ممنوعیت سفر به مشهد در نوروز ۱۴۰۰

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
ممنوعیت سفر به مشهد در نوروز ۱۴۰۰

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ممنوعیت سفر نوروزی به شهرهای زرد مهاجرپذیر از جمله مشهد خبر داد.

مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به قرارگیری ۱۲ شهرستان پرجمعیت استان خراسان رضوی در وضعیت زرد، از وضعیت شکننده استان خراسان رضوی با توجه به شناسایی ۶ مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در مشهد خبر داد. وی با اشاره به ممنوعیت سفرهای نوروزی در شهرهای زرد، افزود:

بر اساس رنگ‌بندی نرم‌افزار ماسک، هم‌اکنون شهرستان‌های مشهد، کلات، قوچان، کاشمر، گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه، طرقبه و شاندیز، خلیل آباد، کوهسرخ، خواف و بردسکن در وضع زرد هستند.

قلیان با بیان اینکه میانگین فوت‌شدگان استان خراسان رضوی ناشی از ویروس کرونا همچنان تک‌رقمی است، تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی را ۱۳۳ نفر اعلام کرد و افزود:

میانگین تعداد کل بستری‌شدگان در بیمارستان‌های این استان ۴۸۲ نفر و تعداد کل بستری‌شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه استان ۱۶۰ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اتصال سامانه‌های صدور بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس به نرم‌افزار ماسک، تصریح کرد:

از صدور بلیط برای افرادی که در مراکز درمانی خصوصی یا دولتی آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده است ممانعت می‌شود.

گفتنی است که علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، نیز ضمن ابراز نگرانی بابت شیوع موج چهارم ویروس کرونا در فروردین ماه، اذعان داشت:

برای سفر نوروزی بلیط رزرو نکنید. اگر دستور‌های بهداشتی در دو هفته باقی‌مانده سال به‌خوبی رعایت شود، آن وقت شاید بتوان اجازه داد سفر‌های نوع یک و دو انجام شود؛ اما اگر موفق به رعایت آن نشویم، دیگر سفر‌ها امکان‌پذیر نیست.

مطالب مرتبط:

دیدگاه