تحقق سفرهای نوروزی مشروط به وضعیت ۲ هفته آینده

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
تحقق سفرهای نوروزی مشروط به وضعیت ۲ هفته آینده

سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به خیزش شیوع کرونا در هفته‌های اخیر، تصمیم‌گیری در خصوص سفرهای نوروزی را وابسته به شرایط دو هفته آینده دانست.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، با اشاره به خیزش شیوع کرونا در برخی از استان‌های کشور مانند خوزستان، تصمیم‌گیری در خصوص سفرهای نوروزی را وابسته به شرایط پاندمی در دو هفته آینده دانست. وی در این رابطه اذعان داشت:

در استان خوزستان در مدت یک هفته، شیوع بیماری کرونا در اهواز، چنان زیاد شد که بیمارستان‌ها پر شد و بیماران مثبت سرپایی در اهواز و خوزستان به روزانه هزار و ۲۰۰ بیمار رسید که از این رقم ۱۵۰ بیمار بستری شدند.

رئیسی با اشاره به وضعیت زرد برخی از شهرهای مسافرپذیر، تصریح کرد:

اگر تحمل و پروتکل‌ها را رعایت کنیم، نوروز آرامی خواهیم داشت و با این کار می‌توانیم برخی از سفرها را کنترل شده، آزاد کنیم؛ اما از اکنون قابل پیش‌بینی نیست. اگر این وضعیت به قرمز و نارنجی تبدیل شود، نمی‌توانیم اجازه سفر به آن شهرها را بدهیم.

وی در خصوص مسافرت‌های هوایی در کشور افزود:

این سفرها تنها هفت درصد سفرهای کشور را شامل می‌شود و افرادی که از این طریق قصد خروج از خوزستان و پرواز به استان دیگری دارند، باید حتما تست PCR منفی داشته باشند؛ در غیر این صورت اجازه پرواز نخواهند داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مسافرت‌ها از طریق خطوط ریلی کشور گفت:​

۱۱ درصد از سفرهای کشور به روی ریل‌های آهن و ۶ درصد از سفرهای درون کشوری با اتوبوس انجام می‌شود؛ پس سهم عمده‌ای از سفرهای درون کشوری با خودروهای شخصی و برای آن‌ها هم محدودیت‌های جاده‌ای گذاشته شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه