با تور مجازی از تندیس مسیح در ریو دوژانیرو دیدن کنید

علی گودرزی
علی گودرزی پنجشنبه، ۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از تندیس مسیح در ریو دوژانیرو دیدن کنید

بنای عیسی مسیح با تاریخچه پیدایش خاصی که دارد، از بزرگ‌ترین تندیس‌های جهان و یکی از جذاب‌ترین عجایب هفت‌گانه جدید دنیا به‌حساب می‌آید.

تندیس مسیح یک مجسمه باشکوه و زیبا از حضرت مسیح (ع) است که در شهر ریو دوژانیرو برزیل واقع است و یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین دیدنی‌های این شهر محسوب می‌شود. مجسمه مسیح یکی از عجایب هفت‌گانه‌ جدید جهان و یکی از مهم‌ترین نمادهای مسیحیت در شهر ریو به‌حساب می‌آید. همراه کجارو باشید که در جدیدترین قسمت از تور مجازی قرار است به‌شهر ریو دوژانیرو سفر کرده و از این تندیس بازدید کنیم که بزرگ‌ترین مجسمه خلق‌شده در سبک آرت دکو (Art Deco) است. 

مجسمه مسیح در مرکز ایالت ریو دوژانیرو واقع شده است. تاریخچه ساخت این تندیس به‌سال ۱۸۵۰ میلادی برمی‌گردد. ایده ساخت مجسمه مسیح توسط یک کشیش کاتولیک با نام پدرو ماریا باس برای حاکم وقت یعنی «شاهزاده ایزابل» مطرح شد؛ اما شاهدخت ایزابل هرگز به‌عملی شدن چنین ایده‌ای تمایل نشان نداد و قضیه مورد بحث با تاسیس جمهوری برزیل و جدا شدن دولت و کلیسا در سال ۱۸۸۹ میلادی تشدید شد. در سال ۱۹۲۱ و با تدبیر انجمن کاتولیک‌های شهر ریودوژانیرو، یک روند به‌خصوص برای جمع‌آوری امضا جهت دریافت کمک‌های مالی از دولت شکل گرفت.

رواج خداناباوری در آن سال‌های کشور برزیل باعث شد تا انجمن نام‌برده به‌فکر عملی کردن یک ایده در خلاف جهت این فضا بیفتد. ساخت مجسمه یادبود عیسی مسیح در کنار طرح‌های مختلف دیگر با همین محوریت، از جمله مواردی بودند که انجمن کاتولیک‌های ریودوژانیرو به‌دنبال عملی کردن آن‌ها تلاش می‌کردند. در ابتدا یک مهندس برزیلی با نام «هیتور دا سیلوا کوستا» طرحی ارائه کرد که در آن، تندیس مسیح در حالی که او مشغول حمل کردن کره زمین بر دوش خود است در آستانه ساخته شدن بود.

بااین‌حال بعد از او یک معمار برزیلی دیگر با نام کارلوس اوسوالد تغییراتی را در طرح مورد بحث ایجاد کرد و تندیسی که امروزه آن را به‌عنوان «تندیس مسیحِ شهر ریودوژانیرو» می‌شناسیم، به‌وجود آمد. البته که در زمان ایده‌پردازی برای طراحی مجسمه نام‌برده، افرادی مثل پل لنداوسکی نیز موارد تازه‌ای را به‌مجسمه نام‌برده اضافه کرد. ساخت مجسمه مسیح از سال ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۱ به‌طول انجامید. بعد از تکمیل طرح اصلی این تندیس توسط پل لنداوسکی، این جرج لئونیدا بود که صورت مجسمه را طراحی کرد.

بنای عیسی مسیح در ریودوژانیرو

تصویر از Wallpaper Safari

در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۰ میلادی و در دو مرتبه،‌ تندیس مسیح بازسازی شده است. در سال ۲۰۰۳ یک سری آسانسور و پله برقی به‌این تندیس افزوده شد و در سال ۲۰۲۰ هم شاهد یک سری تغییرات در بدنه این تندیس بودیم. این مجسمه که یکی از عجایب هفت‌گانه جدید دنیا به‌حساب می‌آید، سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران جهان را به‌کشور برزیل می‌آورد. به‌‌همین منظور تفریحات و فعالیت‌های جذابی در اطراف این مجسمه برای گردشگران ماجراجو قرار داده شده است.

حالا و به‌لطف تور مجازی می‌توانید از بنای عیسی مسیح واقع‌شده در ریودوژانیرو دیدن کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه