لزوم تکمیل فرم خوداظهاری کرونای مسافران ترکیه به‌صورت الکترونیکی

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
لزوم تکمیل فرم خوداظهاری کرونای مسافران ترکیه به‌صورت الکترونیکی

طبق اطلاعیه وزارت بهداشت ترکیه، از روز دوشنبه ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ مسافران عازم این کشور ملزم به تکمیل فرم اطلاعات مسافر به‌صورت الکترونیک هستند.

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت ترکیه، در چارچوب مبارزه با شیوع بیماری کووید ۱۹، تکمیل فرم اطلاعات مسافر شامل اطلاعات تماس و اقامت مسافران برای افرادی که از خارج به ترکیه سفر می‌کنند، به‌منظور دسترسی به آن دسته از مسافرانی که در ارتباط با پاندمی جزو گروه‌های پرخطر به حساب می‌آیند (کسانی که با مسافرانی که جواب تست آنان مثبت اعلام شده قبلاً در تماس بوده‌اند)  به اجرا درآمد.

با این حال تکمیل فرم در اثنای سفر، بر اساس بازخوردهای به دست آمده از مسافران و همکاران، با مشکلاتی مواجه شد. در همین راستا، به‌منظور رفع مشکلات پیش آمده و همچنین دسترسی هرچه بهتر به داده‌های مورد نیاز در این خصوص، از تاریخ پانزدهم مارس ۲۰۲۰ برابر با ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، تکمیل این فرم توسط مسافران به‌صورت الکترونیکی خواهد بود.

در این ارتباط، افرادی که از خارج کشور به‌وسیله خطوط هوایی به ترکیه سفر می‌کنند، در بازه زمانی ۷۲ ساعت مانده به سفر خود باید از سایت اینترنتی به آدرس register.health.gov.tr، فرم ورود به ترکیه را تکمیل کرده و شرکت‌های هواپیمایی نیز تکمیل یا عدم تکمیل فرم از سوی مسافران را (به‌وسیله تأیید نهایی فرم در موبایل یا پرینت کاغذی تأیید نهایی تکمیل فرم) کنترل کنند.

همچنین، شرایط لازم برای آن دسته از مسافرانی که فرم را پر نکرده‌اند، پیش از پرواز باید فراهم شود. در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با این موضوع، شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با مرکز ارتباطات به شماره ۸۵۰۴۷۷۰۴۷۷ ۹۰+ یا ایمیل hesdestek@saglik.gov.tr ارتباط برقرار کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه