وزیر گردشگری؛ در صورت نیاز هتل‌ها را تعطیل می‌کنیم

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۶
وزیر گردشگری؛ در صورت نیاز هتل‌ها را تعطیل می‌کنیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص پایبندی مردم به تصمیمات اخذ شده در ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ابراز امیدواری کرد.

علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در جریان سفر به استان گلستان برای افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵ پروژه میراث فرهنگی، ضمن اظهار تاسف در خصوص صحبت‌های چندگانه و ضدونقیض درباره چگونگی سفرهای نوروزی، بر لزوم تبعیت همه مردم و مسئولان از تصمیم‌های اخذ شده ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد. وی با اشاره به اجرای محدودیت های سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ در سه بخش متفاوت، خاطرنشان کرد:

برخی از سفرها در قالب تورهای گردشگری از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور، تحت پروتکل‌های دقیق بهداشتی انجام می‌شود. اقامت نیز در سفرهایی که با تورهای مجاز صورت می‌گیرد، تحت پروتکل‌های سخت‌گیرانه بهداشتی است.

مونسان با بیان اینکه تا کنکون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای مسافران به کرونا از سوی هتل‌ها نداشته‌ایم، از اطمینان‌خاطر وزارت بهداشت از این بخش خبر داد و افزود:

نگرانی اصلی وزارت بهداشت، از سفرهای بدون برنامه و به‌شکل انبوه است که اقامت و شیوه رفت‌وآمد افراد مشخص نیست. معتقدیم این بخش از سفرها خیلی هم برای اقتصاد کشور مفید نیست و تنها مشکلات کرونایی را بیشتر می‌کند. در این بخش وزارت گردشگری نیز همراهی لازم را برای اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه داشت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در خصوص عدم مجوز سفر به مناطق دارای وضعیت قرمز و نارنجی، نسبت به اجرای دقیق این تصمیمات ابراز امیدواری کرد و افزود:

اگر روزی به آن برسیم که همه هتل‌ها را تعطیل کنیم، ما آمادگی آن را داریم ولی این کار قطعاً اتفاق خوبی نیست. هتل‌ها، محل‌های کنترل شیوع کرونا بودند و هنگامی که وزارت بهداشت به نقاهتگاه نیاز داشت، ما داوطلبانه به میدان آمدیم.

علی‌‌اصغر مونسان ضمن امیدواری برای تصویب طرح تعطیلات زمستانه مدارس تا پایان دولت دوازدهم، از افزایش تخت‌های اقامتی در کشور به ۴۷۱ هزار تخت خبر داد و یادآور شد:

این مدت حجم صادرات صنایع‌دستی از کشور با احیای ۹۹ رشته صنایع‌دستی به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین با اشاره به لزوم راه‌اندازی هنرستان‌های صنایع دستی، از امکان تبدیل مدارس تاریخی بلااستفاده به اقامتگاه‌های دائمی خبر داد. وی با اشاره به اهمیت اجرای دستورالعمل بازدید دانش‌آموزان از موزه‌ها، تصریح کرد:

برای همه گروه‌های دانش‌آموزی هم تخفیف داریم و هم بازدیدهای رایگان و از این حیث هیج مشکلی نیست و امکانات ما در اختیار این گروه‌هاست و این امکان فراهم است. مگر هزینه حمل و نقل و غیره وجود داشته باشد وگرنه بازدید از اماکن ما برای دانش‌آموزان رایگان است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه