ترکیه برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری را آغاز کرد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۸
ترکیه برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری را آغاز کرد

وزارت بهداشت و آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری این کشور را آغاز کرد.

دولت ترکیه اعلام کرده است که با هماهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری، وزارت بهداشت و آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری این کشور را آغاز کرده است. این برنامه در راستای «برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن» برای استقبال از مسافران خارجی برای فصل گردشگری پیش رو و اطمینان از سلامتی و ایمنی کارکنان و کارمندان حوزه گردشگری در اولویت اصلی قرار گرفته است.

از زمان آغاز برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن از ژوئن سال ۲۰۲۰، ترکیه از رعایت نکات بهداشتی و ایمنی سختگیرانه پیروی کرده و تمام اقدامات لازم را برای مصون ماندن صنعت گردشگری انجام داده است. پس از آغاز فصل گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه به‌منظور ایجاد اطمینان در باز نگه داشتن گردشگری این کشور در طول سال اقدامات خود برای وارد کردن کارکنان و کارمندان صنعت گردشگری به برنامه واکسیناسیون کووید ۱۹ را در دستور کار قرار داده است. این برنامه واکسیناسیون با هماهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با دقت دنبال می‌شود. در این برنامه، ابتدا کارمندان و کارکنان اماکن اقامتی، رستوران‌ها، راهنماهای تور و آژانس‌های مسافرتی که تحت برنامه «گواهینامه گردشگری امن» ثبت‌نام کرده‌اند، واکسینه می‌شوند.

با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با وزارت بهداشت این کشور اخیرا بستری ایجاد شده است که فعالان حوزه گردشگری می‌توانند کارمندان و کارکنان خود را برای واکسینه شدن ثبت‌نام کنند. پلاتفرمی که طراحی شده است تمام بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه را که در برنامه گواهینامه گردشگری امن ثبت‌نام کرده‌اند اعم از اماکن اقامتی، رستوران‌ها، وسایل نقلیه تور و راهنماهای تور را پوشش می‌دهد. نمایندگان رسمی امکان گردشگری قادر به ثبت‌نام پرسنل فعلی خود در این برنامه هستند.

ترکیه به‌عنوان بخشی از تلاش های مستمر برای مبارزه با کووید ۱۹ و همچنین ارتقای موقعیت خود به‌عنوان یکی از امن‌ترین مقاصد جهان به سرمایه‌گذاری در «برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن» را ادامه می‌دهد که یکی از اولین و موفق‌ترین نمونه‌ها در این زمینه است. این کشور دامنه برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن را گسترش داده و آن را برای امکان اقامتی با ۳۰ اتاق یا بیشتر اجباری کرده است و تاکنون گواهینامه بیش از ۸۰۰۰ مجموعه تأیید شده است.

از آنجایی که ترکیه انتظار بهبود V شکل سفرهای توریستی به این کشور را دارد، نیروی کار حوزه گردشگری را در اولویت قرار داده و ابتدا آنان را واکسینه خواهد کرد. ترکیه همه اقدامات خود را برای اطمینان از اینکه در سال ۲۰۲۱ نیز به‌عنوان یک مکان سالم و ایمن برای گردشگری باقی بماند، انجام می‌دهد و یکی از گزینه‌های برتر به‌عنوان سفر امن برای مسافران بین المللی خواهد بود.

 

مطالب مرتبط:

منبع TGA

دیدگاه