معرفی ۳ تا از بهترین دانشگاه‌های کانادا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
معرفی ۳ تا از بهترین دانشگاه‌های کانادا

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، فرصت‌های زیادی را برای ارتقاء سطح علمی و آینده شغلی دانشجویان ارائه می‌کند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کشور کانادا برترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده و در لیست مقاصد مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین‌المللی، جایگاه ویژه‌ای دارد. تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، فرصت‌های زیادی را برای ارتقاء سطح علمی و آینده شغلی دانشجویان ارائه می‌کند.

پیدا کردن دانشگاهی متناسب با معیارها و انتظارات هر دانشجو می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. ما همیشه پیشنهاد می‌کنیم که برای برنامه‌ریزی اصولی این فرآیند، از مشاوران و وکلای مجرب کمک بگیرید تا بتوانید شرایط و الزامات پذیرش دانشگاه کانادا را برآورده سازید.

آیا شما نیز به فکر مهاجرت تحصیلی و دستیابی به موفقیت‌هایی بزرگ در زمینه علمی خود هستید؟ آیا به کانادا به‌عنوان یک مقصد تحصیلی خوب نگاه کرده و برای مهاجرت به آن برنامه‌ریزی می‌کنید؟

در این مقاله، ما به بررسی و معرفی سه مورد از برترین دانشگاه‌های کانادا می‌پردازیم؛ دانشجویان می‌توانند با مطالعه این مطلب و دریافت مشاوره حرفه‌ای، بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرند.

دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک گیل کانادا (McGill University) که در استان کبک (منطقه مونترال) قرار دارد، یکی از معتبر و برترین دانشگاه‌های کانادا محسوب می‌شود که هرساله، هزاران دانشجوی بین‌المللی را از بیش از ۱۵۰ کشور جهان جذب می‌کند.

فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، از آینده شغلی خوبی برخوردار بوده و به‌شدت مورد توجه کارفرمایان کانادایی قرار می‌گیرند. طبق آمار و نتایج هجدهمین نسخه رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS، دانشگاه مک گیل کانادا در رتبه بیست و هفتمین دانشگاه برتر جهان قرار دارد!

روند صعودی کیفیت آموزشی دانشگاه، به کسب شهرت و جایگاه خوبی نزد دانشجویان بین‌المللی سراسر جهان منجر شده است.

شرایط و مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه مک گیل کانادا

برای شروع تحصیلات خود در دانشگاه مک گیل کانادا، ابتدا باید شرایط و الزامات عمومی پذیرش آن را برآورده کنید. برخی از شرایط تحصیلی این دانشگاه، عبارت‌اند از:

  • دانش‌آموزان کانادایی، باید از دبیرستان‌های این کشور، فارغ‌التحصیل شده باشند؛
  • پیشرفت تحصیلی بالا و معدل خوب سال آخر دبیرستان؛
  • سطح مناسب زبان انگلیسی یا فرانسوی (نمره آیلتس: ۶.۵ یا بالاتر)؛
  • و...

همچنین، مدارک لازم برای ثبت‌نام و تحصیل در این دانشگاه نیز به شرح زیر است:

  • داشتن یک ایمیل معتبر؛
  • کارت اعتباری بین‌المللی (مستر کارت، ویزا کارت و...)؛
  • مدرک دیپلم؛
  • پاسپورت؛
  • ویزا؛
  • مدارک مربوط به اثبات پرداخت هزینه ثبت‌نام؛
  • مدارک آزمون زبان (آیلتس، تافل و...)

بورسیه تحصیلی دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک گیل، به دانشجویانی که برای اولین بار وارد یک دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد می‌شوند، بورسیه‌هایی مبتنی بر شایستگی آنان، ارائه می‌کند. بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه، عبارت‌اند از:

۱. بورسیه‌های یک ساله با ارزش ۳۰۰۰ دلار کانادا (غیر قابل تمدید)؛

۲. بورسیه‌های اصلی با ارزش بین ۳۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار کانادا (قابل تمدید تا ۳ تا ۴ سال).

دانشگاه رویال رودز کانادا

دانشگاه رویال رودز کانادا (Royal Roads University)، یک دانشگاه دولتی است که پردیس اصلی آن، در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. فرقی نمی‌کند که در کدام‌یک از مقاطع تحصیلی هستید، دانشگاه رویال رودز کانادا، از دانشجویان بین‌المللی استقبال و فرصت‌های ویژه‌ای برای ارتقاء سطح علمی و پیشرفت شغلی آن‌ها ارائه می‌کند.

رپورتاژ

بر اساس نظرسنجی ملی مشارکت دانشجویی (NSSE) در سال ۲۰۱۱، دانشگاه رویال رودز کانادا، رتبه اول را برای یادگیری فعال و مشارکتی و سطح چالش تحصیلی کسب کرد. این دانشگاه، یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا شمرده شده و دانشجویان بین‌المللی زیادی را نیز به خود جذب می‌کند.

شرایط و مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه رویال رودز کانادا

به‌طور کلی روند پذیرش این دانشگاه، برای متقاضیان داخلی و بین‌المللی مشابه است. با این حال، متقاضیان بین‌المللی باید برخی از شرایط و الزامات دیگر را نیز برآورده کنند. برای اطلاع از این موارد، بهتر است با یک مؤسسه حقوقی معتبر و موکلان مجرب، مشورت کنید. متقاضیان بین‌المللی، باید از شرایط و مدارک زیر برخوردار باشند:

  • ارائه ریزنمرات آخرین مدرک تحصیلی؛
  • ترجمه رسمی رونوشت‌ها به زبان انگلیسی؛
  • ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان انگلیسی (نمره ۸۸ تافل، ۶.۵ آیلتس و ۶۰ PTE-A)؛
  • گواهی مربوط به ساپورت مالی (در صورت وجود)؛
  • اثبات تمکن مالی و ارائه صورت‌حساب بانکی؛
  • گذرنامه؛
  • انگیزه‌نامه؛
  • ارائه دو توصیه‌نامه دانشگاهی؛
  • رزومه مفصل و با جزئیات.

بورسیه تحصیلی دانشگاه رویال رودز کانادا

دانشگاه رویال رودز کانادا، کمک‌های مالی زیادی به دانشجویان بین‌المللی خود ارائه می‌کند. برخی از بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه، عبارت‌اند از:

۱. کمک هزینه ۷۵ سال تغییر زندگی (۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار کانادا/ مخصوص دانشجویان برجسته)؛

۲. جوایز ورودی دکترای علوم اجتماعی (۵۰۰۰ دلار کانادا)؛

۳. بورسیه رویال رودز، برای پتانسیل تحصیلی برجسته (۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار کانادا)؛

۴. بورسیه فرزندان برجسته فارغ‌التحصیلان بین‌المللی (۲۰۰۰ دلار)؛

۵. و...

دانشگاه فریزر ولی کانادا

دانشگاه فریزر ولی کانادا (University of the Fraser Valley)، یک دانشگاه دولتی بوده که در ونکوور قرار گرفته است. این دانشگاه، هر سال حدود ۱۵۰۰ دانشجو را در رشته‌ها و مقاطع مختلف، ثبت‌نام کرده و بیش از ۱۰۰ برنامه تحصیلی را برای آنان فراهم می‌کند.

رپورتاژ

فرصت‌های شغلی خوبی که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه فریزر ولی کانادا در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، این دانشگاه را به یکی از اولین انتخاب‌های دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا تبدیل کرده است.

شرایط و مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه فریزر ولی کانادا

همه متقاضیان، برای پذیرش در دانشگاه فریزر ولی کانادا، باید حدأقل از یکی از موارد زیر برخوردار باشند:

  • مدرک دیپلم یا معادل آن؛
  • تکمیل دست‌کم ۹ واحد University of the Fraser Valley، یا مدرک قابل انتقال پس از متوسطه با حدأقل معدل 00 GPA (میانگین C)، بر اساس تمام واحدهای امتحانی؛
  • حداقل ۱۹ سال سن، هنگام شروع اولین کلاس؛
  • حداقل ۱۷ سال سن و فارغ‌التحصیلی از دبیرستان به‌مدت یک‌سال، فقط برای پذیرش در برنامه‌های سطح مقدماتی و شروع نیمسال تحصیلی در دانشگاه؛
  • ارائه نمره زبان آزمون‌های استاندارد بین‌المللی (آیلتس ۶.۵ یا بالاتر، تافل ۸۸ و...).

بورسیه تحصیلی دانشگاه فریزر ولی کانادا

این دانشگاه، سالانه بیش از ۸۰۰ دانشجوی بین‌المللی را از سراسر جهان پذیرش کرده و با اعطای بورسیه‌های تحصیلی خود، مسیر پیشرفت را برای آنان، آسان‌تر می‌کند. بورسیه‌های تحصیلی ارائه‌شده توسط این دانشگاه، عبارت‌اند از:

  • بورسیه تحصیلی ورودی عالی بین‌المللی برای ۱۰ نفر از متقاضیان برتر، با قیمت ۲۰۰۰۰ دلار کانادا (قابل تمدید)
  • بورسیه بین‌المللی منطقه‌ای برای ۳۰ نفر از متقاضیان برتر، با قیمت ۵۰۰۰ دلار کانادا.

چگونه برای پذیرش دانشگاه کانادا، اقدام کنیم؟

برای پذیرش در برترین دانشگاه‌های کانادا باید از متخصصان برتر نیز کمک بگیرید! فرآیند درخواست این ویزا، شرایط خاص خود را دارد که نیاز به مشاوره حرفه‌ای را برای متقاضیان الزامی می‌کند. پیشنهاد ما این است که برای شروع این پروسه، از ابتدا طبق یک برنامه اصولی و منظم پیش بروید.

دفترهای حقوقی زیادی برای اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به کشورهای مختلف وجود دارد؛ که به متقاضیان کمک می‌کنند تا این روند را با موفقیّت پشت سر بگذارند. یکی از مورد اعتمادترین مؤسسات ارائه‌کننده خدمات مهاجرتی، دفتر حقوقی ایران کانادا است که می‌تواند به شما در پذیرش دانشگاه کانادا و اخذ هرگونه ویزای دیگر کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت این سازمان مراجعه کرده و با مشاوران آن، تماس حاصل کنید. وکلای مهاجرتی متخصص ایران کانادا، در فرآیند اپلای و پذیرش برترین دانشگاه‌های کانادا، به شما کمک کرده و از صفر تا صد این مرحله، همراه مشتریان خود خواهند بود.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه