شرایط اجاره مغازه در پاساژ دلگشا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
شرایط اجاره مغازه در پاساژ دلگشا

مجتمع تجاری دلگشا یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین مراکز خرید بازار است که در خیابان ۱۵ خرداد و در قلب بازار قرار دارد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

خرید و حتی اجاره مغازه در بازار تهران به‌خصوص برای جوانان رؤیایی دست نیافتنی است، اما پاساژ دلگشا درست در قلب بازار تهران قصد دارد این رؤیا را ممکن کند. بسیاری از جوانان حضور خود در بازار را از یک زیر پله، از گوشه یک حجره یا از یک عدد قفسه آغاز می‌کنند و بعد از رشد قابل‌قبول به‌دلیل قیمت بالای بازار برای اجاره مغازه به نقاط دیگر شهر می‌روند.

پاساژ دلگشا اما برای جوانان و تولید کنندگان ایران شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته است و تلاش می‌کند حداکثر همکاری را متقاضیان اجاره یا خرید ملک در این مرکز تجاری داشته باشد.

مدیران این مرکز خرید دلیل این رویکرد خود را فراهم کردن فرصتی مناسب برای جوانان دانستند تا آن‌ها بتوانند از تجربه بزرگان بازار و موقعیت تجاری خاص آن بهره‌مند شوند. نکته قابل‌توجه این است که مجتمع تجاری دلگشا یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین مراکز خرید بازار است که در خیابان ۱۵ خرداد و در قلب بازار قرار دارد.

بازار تهران و مشکلات آن

وجود تأسیساتی با رعایت کمترین موازین ایمنی، سازه‌های فرسوده، افزایش بار بر سازه‌های فرسوده با احداث سقف‌های طاقی ضربی و وجود خاک‌های نرم از جمله عواملی است که ریسک مخاطرات را در منطقه بازار بزرگ تهران افزایش می‌دهد، ریسکی که در مقابل قیمت قابل‌توجه مغازه در این منطقه در برخی از موارد قابل توجیه نیست و هر کسی را از خرید مغازه منصرف می‌کند.

از سوی دیگر بافت بازار تهران تاریخی و خشت و گلی است و در صورت حریق، آب آتش‌نشانی جهت اطفای حریق می‌تواند سبب نم کشیدن بافت بازار و ریزش آن شود. مشکل دیگر نیز آن است که هنوز بازار سیستم فاضلاب طراحی شده ندارد. این در حالی است که مساحت بازار تهران به ۱۰۵ هکتار می‌رسد و محدوده بزرگی را در قلب تهران به خود اختصاص داده است. دردسر دیگری که به چشم هر رهگذری می‌آید وضعیت خطرناک برق کشی در بازار تهران است که تاکنون ده‌ها و صدها حادثه مختلف خلق کرده است.

برای درک وضعیت ناگوار بازار تهران کافی است بدانید که در محدوده بازار تهران تقریبا بیش از ۹۰ درصد ساختمان‌ها فرسوده و مخروبه بوده و تنها حدود ۱۰ درصد آن‌ها نوسازی شده‌اند. این وضعیت نشان از عمق و گستره عدم ایمنی در بازار تهران دارد. در چنین وضعیتی سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند به‌جای بازار تهران به نقطه امن‌تری بروند تا خطر سرمایه آن‌ها را تهدید نکند.

رپورتاژ

 پاساژ دلگشا و دیگر مجتمع‌های تجاری سطح بازار سعی دارند با استانداردهای سطح بالای خود جلوی فرار سرمایه از بازار را بگیرند و تجار جوان را نیز به حضور در بازار تشویق کنند، به‌خصوص با ایجاد ظرفیت‌های حمایتی برای حضور در این مراکز تجاری.

پاساژ دلگشا نماد نوسازی، ایمنی و امنیت در قلب بازار تهران

پاساژ دلگشا در مساحت ۵۰ هزارمتری ساخته شده است. آن‌طور که علیرضا جبینی، مدیر این مرکز تجاری گفته است ۱۶۰۰ واحد تجاری در ۱۰ طبقه در آن فعالیت می‌کنند که به‌طور متوسط هر واحد باعث اشتغال مستقیم سه نفر و اشتغال غیرمستقیم ده‌ها نفر دیگر شده است. این یعنی سرای دلگشا با احتساب نیروهای خدماتی خود مجموعاً ۵۰۰۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد کرد.

این به آن معنا است که با محاسبه حداقل ضریب یک به ۱۰ بیش از ۵۰ هزار خانوار از این مجتمع سود می‌برند و به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از آن منتفع خواهند شد.

آن‌طور که جبینی می‌گوید اشتغال‌زایی، حمایت از تولید کنندگان و فروشندگان جوان و حمایت از تولید از جدی‌ترین اهداف این مرکز تجاری است. برای تحقق این اهداف سرای دلگشا سعی کرده نقاط ضعفی که باعث فرار سرمایه از بازار شده است را پوشش دهد.

پاساژ دلگشا؛ ایمن و مقاوم

یکی از بزرگ‌ترین ضعف بازار تهران در حال حاضر ضعف‌های آن در حوزه سازه‌های آن است. از مشکلی مثل عدم وجود فاضلاب تا سازه‌های آسیب‌پذیر در برابر زلزله، عدم تجهیز در برابر حریق و سیستم برق نامطلوب، بازار با مشکلات بسیار زیادی مواجه است.

از پارکینگ تا سیستم تهویه قدرتمند

نکته دیگر امکانات رفاهی قابل‌توجه سرای دلگشا است. سرای دلگشا بهترین امکانات رفاهی را برای مشتریان و خریداران خود فراهم می‌کند. از جمله سیستم هواسازی مدرن این مجموعه که توانسته در دوران کرونا خود را به‌خوبی نشان دهد.

یکی از مشکلات مناطق پر ترددی مثل بازار مسئله پارک ماشین است که باعث عدم آرامش مشتریان و حتی فروشندگان می‌شود. این معضل به‌خصوص درباره مجتمع‌های تجاری بروز و ظهور پیدا می‌کند. پاساژ دلگشا برای حل این معضل دست به ساخت پارکینگی در خیابان خیام و در نزدیکی این مرکز خرید زده است و در حال پیش بردن آن است. این پارکینگ مشکل جای پارک مردم و بارانداز فروشندگان را حل می‌کند.

یکی دیگر از امتیازات قابل‌توجه سرای دلگشا امکان دسترسی خوب آن است. پاساژ دلگشا در قلب بازار و در خیابان ۱۵ خرداد قرار دارد و چه با وسیله شخصی، چه با مترو به‌راحتی در دسترس است.

شرایط اجاره مغازه در پاساژ دلگشا

پاساژ دلگشا سه سطح مغازه برای اجاره و فروش دارد. فروشگاه‌های بزرگ ۴۸ متری که مناسب پوشاک است. فروشگاه متوسط ۲۲.۶ متری که بیشتر مناسب لوازم آرایشی و بهداشتی است. فروشگاه کوچک ۱۷ متری که برای فروش زیورآلات مناسب است.

رپورتاژ

شاید فکر کنید اجاره مغازه در پاساژ دلگشا برای جوانان غیرممکن است، اما این‌طور نیست. مجتمع تجاری دلگشا برای تشویق تولیدکنندگان داخلی، به‌خصوص جوانانی که علاقه به توسعه کسب‌وکار خود دارند، سیاست‌های تشویقی خوبی در نظر گرفته است. این مرکز تجاری با توجه به عملکرد فروشندگان از حق مالکانه خود برای کاهش هزینه‌های پشتیبانی و فروش، به کسب‌وکارها کمک می‌کند و تسهیلاتی خوبی به آن‌ها می‌دهد. پس اگر قصد اجاره یا خرید مغازه در بازار را دارید همین حالا سری به سرای دلگشا بزنید.

منبع: https://reportaj.ir

مطالب مرتبط:

دیدگاه