ابلاغ جدیدترین مقررات پذیرش مسافران ورودی به ایران

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند پنجشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
ابلاغ جدیدترین مقررات پذیرش مسافران ورودی به ایران

هواپیمایی قشم‌ایر طی اطلاعیه‌ای خطاب به دفاتر فروش و دفاتر خدمات مسافرتی طرف قرارداد خود، تازه‌ترین شرایط پذیرش مسافران ورودی به ایران را ابلاغ کرد.

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی قشم‌ایر، طی نامه‌ای خطاب به دفاتر فروش و دفاتر خدمات گردشگری طرف قرارداد این شرکت، شرایط جدید پذیرش مسافران ورودی به ایران را در زمان پاندمی کرونا ابلاغ کرد. این دستورالعمل شامل تازه‌ترین موارد مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

۱. کلیه مسافران ورودی به ایران بالای ۸ سال (اتباع ایرانی، خارجی، دیپلمات و ...) موظف به ارائه نتیجه منفی تست PCR (پیش از سوار شدن به هواپیما در مبدا و پس از پیاده شدن از هواپیما هنگام بررسی گذرنامه) هستند.

۲. مهلت اعتبار تست از زمان انجام، تنها ۹۶ ساعت است و نتیجه ازمایش باید از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در مبدا و به زبان انگلیسی اخذ شده باشد.

۳. کلیه مسافران ورودی به ایران موظف به تکمیل فرم تعهد پذیرش مقررات بهداشتی و فرج خوداظهاری عدم ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در فرودگاه مبدا که توسط شرکت حمل‌ونقل به مسافر تحویل داده می‌شود، خواهند بود. عرم تکمیل شده مجددا باید به نماینده شرکت حمل‌ونقل تحویل داده شود.

اطلاعات فرم تعهد پذیرش، مسافران را جهت تمکین به مقررات بهداشتی از جمله غربال‌گری حین ورود، آزمایش مجدد PCR، عدم استفاده از وسیله نقلیه گروهی (مینی‌بوس یا اتوبوس) جهت عزیمت به محل قرنطینه و پرواخت هزینه‌های انجام آزمایش PCR و اقامت احتمالی در هتل توجیه می‌کند.

۴. کلیه مسافران ورودی به‌ هنگام ورود تحت غربالگری (مراقبت سندرمیک و تب‌سنجی) قرار می‌گیرند و تست PCR برای مسافران با شرایط ذیل انجام خواهد پذیرفت:

- مسافران مستقیم یا غیرمستقیم بالای ۸ سال که از مبدا کشورهای پرخطر سفر کرده‌ یا از آن کشورها به‌عنوان نقطه ترانزیتی (با اقامت بیشتر از چهار ساعت) استفاده کرده‌اند.

- مسافران ورودی از سایر کشورها که در غربالگری سندرمیک در مرز ورودی، علامت‌دار یا مشکوک باشند.

۵. کلیه مسافران ورودی ملزم به رعایت قرنطینه ۱۴ روزه، بر اساس شرایط ذکر شده در بند ۴-۳ قرنطینه (صفحه ۱۰) در دستورالعمل یاد شده هستند.

۶‌. مسافران مستقیم یا غیرمستقیم به lقصد ایران که بیش از ۴ ساعت در یکی از کشورهای با شرایط ویژه اقامت داشته باشند، تا اطلاع ثانوی امکان ورود به ایران را ندارند و پذیرش آنان در فرودگاه کشور مبدا ممنوع است.

- مقتضی است قبل از صدور بلیط، کلیه موارد قید شده در دستورالعمل اعلامی توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی و مسافران به دقت مطالعه و اجرا شود.

۷‌. رعایت کلیه موارد ذکرشده حتی برای مسافرانی که واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند نیز الزامی است.

گفتنی است که این بخشنامه از تاریخ ۱۳ اسفند ماه ۹۹ ( سوم مارس ۲۰۲۱) تا اطلاع ثانوی اجرا خواهد شد. اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع قشم ایر

دیدگاه