۴ روش ساده برای کوتاه کردن رزومه‌

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
۴ روش ساده برای کوتاه کردن رزومه‌

خیلی بیشتر از یک صفحه حرف برای گفتن دارید؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت که چه کاری انجام دهید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

وقتی برای شغلی درخواست می‌دهید، اولین برداشت مدیر استخدام رزومه‌ شما است. مسلماً خواسته شما این است که رزومه  (https://karboom.io/cv-builder) تصویری از بهترین اطلاعات شما را ارائه دهد؛ و در صورتی‌که تجربه کاری‌ شما سه دهه باشد، احتمالاً اطلاعات زیادی برای نوشتن دارید. اما اگر رزومه‌ای طولانی داشته‌باشید، ممکن است درخواست شما نادیده گرفته شده یا رد شود.

در حال حاضر که بیشتر درخواست‌های شغلی آنلاین ارسال می‌شود، مدیران استخدامی با سیلی از رزومه‌ها روبه‌رو می‌شوند. اغلب آن‌ها حتی وقت این را ندارند که تمام رزومه یک شخص را بخوانند. بنابراین اگر اجازه دهید که سوابق شغلی، تحصیلات و مهارت‌هایتان به‌صورت مختصر تمام حرف شما را بیان کنند، شانس بالاتری برای استخدام خواهید داشت.

مشاهده نمونه رزومه گروه‌های شغلی مختلف در وب‌سایت کاربوم.

در ادامه چهار نکته ساده برای مختصر کردن رزومه‌تان ارائه شده‌ است:

۱. مرتبط‌ترین اطلاعات را تعیین کنید.

اولین قدم برای کوچک‌کردن رزومه این است که از خودتان بپرسید کدام مهارت‌ها و سوابق شغلی من بیشتر مرتبط به کاری است که می‌خواهم برای آن درخواست دهم.

اگر شما شغلتان را ۱۵ سال پیش عوض کردید، احتمالا کار ابتدایی شما برای گرفتن این شغل چندان مهم نباشد. به‌طور مشابه، اگر در بیست سال گذشته شغل کوتاه‌مدتی داشته‌اید، اما ۱۰ سال هم تجربه کار در حوزه جدیدی دارید، اطلاعات شغل کوتاه‌مدت خود را حذف کنید. به یاد داشته باشید که اگر برای مصاحبه دعوت شدید، می‌توانید هرچیزی را که در رزومه‌تان لیست نشده برای کارفرما بیان کنید.

۲. استفاده از رزومه خود را برای گزینش‌گر رزومه آسان کنید.

اکثر شرکت‌هایی که ۵۰ کارمند یا بیشتر دارند، برای فیلتر متقاضیان شغل از گزینش‌گرهای رزومه (که به‌عنوان سیستم‌های رهگیری متقاضی نیز شناخته می‌شود) استفاده می‌کنند. وقتی که رزومه خود را به‌صورت آنلاین ارسال می‌کنید، سیستم رهگیری متقاضی تمام اطلاعات رزومه شما را در پروفایل داوطلب قرار می‌دهد. پس از آن مدیر استخدام می‌تواند با جست‌و‌جوی کلمات کلیدی بفهمد که آیا شما گزینه مناسبی هستید یا خیر. به همین دلیل است که کلمات کلیدی و مهارت‌های رزومه شما بسیار مهم هستند. شغل درخواستی خود را به دقت بررسی کنید تا مهم‌ترین کلمات کلیدی آن را پیدا کنید؛ مطمئن شوید که این کلمات در رزومه شما قرار دارند و هرچیز دیگری که می‌توانید را حذف کنید.

رپورتاژ

۳. ابزارهای ساخت رزومه را بررسی کنید.

حتی اگر رزومه‌ای دارید که کاملا از آن مطمئن هستید، رزومه‌ساز می‌تواند به شما کمک کند که اطلاعات اضافی را پیدا کنید. با استفاده از رزومه‌ساز برای خود رزومه جدیدی بسازید و پس از آن نتیجه نهایی را در کنار رزومه اصلی خود قرار دهید.

رزومه اصلی شما چه چیزهایی را دارد که رزومه‌ساز آن‌ها را درخواست نکرد؟ احتمالاً این اطلاعات اضافی هستند و می‌توان آن‌ها را حذف کرد.

۴. نظر دیگران را بخواهید.

کوچ‌های شغلی (career coach) کارشناس نوشتن رزومه هستند. اگر هزینه‌های اقتصادی اجازه می‌دهد که از کمک آن‌ها استفاده کنید، ارزشش را دارد که وقت و پول خود را صرف آن کنید.

در غیر این صورت، از یکی از دوستان خود بخواهید که رزومه شما را بررسی کند. به او توضیح دهید که می‌خواهید آن را خلاصه کنید و فقط اطلاعات مهم را نگه‌دارید. روش خوبی است که دیدگاه یک فرد بی‌طرف را در مورد جنبه حرفه‌ای خود بدانید.

لازم نیست که تمام پیشنهادها کوچ یا دوست خود را در نظر بگیرید، فقط تغییراتی را اعمال کنید که به نظر شما منطقی می‌آید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه