تور مسافرتی مشهد چه امکاناتی دارد؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
تور مسافرتی مشهد چه امکاناتی دارد؟

تور مشهد یکی از پرطرفدارترین تورهای مسافرتی است که در تمام طول سال به‌صورت هوایی، زمینی و ریلی ارائه می‌شود.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تور مشهد یکی از پرطرفدارترین تورهای کشور است که در همه طول سال ارائه می‌شود. البته به غیر از تورهای زیارتی، تورهای مسافرتی و تفریحی بسیاری هم وجود دارد که می‌تواند زیبایی‌های طبیعی و لذت‌های تفریحی این شهر بزرگ را به مسافران نشان دهد. تور مشهد هوایی، به‌خصوص تور مشهد از تهران نسبت به تورهای زمینی از سایر شهرها، شلوغ‌تر بوده و در همه آژانس‌ها و سایت‌های معتبر کشور قابل رزرو است. البته قبل از اینکه هر تور مسافرتی مشهد را رزرو کنید، بهتر است با امکانات و شرایط تورهای مختلف آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای آگاهی از این اطلاعات با ما همراه بمانید.

چه زمانی به مشهد سفر کنیم؟

شما در هر فصل از سال که مایل باشید، می‌توانید شهر مقدس مشهد را برای مقصد سفر خود در نظر بگیرید. اگر مایل هستید برای زیارت به مشهد بروید، باید سفر خود را در ایام مناسبتی مذهبی مانند ماه محرم یا ایام اربعین تنظیم کنید. اگر هم قصد سفر تفریحی و طبیعی به نواحی بکر اطراف مشهد را داشتید، فصول بهار و تابستان را انتخاب کنید. اطراف شهر بزرگ مشهد، ییلاق‌های خوش آب‌وهوایی وجود دارد که سفر کردن به آن‌ها می‌تواند جزو بهترین مقاصد مسافتی شما در کشورمان باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم به‌رغم سفرهای زیارتی خود به این شهر، حتما به مناطق طبیعی و زیبای اطراف مشهد نیز سر بزنید. البته در شهر مشهد، مراکز تفریحی، اقامتی و تجاری بسیاری نیز در سال‌های اخیر ایجاد شده که می‌تواند سفر شما را بیش از پیش لذت‌بخش کند. پس رفتن به این شهر از هر نظر که فکرش را بکنید، تجربه جذاب و هیجان‌انگیزی خواهد بود.

با چه وسیله‌ای به مشهد برویم؟

اگر می‌خواهید با خانواده‌تان به مشهد بروید، می‌توانید با ماشین شخصی‌تان این سفر را آغاز کنید. البته امکان سفر به مشهد با اتوبوس، قطار و هواپیما هم وجود دارد؛ اما به‌دلیل طولانی بودن مسیر، معمولا تور مشهد از تهران به ‌صورت تور مشهد هوایی رزروهای بیشتری دارد. مسافرت زمینی به مشهد با ماشین شخصی، اتوبوس و قطار حدود ۲۰ تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد؛ اما مسیر هوایی تهران تا مشهد فقط یک ساعت و نیم است! شما در هر فصل از سال می‌توانید برای سفر خود روی تور مشهد حساب کنید. این تورها بسته به امکاناتی که ارائه می‌کنند، نرخ‌های متفاوتی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

در سفر به مشهد، کدام امکانات را در نظر بگیریم؟

برای سفر به مشهد با تور مشهد، باید امکانات و گزینه‌های تور را بررسی کنید تا در برابر هزینه‌ای که می‌پردازید، خدمات متناسبی هم دریافت کرده باشید. از جمله فاکتورهایی که هنگام رزرو تور مشهد از تهران یا هر شهر دیگری باید در نظر بگیرید، می‌توان موارد زیر را نام برد:

وسیله‌ نقلیه سفر

به‌دلیل راحتی مسافرت با هواپیما نسبت به سفر با اتوبوس یا تور مشهد با قطار، تور مشهد هوایی قیمت بالاتری نسبت به تورهای زمینی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید سفر ارزانی داشته باشید، تورهای زمینی و اگر هم هزینه سفر برایتان مهم نیست، تورهای هوایی را انتخاب کنید.

اقامتگاه

در شهر مشهد هزاران اقامتگاه وجود دارد که از یک تا پنج ستاره، آماده‌ پذیرایی از زائران و گردشگران هستند. اقامتگاه‌ها با توجه به ستاره‌ای که دارند، امکانات و خدمات متفاوتی هم ارائه می‌کنند. طبیعتا هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره کیفیت بالاتری نسبت به هتل‌های یک، دو ستاره یا مسافرخانه‌ها دارند. بنابراین وقتی ستاره اقامتگاه تور شما پایین باشد، باید نرخ کمتری هم برای آن پرداخت کرد. اما اگر اقامتگاهی که تور در نظر گرفته، ستاره بیشتری داشته باشد، اقامت شما راحت‌تر و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. اگر تور خود را از سایت علی‌بابا رزرو کنید، این سایت طرف قرارداد اکثر هتل‌های کشور است و می‌تواند هزینه‌ اقامت شما را با تخفیف زیادی همراه کند.

مکان‌های مورد بازدید

همان طور که قبلا اشاره کردیم، در شهر مشهد مکان‌های تفریحی و گردشگری زیادی وجود دارد که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به ییلاق‌های طرقبه و شاندیز اشاره کرد. مکان‌هایی که تور شما برای بازدید انتخاب کرده، حائز اهمیت است. بنابراین بهتر است قبل از رزرو درمورد مکان‌های زیبا و دیدنی مشهد مطالعه کنید تا ببینید آیا مکان‌های موردعلاقه شما در برنامه تور قرار دارند یا خیر.

زمان

معمولا تورهای مشهد به‌صورت دو، سه، چهار یا پنج روزه هستند. توجه به تناسب زمان و بازدیدها در تور اهمیت دارد. اگر سفر شما دو روزه باشد و بازدید از چندین مکان مختلف در برنامه تورتان باشد، پس حتما برنامه‌ فشرده‌ای خواهید داشت و خستگی زیادی را هم تجربه می‌کنید. پس سعی کنید ضمن فکر کردن به لذت‌های سفر، زمان استراحت را هم در نظر بگیرید. برنامه‌های فشرده باعث خستگی زیادی می‌شوند و لذت سفر را کاهش می‌دهند.

نکته:

حتما رزرو تور خود را از آژانس‌ها و سایت‌های معتبر انجام دهید؛ در غیر این صورت ممکن است در برابر هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، سفر بی‌کیفیتی در انتظارتان باشد. مراکزی که تجربه و سابقه درخشانی در زمینه ارائه‌ تورهای مسافرتی دارند، مطمئنا انتخاب بهتری به نسبت دیگر گزینه‌های ارائه‌دهنده‌ تور هستند!

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه