دهکده جهانی دبی؛ دور دنیا در چند ساعت

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
دهکده جهانی دبی؛ دور دنیا در چند ساعت

دهکده جهانی دبی، یا گلوبال ویلیج (Dubai global village)، یکی از معروف‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی دبی است که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به‌سوی خود جذب می‌کند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دهکده جهانی دبی، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی دبی است که هرساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به‌سوی خود جذب می‌کند. یک دهکده که فرصت بازدید از صدها مقصد را در اختیاران قرار می‌دهد.

آشنایی با دهکده جهانی دبی

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که آرزوی سفر به دور دنیا را دارید، اما تا امروز، به هر دلیلی موفق به برنامه‌ریزی سفرتان نشده‌اید. در این مقاله قصد داریم به کمک مجله گردشگری یوتراوز، شما را با فستیوالی در دبی آشنا کنیم که امکان سفر به دور دنیا در چند ساعت را برایتان فراهم می‌کند.

دهکده جهانی دبی، یا گلوبال ویلیج (Dubai global village)، یکی از معروف‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی دبی است که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به‌سوی خود جذب می‌کند. همه ساله گردشگران زیادی از ایران با خرید بلیط ارزان هواپیما خودشان را به دبی می‌رسانند تا زیبایی‌های این شهر را از نزدیک ببینند.

گلوبال ویلیج، یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی به شمار می‌آید که در سال ۱۹۹۷ میلادی تأسیس شد و تاکنون علاقه‌مندان زیادی از سراسر دنیا را به‌سوی خود کشانده است.

همان طور که از نام این فستیوال مشخص است، در دهکده جهانی فرهنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر جمع شده‌اند و علاقه‌مندان می‌توانند با جاذبه‌های گردشگری، غذا و پوشش محلی، صنایع دستی و فرهنگ عمومی مردم کشورهای مختلف آشنا شوند.

به‌دلیل آب‌وهوای گرم دبی، فستیوال دهکده جهانی، همیشه در روزهای سرد سال فعالیت ‌می‌کند تا بازدیدکنندگان از گرمای طاقت‌فرسای دبی در امان باشند. این نمایشگاه از اول نوامبر (آبان) هر سال، فعالیت خودش را آغاز می‌کند و  پنج ماه بعد، در تاریخ هفتم آوریل (فروردین)، جشن اختتامیه آن برگزار می‌شود.

از نکات جالب درباره این فستیوال این است که با وجود زمان محدود برای بازدید، هرساله نزدیک به شش میلیون نفر از سراسر دنیا با خرید بلیط هواپیما، به دبی سفر می‌کنند تا در این فرصت ۱۵۷ روزه، از دهکده جهانی دبی بازدید کنند.

در دهکده جهانی دبی، بیش از ۹۰ کشور دنیا حضور پیدا می‌کنند و هرکدام با طراحی غرفه‌هایی به‌شکل مهم‌ترین آثار باستانی کشورشان، به معرفی فرهنگ خود پرداخته یا غذاهای محلی و صنایع دستی کشورشان را به فروش می‌رسانند.

از نکات جالب توجه دیگر درباره این فستیوال، معماری دهکده جهانی دبی است. در این دهکده، کشورهای مختلف با بهره‌گیری از سبک‌های بومی معماری‌ در کشورشان، اقدام به بازسازی مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری خود کرده‌اند و این موضوع می‌تواند یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های دهکده جهانی دبی باشد.

حتی فکر کردن به اینکه در یک سفر یک‌روزه به دبی می‌توانید از قصرهای بزرگ مصر، برج پیزا، معبدهای معروف تایلند، برج ایفل و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری سراسر جهان، بازدید کنید و در کنار آن‌ها عکس بگیرید، می‌تواند تصوری جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

همین موضوع باعث شده است که افراد زیادی از سراسر دنیا آرزوی سفر به دبی را داشته باشند و بخواهند که از این جاذبه گردشگر ی بی‌نظیر در خاک کشور امارات متحده عربی و در شهر زیبای دبی دیدن کنند.

تفریحات دهکده جهانی دبی

حالا که با فعالیت کلی دهکده جهانی دبی آشنا شدید، بد نیست نگاهی هم به امکانات تفریحی این پارک جذاب و زیبا بیندازید.

دهکده جهانی دبی مثل شهرکی است که در آن کشورهای گوناگون از سراسر دنیا، غرفه‌هایی به‌شکل بناهای معروف کشورشان را بنا کرده‌اند. اما این همه ماجرا نیست؛ در ادامه قصد داریم امکانات سرگرم‌کننده‌ای که در دهکده جهانی دبی برای گردشگران فراهم شده است را معرفی کنیم.

رپورتاژ

دهکده جهانی دبی در مساحت بسیار گسترده‌ای طراحی شده است و درهایش را به‌روی گردشگران بین‌المللی باز می‌کند؛ به همین دلیل، معمولا ساعت‌های زیادی از وقت گردشگران در این پارک جذاب سپری می‌شود و لازم است که در کنار غرفه‌های کشورهای مختلف، امکانات سرگرم‌کننده دیگری نیز برای آن‌ها فراهم شود.

در همین راستا، مسئولان برگزاری این فستیوال بزرگ، امکاناتی را فراهم کرده‌اند تا بتوانند پاسخگوی تمام نیازهای گردشگرانی باشند که مشغول بازدید از این جاذبه هستند. برای آشنایی با این امکانات، در ادامه همراه باشید.

شهربازی دهکده جهانی: یکی از محبوب‌‌ترین شهربازی‌های دبی که با گذشت دو دهه، هنوز جذابیت خود را از دست نداده و با استفاده از وسایل بازی مهیج و شگفت‌انگیزش، طرفداران زیادی برای خود دست‌وپا کرده است.

قایق‌های تفریحی دهکده جهانی: در فضای داخلی این پارک، یک کانال آب در مسیری تماشایی جریان دارد که قایق‌های تفریحی داخل آن حرکت می‌کنند و گردشگران در صورت تمایل می‌توانند از آن استفاده کنند.

استیج‌های سرگرم‌کننده دهکده جهانی: در محوطه این دهکده یک استبج شگفت‌انگیز قرار دارد که جنگ‌های شادی شبانه در آن برگزار شده و می‌تواند هر بیننده‌ای با هر رده سنی را به خود جذب کند.

رستوران‌های دهکده جهانی دبی: قرار گرفتن رستوران‌هایی که هرکدامشان غذای مربوط به یک کشور را سرو می‌کنند، شاید تجربه‌ای باشد که در هیچ‌کجای جهان، غیر از دهکده جهانی دبی قابل دسترسی نیست.

این‌ها نگاهی گذرا به امکانات تفریحی دهکده جهانی دبی بود. مسلما پروژه‌ای با این عظمت از امکانات بیشتری برخوردار است و ما تنها برای صرفه‌جویی در وقت، به معرفی مختصر این امکانات اشاره کردیم.

 غرفه ایران در دهکده جهانی دبی

توصیف تمام غرفه‌های دهکده جهانی دبی کار بسیار سختی است. به همین دلیل تنها به معرفی غرفه کشور عزیزمان ایران بسنده می‌کنیم؛ و امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور  خودتان به این دهکده سفر کنید و سایر غرفه‌ها را از نزدیک ببینید.

غرفه ایران در دهکده جهانی دبی، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین غرفه‌هاست. شاید تماشای مینیاتور بازسازی تخت جمشید در دهکده جهانی دبی برایتان جالب باشد. اما لازم است بدانید که ورودی غرفه ایران با ماکت بزرگ و طلایی رنگی از تخت جمشید، طراحی شده است. همچنین بر سردر این قسمت، نشان شاهنشاهی ایران در زمان هخامنشیان و ساسانیان را می‌توانید ببینید.

در داخل غرفه ایران نیز، فضاهای زیادی با الهام از سبک معماری سنتی ایران و با استفاده از کاشی‌کاری، آجرهای سفید و کرِمی و سایر نشانه‌های معماری اصیل ایران ساخته شده است. به‌طورکلی می‌توان گفت فضای داخلی غرفه ایران شباهت بسیار زیادی به مکان‌های باستانی کشورمان دارد.

بدون شک، غرفه ایران در دهکده جهانی دبی یکی از زیباترین غرفه‌هاست. غیرممکن است که ایرانی باشید و بعد از بازدید از دهکده جهانی دبی و تماشای غرفه ایران، احساس غرور و افتخار نکنید.

رپورتاژ

غرفه ایران از نظر ظاهری تفاوت زیادی با سایر غرفه‌ها دارد و برای تمام قسمت‌های داخلی آن زحمت زیادی کشیده شده است. دکور داخلی این غرفه، زیبایی و جلوه منحصر‌به‌فرد آن نسبت به سایر غرفه‌ها، آن‌قدر جذاب است که می‌تواند چشم هر گردشگری را مجذوب خود سازد.

یکی دیگر از بناهای تاریخی ایران که در دهکده جهانی دبی بازسازی شده، ساختمانی شبیه به  شمس‌العماره در کاخ گلستان است. در این غرفه، مغازه‌های متعددی وجود دارند که غذاهای ایرانی، صنایع دستی، محصولات کشاوزری مثل پسته و زعفران، خواکی‌های اصیل ایرانی مثل فالوده بستنی، باقالی، لبو و پشمک، را به معرض نمایش و فروش گذاشته‌اند؛ و توانسته‌اند طرفداران زیادی را برای خود دست‌وپا کنند.

همچنین جالب است بدانید که یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کالاها در غرفه ایران، فرش دستباف ایرانی است.

دهکده جهانی دبی کجاست؟

اگر با تور دبی سفر کنید، احتمالا بازدید از این فستیوال هم در لیست برنامه‌ی سفرتان خواهد بود. اما اگر مایلید به‌صورت شخصی و با خرید بلیط چارتر یا سیستمی هواپیما به دبی سفر کنید، ممکن است ندانید که راه‌های دسترسی به دهکده جهانی دبی چیست.

دسترسی به دهکده جهانی دبی اصلا کار سختی نیست؛ فقط کافی است که نام این دهکده را به راننده تاکسی‌های دبی بگویید تا شما را جلوی این دهکده پیاده کنند. همچنین خطوط اتوبوسرانی ۱۰۲، ۱۰۳ و ۱۰۴ دبی که به‌ترتیب از ایستگاه‌های رشیدیه، یونیون و الغوباییا حرکت می‌کنند، دسترسی شما را به دهکده جهانی دبی آسان می‌سازند.

جالب است بدانید که هیچ‌کدام از خطوط مترو دبی، از نزدیک این پارک هم عبور نمی‌کنند. چراکه این دهکده در سال ۲۰۰۵ برای همیشه از شهر دبی خارج شد؛ تا بنای دائمی برای آن ساخته شود و از حالت نمایشگاه به یک شهربازی بزرگ تبدیل شود. بر همین اساس امروزه دهکده جهانی دبی در خروجی جاده ۳۷ امارات متحده واقع شده است. همچنین نقشه دهکده جهانی دبی نیز با یک جستجوی ساده اینترنتی قابل دسترسی است.

یکی دیگر از راه‌های بازدید از دهکده جهانی دبی، تورهای گردشگری است که از خود دبی به‌سمت این دهکده حرکت می‌کنند و خدماتی مثل خرید بلیط و ترانسفر را در اختیار گردشگران می‌گذارند. قیمت تور دهکده جهانی دبی، چیزی نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان (۱۳۰ هزارتومان هزینه ورودی ۶۶۰ هزارتومان و هزینه ترانسفر رفت‌وبرگشت) برآورد می‌شود. البته این رقم با توجه به نوسانات ارز در ایران، همواره در حال تغییر است.

در عین حال، با یک جستجو در اینترنت، می‌توانید به تصاویر دهکده جهانی دبی، دسترسی داشته باشید. اما متاسفانه در حال حاضر، هیچ سایتی امکان تور مجازی دهکده جهانی دبی را فراهم نکرده است. با این‌حال تعداد زیادی فیلم از دهکده جهانی دبی در فضای اینترنت موجود است که می‌تواند تجربه‌ای نزدیک‌تر به تجربه واقعی بازدید از این جاذبه گردشگری را برای شما فراهم کند.

سخن پایانی

اگر بخواهیم با نگاهی کلان به این پروژه نگاه کنیم، قطعا قرارگیری فرهنگ‌های مختلف در یک محیط اتفاق خوبی است؛ که موجب نزدیکی فرهنگ‌ها و مردم متعلق به آن فرهنگ، به یکدیگر می‌شود.

اما در نگاه گردشگری، دهکده جهانی دبی، فرصتی را به‌وجود آورده که علاقه‌مندان بتوانند تصویر کوچکی از فرهنگ کشورهای مختلف را در کنار یکدیگر ببینند، با آن‌ها آشنا شوند و با جاذبه‌های گردشگری کشورهای مختلف عکس بگیرند.

قطعا چنین تجربه‌ای، در هیچ‌کجای جهان به‌غیر از دهکده جهانی دبی فراهم نیست؛ که بتوانید از معابد معروف تایلند تا برج ساعت لندن و برج آزادی آمریکا را در یک مکان ببینید و فرصت ماجراجویی در آن‌ها را داشته باشید.

اگر به سفر و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف علاقه‌مندید، بهتر است سفر به دهکده جهانی دبی را در صدر لیست سفرهای خود قرار دهید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه