نرخ اقامت در هتل ۳۰ درصد گران شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
نرخ اقامت در هتل ۳۰ درصد گران شد

رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به تغییر نرخ هتل‌ها در مهرماه هر سال، از افزایش ۳۰ درصدی نرخ‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد.

جمشید حمزه‌زاده، رییس جامعه هتلداران ایران، از افزایش ۱۰ تا ۳۰ درصدی نرخ‌ هتل‌ها در سراسر کشور خبر داد. وی با اشاره به تغییر نرخ هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها در مهرماه هرسال، میانگین این افزایش قیمت سالانه در هتل‌ها را حدود ۲۰ درصد توصیف کرد. حمزه‌زاده با بیان اینکه هنوز تمام هتل‌ها این افزایش قیمت را اعمال نکرده‌اند، اعتبار نرخ‌های جدید را یک‌ساله دانست و گفت:

این تغییر نرخ که دامنه آن از ۱۰ تا ۳۰ درصد تعیین شده، متناسب با وضعیت هتل از حیث استانداردسازی و اخذ گواهی استاندارد کیفیت خدمات اعمال می‌شود.

رئیس جامعه هتلداران درخصوص مطالبه هتلداران درباره تعیین نرخ ارزی هتل‌ها برای گردشگران خارجی، این موضوع را به‌دلیل نوسان ارز و ارزش پول ملی نیازمند بحث‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری‌های بیشتر دانست. وی اظهار کرد:

نرخ‌ها را معمولا متناسب با تورم افزایش می‌دهد. در مهرماه سال ۹۹ قیمت اقامت در هتل‌های ایران با وجود کرونا، بیکاری و تعطیلی مراکز اقامتی، محدودیت‌های تردد و سفر تا ۳۰ درصد با افزایش مواجه شد؛ همان سقفی که برای ۶ ماه دوم امسال و ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است

این موضوع در حالی است که  پیش‌تر جمشید حمزه‌زاده با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر قیمت‌ها بدون توجه به نرخ تورم افزایش داده‌ شده است، اظهار کرده بود:

اگر می‌خواستیم شاخص تورم سالانه را در نظر بگیریم باید بیش از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت را اعمال می‌کردیم.

شایان‌ذکر است که بنا بر گزارش مرکز آمار ایران در مهرماه ۱۴۰۰، نرخ تورم سالانه به ۴۵٫۸ درصد رسیده و تورم نقطه‌به‌نقطه گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در شهریورماه ۶۱٫۶ درصد بوده است.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه