عدم پیش فروش بلیط اتوبوس برای ایام نوروز

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
عدم پیش فروش بلیط اتوبوس برای ایام نوروز

مدیرکل دفتر حمل‌‌و‌نقل مسافری از عدم پیش‌فروش بلیط اتوبوس برای جلوگیری از از ترغیب مسافران به سفرهای نوروزی خبر داد.

داریوش باقرجوان، مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری، با اشاره به امکان امکان خرید اینترنتی بلیط اتوبوس در تمامی روزهای هفته، از عدم پیش‌فروش بلیط اتوبوس برای جلوگیری از از ترغیب مسافران به سفرهای نوروزی خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

مسافران هر لحظه و هر روزی که مدنظرشان باشد می‌توانند برای جابه‌جایی از طریق اتوبوس بلیط تهیه کنند و ما در حوزه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هم از ظرفیت‌های خود در وب‌سایت‌ها استفاده خواهیم کرد.

باقرجوان با اشاره به استفاده از تمامی ظرفیت‌های ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای در گتار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز، تصریح کرد:

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هیچ برنامه‌ریزی برای ترغیب مسافران به سفرهای نوروزی در دستور کار خود قرار نداده و در صورتی که مسافران سفرهای ضروری داشته باشند، می‌توانند از طریق وب‌سایت‌ شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای اقدام به خرید بلیط کنند.

مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری با اشاره به شرایط خاص استان خوزستان و بنا بر تصمیم ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، از کاهش ظرفیت‌های حوزه حمل‌ونقل به یک‌سوم در این استان خبر داد. وی افزود:

از هر ۳۰ صندلی که در اتوبوس قرار دارد تنها ۱۰ صندلی باید به فروش برسند. 

 پیش‌تر نیز مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان‌ راهداری از اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها به‌صورت فروش بلیط صندلی‌های کنار پنجره خبر داده بود. همچنین رانندگان مجاز به سوار کردن مسافر بین‌راهی بدون داشتن صندلی خالی کنار پنجره و استعلام وضعیت ابتلا نخواهند بود. مسافران نیز قادر خواهند بود از طریق شماره ۱۴۱، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴ و شماره‌ نوشته شده بر کارت‌های درون اتوبوس‌ها، هرگونه تخلف در جریان سفر را به مسئولان اطلاع دهند. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه