بورسیه تحصیلی ایتالیا بهترین فرصت برای تحصیلات تکمیلی رایگان

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
بورسیه تحصیلی ایتالیا بهترین فرصت برای تحصیلات تکمیلی رایگان

ایتالیا از جمله کشورهایی است که بورسیه استانی و بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد. آیا می‌دانید برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا چه مراحلی را باید طی کنید؟

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بسیاری از افرادی که برای تحصیل در کشورهای خارجی اقدام می‌کنند سرمایه اولیه کافی برای پرداخت هزینه تحصیل و هزینه زندگی در کشوری خارجی را نخواهند داشت. در چنین شرایطی، دریافت بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع مختلف بهترین گزینه برای ادامه تحصیل خواهد بود. ایتالیا از جمله کشورهایی است که بورسیه استانی و بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد. بنابراین دانشجویان و متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه‌های برتر ایتالیا می‌توانند با دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا در بهترین دانشگاه‌ها با بهره‌مندی از کامل‌ترین امکانات به ادامه تحصیل بپردازند. اما آیا شما به‌عنوان متقاضی دریافت بورسیه استانی ایتالیا با شرایط آن و شرایط سنی بورس استانی ایتالیا آشنا هستید؟ آیا می دانید برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا چه مراحلی را باید طی کنید. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

صفر تا صد بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا به‌طور کلی به دو دسته اصلی بورسیه استانی ایتالیا و بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های ایتالیا تقسیم بندی می‌شود. این بورسیه‌ها می‌توانند به برنامه‌های مختلف بورس تحصیلی پزشکی ایتالیا، بورس تحصیلی دندانپزشکی ایتالیا، بورس تحصیلی داروسازی ایتالیا، بورس تحصیلی معماری ایتالیا و بورس تحصیلی هنر ایتالیا تعلق بگیرد.

رپورتاژ

بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا هر سال توسط دولت این کشور تعیین شده و به متقاضیان واجد شرایط در دانشگاه‌های ایتالیا اختصاص پیدا می‌کند. مبلغ بورسیه استانی ایتالیا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حدود ۵ هزار دلار خواهد بود که این مبلغ می‌تواند علاوه بر شهریه دانشگاه، دیگر هزینه‌های زندگی دانشجویی در ایتالیا را نیز پوشش دهد. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که با دریافت بورسیه استانی ایتالیا می‌توانید به‌صورت رایگان در دانشگاه‌های کشور تحصیل کنید. پس بورسیه استانی ایتالیا در اصل هر سال توسط اداره بورسیه هر استان مشخص شده و به دانشجویان در تمامی مقاطع مختلف تحصیلی تعلق می گیرد.

بورسیه تحصیلی ایتالیا در دانشگاه‌های مختلف

بورسیه تحصیلی ایتالیا برای دانشگاه‌های مختلف تنها به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که رزومه علمی قوی و معدل بالایی داشته باشند. از طرفی این بورسیه‌ها تنها برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بوده و به دانشجویان مقطع کارشناسی اعطا نمی‌شود. به‌منظور دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی از دانشگاه‌های این کشور باید پس از گذراندن دو سال از تحصیل کارشناسی برای دریافت بورسیه اقدام کنید. بنابراین امکان دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا برای مقطع کارشناسی از همان ابتدای امر وجود نخواهد داشت.

رپورتاژ

شرایط سنی بورس استانی ایتالیا

در رابطه با بورسیه تحصیلی ایتالیا و همین طور بورسیه استانی ایتالیا اشاره‌ای به سن برای دریافت انواع بورسیه نشده است. بنابراین کلیه دانشجویان جدای از شرایط سنی بورس استانی ایتالیا می‌توانند انواع بورسیه استانی و بورسیه تحصیلی ایتالیا توسط دانشگاه این کشور را دریافت کنند. در دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا محدودیت سنی برای فرد وجود نداشته و شخص می‌تواند در مقاطع تحصیلی مختلف برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام کنند. تنها محدودیت می‌تواند سوابق تحصیلی و توانایی های فرد برای پذیرش در این حوزه باشد. همان طور که اشاره شد، بورسیه تحصیلی ایتالیا تنها به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که سوابق درخشانی در حوزه‌های مختلف علمی داشته، مدارک تحصیلی خود را از دانشگاه‌های معتبر دریافت کرده و مدارج علمی بالایی داشته باشند یا مقالات علمی در سطح بین‌المللی ارائه کرده باشند. تنها شرایط و محدودیت برای دریافت انواع بورسیه تنها می‌تواند مواردی باشد که به آن‌ها اشاره شد و در نتیجه محدودیتی سنی بورس استانی ایتالیا وجود نخواهد داشت.

بورسیه تحصیلی ایتالیا در واقع با هدف ایجاد شرایطی مساعد برای تحصیل تمام اقشار جامعه در مقاطع مختلف تحصیلی است. طبق قوانین، ایتالیا تلاش می‌کند تا شرایط آموزشی کارآمدی را برای کلیه دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف فراهم کنند. تا بتوانند به تحصیل در این کشور پرداخته و جزئی از اقتصاد پویای ایتالیا باشند. به همین دلیل دانشجویان خارجی و دانشجویان بومی ایتالیا می‌توانند با توجه به شرایط تحصیلی و مدارج علمی خود یکی از انواع بورسیه تحصیل ایتالیا با بورسیه استانی ایتالیا را دریافت کنند.

بنابراین اگر یکی از دانشجویان استطاعت پرداخت شهریه دانشگاه را نداشته باشند به این ترتیب به‌راحتی می‌توانند به تحصیل خود در کشور ایتالیا ادامه دهند. این قانون علاوه بر اینکه برای دانشجویان بومی و دانشجویان اتحادیه اروپا تعریف شده، می‌تواند دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا را نیز شامل شود. اما جالب است بدانید که پرداخت بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا تنها در برخی از کشورهای اروپایی مانند ایتالیا امکان‌پذیر خواهد بود. بنابراین اگر کشور دیگری را برای تحصیل انتخاب کرده‌اید احتمال این وجود دارد که برای ادامه تحصیل موفق به دریافت بورسیه تحصیلی نشوید.

یکی از مهم‌ترین مزایای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا این است که هیچ‌گونه تعهد مالی و محدودیتی برای دانشجو پس از دریافت بورسیه به وجود نخواهد آمد. بنابراین کسانی که موفق به دریافت بورسیه استانی ایتالیا یا انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا توسط دانشگاه‌های این کشور می‌شوند، هیچ‌گونه تعهدی در رابطه با ارائه خدمات به دانشگاه یا انجام امور پژوهشی و تحقیقاتی پس از تحصیل در این کشور نخواهد داشت و به‌راحتی می‌توانند پس از فارغ التحصیلی برای تحصیل در مقاطع بالاتر اقدام کرده یا به خارج از کشور ایتالیا مهاجرت کنند. بنابراین حتی پس از فارغ التحصیلی نیز محدودیتی برای دانشجو وجود نداشته و به‌راحتی می‌تواند در مقاطع دیگری در ایتالیا به تحصیل پرداخته یا مشغول به کار شود. از طرفی دانشجو محدودیتی برای مهاجرت تحصیلی و کاری به دیگر کشورهای اروپایی، کانادا، استرالیا و امریکا نخواهد داشت.

اطلاعاتی که در این مقاله تحت  عنوان صفر تا صد بورسیه تحصیلی ایتالیا در اختیار شما قرار گرفت در واقع چکیده ای از مطالب و مقالات موسسه حقوقی سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری است بنابراین می‌توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی وارد سایت این مجموعه شده و مقالات جامع سروش فردا را مطالعه کنید یا در غیر اینصورت برای کسب اطلاعات بیشتر یا مشاوره تخصصی می‌توانید با کارشناسان و وکلای خبره این مجموعه در ارتباط باشید. کارشناسان و وکلای مجموعه سروش فردا دارای مدارک معتبر بوده و از طرفی در حوزه مهاجرتی به‌خوبی آموزش دیده‌اند و بنابراین می‌توانند به‌صورت تخصصی شما را در حوزه‌های مختلف مهاجرت به کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا راهنمایی کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه