آیا قیمت بلیط هواپیما در تعطیلات نوروز گران‌تر می‌شود؟

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
آیا قیمت بلیط هواپیما در تعطیلات نوروز گران‌تر می‌شود؟

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از توافق شرکت‌های هواپیمایی برای عدم افزایش قیمت بلیط هواپیما در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، با اعلام توافق شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر عدم افزایش قیمت بلیط هواپیما برای تعطیلات نوروز، از تبعیت ایرلاین‌ها از نرخ بلیط مصوب سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

در ایام نوروز افزایشی در نرخ بلیط هواپیماها رخ نخواهد داد. شرکت‌های هواپیمایی با وجود خسارت‌هایی که ناشی از کرونا متحمل شدند، همچنان مطابق نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به فروش بلیط خواهند کرد.

اسعدی سامانی با تاکید بر ارائه گزارش خسارت‌های وارد شده به شرکت‌های هواپیمایی ناشی از کرونا و به‌ویژه محدودیت ۶۰ درصد ظرفیت به وزارت راه و شهرسازی، از انتطار شرکت‌های هواپیمایی برای تصمیم وزارتخانه در خصوص این زیان‌ها خبر داد. وی همچنین اظهار داشت:

شرکت‌های هواپیمایی همچنان پیگیر مسائلی همچون حذف عوارض مضاعف از مجلس شورای اسلامی هستند و این امیدواری وجود دارد که با حمایت از این شرکت‌ها، شاهد افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مسافران در صنعت هوایی باشیم.

گفتنی است که چندی پیش سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی عملیات هوانوردی جهان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، اذعان داشت:

در ۵۰ سال گذشته و از میان هشت بحران جهانی صنعت هوایی، بحران کرونا بیشترین تاثیر منفی را به این صنعت وارد کرده است.

امیرمکری با اعلام اینکه زیان وارد شده بردرآمد هوانوردی دنیا در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۰ را ۲.۶ میلیارد دلار بوده است، سهم ایران از این زیان را ۶۹ میلیون دلار دانست و گفت:

مراجع بین‌المللی، امسال شاهد کاهش ۵۰ درصدی درآمد هوانوردی دنیا خواهیم بود و تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌توان امیدوار بود که به درآمد پایان سال ۲۰۱۹ برسیم.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه