فروش بلیط هواپیما بیش از ۶۰ درصد ظرفیت آن غیرقانونی است

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
فروش بلیط هواپیما بیش از ۶۰ درصد ظرفیت آن غیرقانونی است

وزیر راه و شهرسازی بر غیرقانونی بودن فروش بلیط هواپیما بیش از ۶۰ درصد ظرفیت آن تاکید کرد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه مراسم افتتاح ۴۲۶ طرح سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به شیوه‌نامه ابلاغی وزارت بهداشت به سازمان هواپیمایی کشوری، تصریح کرد:

گواهی تست منفی کرونا با اعتبار حداکثر ۷۲ ساعت ارائه شود و مسافران کشور‌های خارجی می‌توانند به این صورت به ایران بیایند و اگر این تست نباشد نه به آن‌ها بلیط فروخته می‌شود و نه اجازه سوار شدن به هواپیما به چنین مسافرانی داده می‌شود.

اسلامی با اشاره به ممنوعیت سفر از مبدا انگلیس و ۱۱ کشور دیگر از اول آذرماه، اظهار کرد:

مسافران این کشورها به هیچ شکل نه به‌صورت مستقیم و نه به‌صورت پرواز کانکشن، نمی‌توانند به ایران سفر کنند و پذیرشی نخواهد بود و هشدار هوانوردی (نوتام) در این خصوص صادر شده است.

وزیر راه و شهرسازی در واکنش به گواهی‌های جعلی تست‌ کرونا در برخی از مسافران، پیگیری این موضوع برعهده وزارت بهداشت دانست و اذعان داشت:

ماموران بهداشتی مستقر در فرودگاه‌های کشور اگر به تست کرونای یک مسافر شک کنند در فرودگاه تست مجدد خواهند گرفت.

محمد اسلامی مهم‌ترین وظیفه وزارت راه و شهرسازی را پیشگیری از فروش بلیط به مسافران مبتلا به ویروس کرونا به‌وسیله استعلام کد ملی در سامانه وزارت بهداشت دانست بر برخورد با هر نوع کوتاهی از افراد در این شیوه‌نامه تاکید کرد. وی در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیماها نیز خاطرنشان کرد:

در هواپیما‌ها هم همان طور که مصوب شده است اگر درصد اشغال بیش از ۶۰ درصد باشد، تخلف به حساب آمده و در این مورد تاکنون با چندین شرکت هواپیمایی متخلف برخورد جدی شده است و به هیچ عنوان جای چانه زنی ندارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احتمال ترجیح مردم برای استفاده وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌منطور سفرهای نوروزی، از آمادگی دستگاه‌های تابعه این وزارت‌خانه خبر داد و گفت:

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا متولی اعلام مجاز بودن یا نبودن سفر‌ها در ایام تعطیلات نوروزی هستند و ما آمادگی کامل داریم در تعامل و همکاری با این دستگاه‌ها، مصوبات ستاد را اجرا کنیم؛ اما نباید به‌دلیل احتمال لغو سفر‌های نوروزی، دستگاه‌های اجرایی وابسته آمادگی این امر را نداشته باشند.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه