سرگرمی ها و تفریحات هیجان انگیز مشهد

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
سرگرمی ها و تفریحات هیجان انگیز مشهد

در بین مراکز تفریحی مشهد، جاهایی را می‌توانید پیدا کنید که با هیجان ویژه خود بسیار سرگرم‌کننده و مفرح هستند. در این نوشته بیشتر با تفریح‌های هیجان‌انگیز مشهد آشنا می‌شویم.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی و یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران است. مشهد به‌واسطه جایگاه زیارتی خود، به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شده است. بخش بزرگی از رونق شهر مشهد به واسطه همین موقعیت گردشگری است. جمعیت گردشگرانی که در طول یک سال به مشهد سفر می‌کنند بیش از ۱۰ برابر ساکنان این شهر است. این گردشگران به اشکال گوناگونی همچون خرید بلیط چارتر مشهد، سفر با خودروی شخصی یا قطار و اتوبوس به مشهد سفر می‌کنند. مشهد به سبب همین میزبانی پیوسته از گردشگران و البته به خاطر جمعیت زیاد ساکنان بومی خودش، دارای مجموعه نسبتا گسترده‌ای از امکانات تفریحی و رفاهی است. این امکانات تفریحی تدارک دیده شده است تا گردشگرانی که به مشهد سفر می‌کنند، مدت زمان بیشتری را در این شهر سپری کنند. همچنین چند میلیون نفر ساکن بومی مشهد تعطیلات خود را در مراکز تفریحی همین شهر سپری می‌کنند.

تفریح‌ها و امکانات سرگرمی در مشهد را می‌توان به اشکال گوناگونی دسته‌بندی کرد. مجموعه نسبتا گسترده‌ای از اماکن زیارتی، مراکز تاریخی و فرهنگی و البته مراکز تفریحی. در بین مراکز تفریحی، جاهایی را می‌توانید پیدا کنید که با هیجان ویژه خود بسیار سرگرم‌کننده و مفرح هستند. در این نوشته بیشتر با تفریح‌های هیجان‌انگیز مشهد آشنا می‌شویم.

هلیوم پارک مشهد؛ جایی برای ترامپولین سواری

هلیوم پارک همان‌گونه که احتمالا می‌توانید از نامش حدس بزنید، یک مجموعه تفریحی است که در آن ابزارهایی مثل تشک‌های بادی، ترامپولین و ورزش‌هایی از این دست در دسترس شما است. این مرکز علاوه بر اینکه امکان استفاده عادی را فراهم می‌کند، مربیانی برای آموزش حرفه‌ای‌تر ورزش‌های ارائه شده در آن را هم در اختیار دارد. صخره‌نوردی هم یکی دیگر از ورزش‌های موجود در این مجموعه است که امکان آموزش حرفه‌ای هم دارد. با وجودی که استفاده‌کنندگان از کمبود جای پارک در پیرامون آن گلایه داشته‌اند، برخورد خوب و حرفه‌ای پرسنل مجموعه هلیوم پارک توانسته مخاطبان آن را راضی کند. با توجه به سطح هیجان و تحرکی که شما در این مجموعه تجربه می‌کنید، سطحی از آمادگی جسمی و فیزیکی مورد نیاز است. برای همین پیش از ورود، یک فرم نسبتا مفصل درباره تندرستی شما باید تکمیل شود که البته ضروری است.

یکی از ویژگی‌های این مجموعه این است که با در اختیار داشتن فضای کافی، این امکان را فراهم می‌آورد تا بانوان و آقایان به‌طور هم‌زمان ولی در دو بخش مجزا از این مجموعه استفاده کنند. همین قابلیت موجب می‌شود هیلوم پارک مشهد، جای مناسبی برای تفریحات خانوادگی و کسانی باشد که به‌صورت گروهی اقدام به رزرو بلیط هواپیما و سفر به مشهد می‌کنند.

هر چند هلیوم پارک از دید برخی از مخاطبانش، مرکز تفریحی گرانی تلقی می‌شود؛ اما جایی مناسب برای خالی کردن انرژی و هیجان است.

مجموعه گردشگری چالیدره ؛ جایی برای تفریحات آبی در مشهد

اگر از شهر مشهد به سوی طرقبه حرکت کنید، در جاده عنبران به مجموعه تفریحی و گردشگری چالیدره می‌رسید که در کنار دریاچه سد چالیدره مشهد ساخته شده است. سد چالیدره وظیفه تامین آب شهر مشهد را بر عهده دارد. روی دریاچه تشکیل شده پشت این سد و پیرامون آن، مجموعه‌ای از امکانات تفریحی هم ساخته شده که هم زمینه‌ای برای درآمدزایی باشد و هم فضایی برای تفریح های فضای باز برای اهالی و گردشگران فراهم بیاورد.

سرگرمی ها و تفریحات هیجان انگیز مشهد

از جمله امکانات تفریحی چالیدره می‌توان به تله‌سیژ، بانجی جامپینگ، قایق سواری، ماهیگیری، اسب‌سواری و ... اشاره کرد. کافی شاپ و رستورانی هم در آن موجود است.

البته برخی از مخاطبان این مجموعه، برخورد نیروی انسانی آن را ناخوشایند و غیرحرفه‌ای دانسته‌اند و برخی دیگر هم هزینه‌های دریافتی را بالا ارزیابی کرده‌اند و این را ناشی از حضور گردشگران خارجی با ارزهای قدرتمندشان می‌دانند.

با توجه به اینکه مجموعه چالیدره در یک منطقه روباز و نیمه کوهستانی جای گرفته است، ممکن است در پاییز و زمستان سرد و همراه با بارش برف و باران باشد. از همین رو، نیمه اول سال زمان مناسب‌تری برای سفر به مشهد و استفاده از امکانات هیجان‌انگیز چالیدره است.

اسکی در مشهد!

شاید باور نکنید؛ ولی در مشهد و در زمستان‌ها می‌توانید به اسکی بپردازید؛ اما در کجا؟ اگر جاده چناران را ۳۸ کیلومتر ادامه بدهید و از روستای دولت آباد هم بگذرید، به پیست اسکی شیرباد می‌رسید. پیست اسکی شیرباد در دامنه کوهی به همین نام در سلسله کوه‌های بینالود در استان خراسان رضوی جای گرفته است. این پیست اسکی تنها نقطه برای ورزش مهیج اسکی در استان‌های خراسان است و همین آن را منحصربه‌فرد می‌کند. البته مسیر دسترسی به آن در کیلومترهای پایانی آسفالت نیست و همین گاهی اوقات رفتن گردشگران به آن را دشوار می‌سازد.

کارتینگ و ماشین سواری هیجانی در مشهد

اگر اهل سرعت و راندن با سرعت بالا در مسیرهای پرپیچ‌وخم هستید، کارتینگ تفریح جالبی برای شما خواهد بود. اتفاقا شهر مشهد چندین پیست کارتینگ دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در شهر دو پیست کارتینگ معروف وجود دارد که یکی در شمالی‌ترین نقطه و دیگری در جنوبی‌ترین نقطه شهر جای گرفته‌اند. پیست کارتینگ ارشاد که معروف‌ترین پیست شهر است در شمال شهر و در نزدیکی مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد قرار دارد. این پیست بزرگترین پیست کارتینگ شرق کشور است و طرفداران هیجان از آن لذت بسیاری می‌برند. پیست دیگر مشهد ایران کارتینگ هست که در جنوب شهر قرار گرفته است. مهمترین ویژگی این پیست این است که به‌جای آسفالت، بتنی است و همین شتاب خودروها را بیشتر می‌کند.

شهربازی ها و پارک های آبی مشهد

یکی از تفریح هایی که چه گردشگرانی که با بلیط هواپیما مشهد به این شهر سفر کرده‌اند و چه اهالی مشهد از آن لذت می‌برند، شهربازی ها و پارک های آبی مشهد است. شهربازی ملت مهمترین و پرطرفدارترین شهربازی مشهد است. پارک ملت که در بلوار وکیل آباد مشهد جای گرفته هم دارای یک فضای پارک عادی است و هم شهربازی نسبتا مجهز و بزرگی دارد. واندرلند یا سرزمین عجایب دیگر شهربازی مشهد است که از نوع سرپوشیده است و دستگاه ها و بازی های متنوعی مخصوصا برای سنین کمتر دارد. شهربازی الماس دیگر شهربازی سرپوشیده مشهد است که جایی مناسب برای بازی و تفریح خانواده‌ها است.

سرگرمی ها و تفریحات هیجان انگیز مشهد

اما اگر در تابستان و هوای گرم به مشهد سفر می‌کنید شاید پارک آبی تفریح جالب و مناسبی باشد. سرزمین موج‌های آبی مهم‌ترین پارک آبی مشهد و استان خراسان رضوی است. موج‌های آبی که در شهرک غرب مشهد جای گرفته است، توانسته نظر مخاطبانش را جلب کند و موجب رضایت خانواده‌ها شود. سرزمین موجب های آبی مشهد یک پارک آبی سرپوشیده است و با بازی های آبی متنوعش برای خانواده‌ها و کودکان بسیار جالب است.

پارک ساحلی آفتاب مشهد که به‌صورت چند طبقه ساخته شده دیگر نمونه از این دست است. پارک آفتاب مشهد در بخش پشت بام، فضایی برای آفتاب گرفتن بانوان فراهم کرده است که به محبوبیت آن افزوده است. پارک آبی ایرانیان مشهد دیگر پارک آبی مشهد است که به واسطه بازی ها و ابزارهای استانداردش شناخته می‌شود. اما در آخر باید از سرزمین موج‌های خروشان مشهد یاد کرد که یکی از جدیدترین پارک های آبی مشهد به شمار می‌رود. این پارک های آبی هیجان فوق‌العاده‌ای را برای مخاطبان معمولا جوانشان فراهم می‌آورند.

و اما سوارکاری!

شاید بد نباشد در پایان لیست اشاره‌ای هم به سوارکاری و باشگاه های اسب‌سواری در مشهد بکنیم. این ورزش هم برای خود طرفدارانی دارد. مجموعه ارشاد که پیشتر هم به آن اشاره کردیم، دارای یک بخش اسب‌سواری هم هست. اما برای استفاده از آن باید به عضویت باشگاه اسب‌سواری مجموعه دربیایید و استفاده از آن برای عموم آزاد نیست. باشگاه سوارکاری سالار خراسان و باشگاه کاظمیان دیگر باشگاه های اسب‌سواری مشهد هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه