افزایش هزینه سفر برای مسافران واکسینه‌ نشده

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
افزایش هزینه سفر برای مسافران واکسینه‌ نشده

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری از الزام مسافران واکسینه‌نشده برای ارائه تست منفی PCR با اعتبار ۷۲ ساعت به‌منظور استفاده از استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد.

داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از عدم اجازه ورود مسافران به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی بدون ارائه کارت واکسن یا تست منفی کرونا ار ابتدای آذرماه خبر داد. وی با اشاره به ایجاد سامانه‌ای با همکاری ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، وزارت کشور و پایگاه داده‌های وزارت بهداشت، بر جلوگیری از ورود فرد مبتلا یا واکسینه‌نشده به وسایل حمل‌و‌نقل عمومی تاکید کرد و گفت:

از ابتدای آذر ماه هزینه ورود مسافرانی که واکسن نزده باشند، افزایش می‌یابد؛ چراکه باید هربار برای استفاده از این ناوگان تست تست pcr منفی ۷۲ ساعت قبل سفر داشته باشند تا اجازه سفر برای این افراد صادر شود.

باقرجوان با بیان اینکه در حال حاضر فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت هوشمند دنبال می‌شود، ملاک عمل در فعلی برای استفاده از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی را داشتن تست PCR منفی عنوان کرد و افزود:

مسافران باید برای استفاده از این ناوگان کد QR خود را به‌منزله مجاز بودن برای سفر در سامانه بارگذاری کنند که البته این موضوع در سفر‌های قبلی هم بود. همچنین برای مسافرانی که دوره کرونای ۱۴ روزه آن‌ها هم به اتمام نرسیده بود به هیچ عنوان بلیط برای آن‌ها صادر نمی‌شد.

مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از عدم صدور بلیط برای ۱۲۰۰ بیمار کرونایی از زمان ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در این خصوص خبر داد. وی با تاکید بر استفاده ۸۰ درصدی از ظرفیت اتوبوس‌ها تا زمان واکسیناسیون ۸۰ درصد از آحاد جامعه، اجرای این قانون را از ابتدای آذرماه دانست و گفت:

طور مثال اگر ظرفیت یک اتوبوس ۴۰ نفر است از ابتدای آذر ماه راننده و شرکت حمل و نقلی اجازه دارند تنها ۳۲ مسافر سوار کنند.

داریوش باقرجوان با بیان اینکه هیچ یک از شرکت‌های حمل و نقل مسافری طی دو سال گذشته به‌علت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی یا کاهش ظرفیت خود اقدام به افزایش قیمت بلیط اتوبوس نکرده بودند، افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیط‌ها را صرفا در نوروز امسال و به‌دلیل یک سر خالی دانست که با مصوبه شورای عالی ترابری این ۲۰ درصد همچنان ادامه پیدا کرده است. وی اظهار کرد:

در حال حاضر هیچ‌کدام از شرکت‌های حمل و نقلی قیمت بلیط خود را تغییر نداده اند و از ابتدای آذر ماه هم ۸۰ درصد از ظرفیت اتوبوس‌ها تکمیل می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه