برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران با رویکرد تخصصی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۱
برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران با رویکرد تخصصی

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران با رویکردی موضوع محور خبر داد.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در نشست شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران، بررسی برنامه و اقدامات کمیته‌های تخصصی این رویداد را با حضور روسای هر بخش و فعالان گردشگری مربوطه در دستور کار قراد. وی با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری تهران باید محل ملاقات ذینفعان گردشگری باشد، از پذیرش هرگونه الزامی برای تحقق این امر، اعم از کاهش تعداد بازدیدکنندگان، کاهش تعداد غرفه‌ها یا حتی پایین آمدن جذابیت‌های بصری این رویداد برای عموم خبر داد. شالبافیان افزود:

با توجه به اینکه مخاطب اصلی این رویداد فعالان گردشگری هستند؛ لذا پیشنهاد تقسیم‌بندی ایام برگزاری نمایشگاه به دو بخش عمومی و تخصصی بررسی شد. بر این اساس با اعلام زمان بازدید شامل دو روز نخست برای حضور بخش خصوصی جهت تعامل و برگزاری نشست‌های B2B و دو روز بعد، به‌منظور مشارکت مردمی و حضور عموم، موافقت جمعی به‌عمل آمد.

معاون گردشگری رویکرد جدید نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران را حرکت از سوی مخاطبان عام به سوی مخاطبان خاص دانست و با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال موضوع محور خواهد بود، یادآور شد:

در تلاشیم در همه غرفه‌ها اعم از داخلی و خارجی به محصولات متنوع گردشگری از جمله گردشگری کشاورزی، خوراک، سلامت، دریایی و غیره بپردازیم و از حضور بخش‌های فرابخشی مرتبط از جمله نهادهای تاثیرگذار در امر سفر، حمل و نقل، بانک‌های عامل و بیمه‌ها بهره‌مند شویم.

علی‌اصغر شالبافیان،  در خاتمه این نشست بر مداقه بیشتر در برنامه هر یک از کمیته‌های تخصصی نمایشگاه گردشگری تهران اوسط روسای مربوط تاکید کرد و ضرورت برنامه‌ریزی با جزییات بیشتر را در دستورکار قرار داد.

شایان ذکر است که پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران از تاریخ ۹ لغایت ۱۲ بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان تهران برگزار خواهد شد. ذیل شورای سیاست گذاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران،  کمیته‌های «روابط عمومی و اطلاع‌رسانی»، «بین المللی و تشریفات»، «امور استان‌ها»، «آموزش»، «گردشگری الکترونیک» و «استارت آپ‌ها»، «پشتیبانی» و نیز «حفاظت و حراست» نیز تشکیل شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایلنا

دیدگاه