لغو فاصله گذاری اجتماعی در پرواز‌ها از ابتدای آذر

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
لغو فاصله گذاری اجتماعی در پرواز‌ها از ابتدای آذر

با انتشار نسخه سوم و جدید پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برای حمل‌ونقل عمومی برون شهری، مسافرگیری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در هواپیما مجاز شد.

وزارت راه و شهرسازی همراه با معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نسخه سوم و جدید پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را برای حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری منتشر کردند که بر اساس آن، پذیرش ۱۰۰ درصدی مسافر در هواپیما مجاز شد؛ گرچه در شناورها، قطار و اتوبوس تنها مجاز به پذیرش مسافر با ۸۰ درصد ظرفیت خواهند بود. بنا براین دستورالعمل، محدودیت ۸۰ درصدی تا زمانی که سطح واکسیناسیون عمومی به ۸۰ درصد برسد، ادامه خواهد داشت.

دستورالعمل صادره تاکید می‌کند که همراه داشتن کارت واکسیناسیون برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری در تمام شقوق الزامی است. در صورت همراه نداشتن کارت واکسیناسیون، مسافران در مسیرهای داخلی (زمینی، هوایی و دریایی) ملزم به ارائه تست منفی PCR با اعتبار ۷۲ ساعت هستند. همچنین در سفرهای خارجی (هوایی و دریایی)، علاوه بر کارت واکسیناسیون، ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعت الزامی است. علاوه بر این، در پروتکل جدید بر لزوم رعایت فاصله اجتماعی در فرآیند تخلیه و پذیرش مسافر و جلوگیری از تشکیل صف نیز تاکید شده است.

شایان ذکر است که فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازهای داخلی از تابستان سال گذشته اجرا می‌شد و ایرلاین‌ها موظف به فروش فقط ۶۰ درصد ظرفیت خود در هر پرواز بودند. این موضوع سبب نارضایتی و درخواست‌های پی‌درپی انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای لغو محدودیت را در بر داشته بود. در این راستا، هفته گذشته سازمان هواپیمایی کشوری مجوز تعدادی از مسیرهای پروازی هفت شرکت هواپیمایی به‌دلیل عدم رعایت محدودیت ۶۰ درصدی را به حالت تعلیق درآورد.

در همین راستا شهرام آدم نژاد، معاون حمل‌و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه لغو محدودیت مسافرگیری در پروازها از ابتدای آذرماه اجرا می‌شود، تاکید کرد:

شرکت‌های هواپیمایی کماکان موظف به مسافرگیری با ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما هستند.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه