اعزام نخستین گروه راهنمایان گردشگری به اکسپو ۲۰۲۰ دبی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۵
اعزام نخستین گروه راهنمایان گردشگری به اکسپو ۲۰۲۰ دبی

با اعلام معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نخستین گروه راهنمایان گردشگری به «اکسپو ۲۰۲۰ دبی» اعزام شدند.

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتشار متنی در صفحه اینستاگدام خود، از اعزام نخستین گروه راهنمایان گردشگری به «اکسپو ۲۰۲۰ دبی» برای حضور در پاویون ایران و اجرای هدفمند بازدید از غرفه و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور خبر داد. وی در این رابطه عنوان کرد:

با توجه به اینکه اولین بخش غرفه کشورمان (در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی) به صنعت گردشگری اختصاص یافته است، نخستین گروه از راهنمایان گردشگری مسلط به دو زبان انگلیسی و عربی را به اکسپو اعزام کردیم تا ضمن معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشور، راهنمایی و هدایت بازدیدکنندگان در طول مدت ۶ ماه برگزاری این نمایشگاه در سطح شایسته‌ای انجام شود.

شالبافیان با اشاره به سفر خود به دبی در روزهای ابتدایی فعالیت نمایشگاه اکسپو، نحوه بازدید از غرفه‌ها و حضور در آن‌ها را یکی از موارد قابل‌توجه در این رویداد بین‌المللی دانست و توصیف کرد:

چند نفر در ورودی غرفه مورد نظر حضور می‌یافتند و با توضیحات و هدایت راهنمایان آموزش‌دیده و تخصصی به بخش‌های مختلف غرفه موردنظر هدایت می‌شدند. تصمیم گرفتم این روش بازدید هدفمند را در پاویون جمهوری اسلامی ایران اجرا کنم.

در همین راستا آرش نورآقایی، یکی از راهنمایان گردشگری کشور، حضور راهنمایان حرفه‌ای و آگاه در غرفه کشورها را یکی از ضرورت‌های شرکت در نمایشگاه‌هایی با ابعاد جهانی مانند اکسپو دانست و در این مرحله، از اعزام دو هفته‌ای سه نفر از راهنمایان گردشگری از استان‌های خوزستان، یزد و اصفهان خبر داد که به دو زبان عربی و انگلیسی مسلط هستند‌. وی با اشاره به زمان حدود چهار ماه و ۱۰ روز باقی‌مانده به پایان اکسپو ۲۰۲۰ دبی، اظهار داشت:

در این طرح که به همت معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی اجرا می‌شود، گروه‌های راهنمایان گردشگری در تیم‌های مجزا (خانم و آقا) برای دوره‌های ۱۲ تا ۱۵ روزه و حضور در پاویون جمهوری‌ اسلامی ایران با هدف معرفی غرفه، جاذبه‌ها و ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری ایران به اکسپو اعزام می‌شوند.

شایان‌ذکر است که اکسپو ۲۰۲۰ دبی با عنوان پیوند اذهان و خلق آینده، از ۹ مهر ۱۴۰۰ با حضور ۱۹۸ کشور جهان آغاز به‌کار کرده است. این نمایشگاه که به‌دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا با تاخیر برگزار شده است، با موضوعاتی چون اقتصاد، تجارت، صنعت و گردشگری تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد یافت.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه