چرا موتور یخچال کار نمی‌کند؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
چرا موتور یخچال کار نمی‌کند؟

اگر موتور یخچال کار نمی‌کند و این سؤال برای شما پیش آمده است که چرا موتور یخچال کار نمی‌کند، باید سریعاً آن را عیب یابی کرده و رفع ایراد کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یکی از قطعات اصلی در یخچال‌ها، موتور آن‌ها است. این قطعه اگر دچار ایراد شود یا بسوزد، باعث می‌شود کل سیستم از کار افتاده و یخچال، کارایی نداشته باشد. ازاین‌رو کارشناسان توصیه می‌کنند در استفاده از یخچال، نهایت دقت را به خرج داده و در صورت بروز خرابی در آن، درصدد تعمیر یخچال باشید. اگر موتور یخچال کار نمی‌کند و این سؤال برای شما پیش آمده است که چرا موتور یخچال کار نمی‌کند، باید سریعاً آن را عیب یابی کرده و رفع ایراد کنید. در این مطلب به بررسی دلایل کار نکردن موتور یخچال پرداخته‌ایم. با مطالعه این مطلب درباره نحوه تعمیر این خرابی، اطلاعاتی به دست آورده و می‌توانید در منزل، آن را تعمیر کنید. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات لوازم‌خانگی همراه ما باشید.

دلایل کار نکردن موتور یخچال

یخچال یکی از ضروری‌ترین لوازمی است که باید در هر خانه‌ای وجود داشته باشد. این محصول دارای قطعات حساسی است که در کل باعث عملکرد بدون ایراد دستگاه می‌شوند؛ اما اگر یکی از این قطعات، دچار خرابی شود، قطعا عملکرد دستگاه با ایراد مواجه خواهد شد. یکی از این قطعات، موتور آن است. احتمالاً شما نیز با چنین مشکلی مواجه شده‌اید که موتور یخچال شما کار نکند. در این موارد اگر از دلایل بروز این خرابی آگاه باشید حتما می‌توانید اقدامات لازم در جهت تعمیر آن را انجام دهید. با عیب یابی موتور یخچال می‌توانید دلیل کار نکردن آن را پیدا کرده و روند کارکرد یخچال را به روال سابق برگردانید. از دلایل کار نکردن یخچال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سوختن کمپرسور

ممکن است به‌دلایل مختلفی، کمپرسور یخچال بسوزد. در این حالت، کمپرسور کار نکرده و مانع از برقراری جریان برق در دستگاه می‌شود. به این ترتیب هیچ‌کدام از قطعات نمی‌توانند کار کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا عملکرد یخچال با ایراد مواجه شده و در نتیجه آن، موتور کار نکند. در این موارد برای تعمیر موتور یخچال باید آن را تعویض کرد، زیرا این خرابی به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست. برای اینکه بعد از تعمیر نیز یخچال عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد، باید موتور جدید از نوع اورجینال باشد؛ بنابراین باید این کار را به دست افراد باتجربه سپرده و تعمیرات را در مراکز معتبر انجام داد.

قطع بودن سیم کشی

اولین دلیلی که باید به هنگام مواجهه با کار نکردن موتور به ذهن شما خطور کرده و آن را بررسی کنید، برقراری جریان برق در دستگاه است. برای این کار باید ابتدا پریز، سپس دوشاخه و کابل دستگاه را چک کنید. در نهایت نیز باید سیم کشی داخلی دستگاه را بررسی کنید. برای این کار از ابزار مولتی متر استفاده کنید. این ابزار به شما نشان می‌دهد که در کدام قسمت، جریان برق وجود دارد و در کدام بخش‌ها، برق وجود ندارد. به این ترتیب می‌توانید محل ایراد را شناسایی کنید. برای بررسی دقیق تر قسمت‌های داخلی می‌توانید با نمایندگی تعمیرات یخچال تماس گرفته و مشکل به وجود آمده را با کارشناسان در میان بگذارید. آن‌ها راهنمایی‌هایی را به‌صورت رایگان به شما ارائه می‌دهند تا بتوانید ایراد به وجود آمده را برطرف کنید.

خرابی ترموستات

یکی از مواردی که برای یافتن دلیل اینکه چرا موتور یخچال کار نمی‌کند باید بررسی شود قطعه ترموستات است. ترموستات قطعه‌ای است که برای کنترل دمای یخچال از آن استفاده می‌شود. چنانچه این قطعه آسیب دیده باشد ممکن است مانع از کار کردن کمپرسور یخچال شود. در این موارد باید توسط افراد ماهر، این قطعه را بررسی کرده و در صورت نیاز، آن را تعویض کنید. با این کار، ایراد به وجود آمده نیز برطرف شده و از بروز خرابی‌های بعدی، پیشگیری می‌شود.

خرابی رله استارت

در یخچال، قطعه‌ای به نام رله استارت وجود دارد که وظیفه دارد جریان برق را به موتور یخچال برساند. اگر این قطعه آسیب ببیند جریان برق به موتور نمی‌رسد. به همین دلیل نیز موتور کار نخواهد کرد. در صورت خرابی رله استارت، به هنگام کار کردن یخچال، صدایی شبیه به صدای کلیک کردن یا تق تق به گوش می‌رسد. در این حالت باید هرچه سریع‌تر نسبت به عیب یابی موتور یخچال اقدام کرده و ایراد این قطعه را رفع کرد. در صورت سهل‌انگاری، به‌دلیل فشاری که به این قطعه وارد می‌شود، رله استارت خراب شده و موتور کار نخواهد کرد.

کمبود ولتاژ برق

هر دستگاهی برای اینکه بتواند به‌درستی کار کند، به ولتاژ برق مناسبی نیاز دارد. اگر ولتاژ برق محلی که در آن زندگی می‌کنید با ولتاژ برق مناسب برای کار کردن یخچال، هم‌خوانی نداشته باشد یخچال کار نخواهد کرد. در این موارد باید ولتاژ برق را با ولتاژ مناسب یخچال که در دفترچه راهنمای آن ذکر شده است، مقایسه کرد. تنها راه تعمیر موتور یخچال در این حالت، تطابق ولتاژ برق مصرفی با ولتاژ برق دستگاه است.

ایراد در برد یخچال

یخچال‌های نسل جدید دارای قابلیت‌های مدرنی هستند و از قطعات جدید در ساختمان آن‌ها استفاده شده است. یکی از این قطعات، برد هوشمند دستگاه است. این قطعه به‌صورت الکتریکی کار کرده و عملکرد صحیح آن برای کار کردن موتور، ضروری است. این قطعه به‌دلیل حساسیت‌هایی که دارد باید توسط تکنسین‌های ماهری که در نمایندگی تعمیرات یخچال فعالیت دارند، بررسی شده و تعمیر گردد. این تعمیرکاران به سرعت در محل شما حاضر شده و ایراد به وجود آمده را در سریع‌ترین زمان ممکن رفع می‌کنند.

نتیجه گیری

بر اساس آنچه در این مطلب گفته شد دلایل زیادی وجود دارد که برای رسیدن به پاسخ این سؤال که چرا موتور یخچال کار نمی‌کند باید مورد بررسی قرار گیرند. چنانچه در زمینه تعمیرات، تخصصی ندارید به هیچ عنوان یخچال را دست کاری نکنید. با نمایندگی‌های مجاز تعمیرات تماس بگیرید تا تکنسین‌ها در اولین فرصت نسبت به تعمیر آن اقدام کنند.

شرکت دوو توانسته است با طراحی روز دنیا و استفاده از مواد باکیفیت، رضایت مشتریان خود را در خرید یخچال حاصل کند. شما می‌توانید مواد غذایی خود را با استفاده از یخچال دوو، به‌مدت زمان زیادی تازه نگه دارید. در صورتی که مدت طولانی یخچال شما خاموش گردد بعد از روشن کردن آن، فضای داخل یخچال به‌طور یک‌پارچه و به سرعت خنک می‌شود و مواد غذایی شما کیفیت خود را از دست نخواهند داد. اگر یخچال شما دچار ایراد شده است آن را جدی گرفته و از خدمات در محل نمایندگی تعمیرات یخچال دوو استفاده کنید.

تعمیرکاران این مراکز، موتور یخچال را به‌صورت تضمینی، تعمیر یا تعویض می‌کنند؛ بنابراین هیچ نگرانی از بابت نحوه کار کردن یخچال بعد از تعمیر نخواهید داشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه