ممنوعیت ورود مسافران خارجی جنوب آفریقا از مرزهای زمینی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۳
ممنوعیت ورود مسافران خارجی جنوب آفریقا از مرزهای زمینی

 مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل از ممنوعیت ورود مستقیم و غیرمستقیم همه مسافران غیرایرانی از همه مبادی‌‌ کشورهای‌ جنوب آفریقا تا اطلاع ثانوی خبر داد.

محمد جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل، با اشاره به ظهور سویه جدید کرونا در کشورهای آفریقای جنوبی، از اعمال شرایط ویژه اضطرار و کنترل در موضوع ورود اتباع خارجی و ایرانیان از مرزهای زمینی کشور به‌وسیله پایش‌های وزارت بهداشت و تنظیم پروتکل‌های ابلاغی برای سویه جدید «اومیکرون» خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

در حال حاضر غربالگری بهداشتی و کنترل‌ها در قالب طرح آماده‌باش به دقت اجرا می‌شود. نمایندگان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها هم در پایانه‌های مرزی مستقر هستند و غربالگری به‌صورت ۱۰۰ درصدی اجرا می‌شود.

هدایتی ضمن اشاره ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر ممنوعیت ورود مستقیم و غیرمستقیم همه مسافران غیرایرانی از همه مبادی‌‌ کشورهای‌ آفریقای جنوبی شامل هشت کشور ‌‌آفریقای جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی و غیره، به کشور تا اطلاع ثانوی تاکید کرد و گفت:

اگر اتباع غیرایرانی پیش از این به این کشورها سفر کرده بودند و قصد ورود به کشور ما را داشته باشند، از طریق پاسپورت مشخص می‌شود و ورود آن‌ها ممنوع خواهد بود.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل به الزام  اتباع خارجی‌ که از مبدا کشورهای آفریقای جنوبی نیستند، برای ارائه کارت واکسن تزریق دو دوز واکسن و گواهینامه تست منفی PCR با اعتبار ۷۲ ساعت اشاره و تصریح کرد:

مسافران خارجی که از مبادی کشورهای آفریقای جنوبی هم نباشند، باید حتما تزریق دو دز واکسن و تست PCR منفی داشته باشند.

محمد جواد هدایتی با بیان اینکه در پایانه‌های مرزی در شرق کشور کنترل‌ها به‌صورت دقیق‌تر و جامع‌تر انجام می‌شود، درباره ورود مسافران ایرانی به کشور نیز گفت:

همه مسافران ایرانی که پیش از این به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم از مبادی کشورهای آفریقای جنوبی می‌آیند از بدو ورود ۱۴ روز در قرنطینه می‌مانند و در این ۱۴ روز سه بار تست منفی کرونا اخذ می‌شود و در صورت منفی بودن این تست‌ها آن زمان حق ورود به سرزمین اصلی را دارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه