی طراحی و انتخاب شده‌اند که شما را برای سفر به شرق آسیا آماده می‌کنند. البته که رستوران‌های دیگری نیز با منو غذایی ژاپنی در پایتخت وجود دارند، اما هیچ‌کدام چه از نظر طراحی داخلی و چه از نظر کیفیت و مهارت در طبخ غذاهای ژاپنی به پای رستوران کنزو نمی‌رسند.

رپورتاژ

رستوران بهشت فشم

و اما آخرین گزینه در لیست پنج رستوران برتر پایتخت، رستوران فضای باز بهشت فشم است. رستوران بهشت فشم یک باغ رستوران بسیار زیبا در یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمال شهر تهران است که جان می‌دهد برای شکم گردی در یک روز تعطیل!

تهرانی‌ها معمولاً این رستوران را برای برگزاری مهمانی و دورهمی‌هایشان انتخاب می‌کنند. فضای باز این رستوران به‌همراه آلاچیق‌های بزرگی که دارد برای برگزاری یک تولد دست جمعی بسیار مناسب است. همچنین قیمت مناسب غذاها در کنار کیفیت بالا، آن را برای برگزاری مراسم‌های مهم‌تری مانند جشن نامزدی خانوادگی و مراسم سالگرد ازدواج نیز مناسب کرده است.

علاوه بر این رستوران فضای باز بهشت فشم منو کافی‌شاپی نیز دارد که در کنار آب‌وهوای دل‌چسب و مناظر کوهستانی اطراف برای یک قرار دوستانه چندساعته نیز انتخاب خوبی است.

آلاچیق‌های این مجموعه از دو تا چهل نفر ظرفیت دارد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با خیال راحت برای برگزاری جشن‌های خود در فضای باز رستوران برنامه بریزید. البته حواستان باشد که پیش از هرگونه برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم باید هماهنگی‌های لازم را با مدیریت این مجموعه انجام دهید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه