با تور مجازی به هالیوود سفر کنید

علی گودرزی
علی گودرزی یکشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به هالیوود سفر کنید

از یک منطقه بیابانی دور افتاده تا یک الگو در فرهنگ عامه؛ هالیوود نماد هنر هفتم و یک مقصد رویایی برای جویندگان شهرت در آمریکا است.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۸ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۶ به‌روزرسانی شده است.

هالیوود (Hollywood) یکی از پرطرفدارترین مناطق آمریکا است که در شهر لس آنجلس قرار دارد. اهمیت تاریخی و فرهنگی بسیار بالای هالیوود به‌عنوان مرکز تاریخی استودیوهای کلان فیلم‌سازی آمریکایی، این منطقه را به‌نماد صنعت فیلم‌سازی آمریکا تبدیل کرده است.

هالیوود یکی از محله‌های شهر لس آنجلس در شمال غربی مرکز این شهر است. جایی که با استودیوهای فیلم‌سازی متعدد، سالن‌های مجلل تئاتر و عمارت‌های مسکونی تعداد زیادی از هنرمندان مطرح سینما، حالا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی آمریکای شمالی به‌حساب می‌آید. همراه کجارو باشید تا در این قسمت از تورهای مجازی، به هالیوود سفر کنیم.

تاریخچه‌ منطقه هالیوود به‌دوران حمله اسپانیایی‌ها به آمریکای شمالی و اخراج بومیان این منطقه می‌رسد. در خصوص وجه تسمیه «هالیوود»، روایت‌ها و داستان‌های مختلفی وجود دارد؛ آنچه قطعی است ترکیب دو کلمه Holly به معنی گیاه «راج» و Wood ‌به معنی «جنگل» است و بیانگر این حقیقت است که این منطقه مملو از درختان راج بوده است.

منطقه هالیوود در ابتدا، فقط ۵۰۰ ساکن داشت و از یک اداره پست، یک روزنامه‌فروشی، دو سوپرمارکت و یک داروخانه تشکیل شده بود. پس از رشد مهاجرت به آمریکای شمالی و رونق سینما و صنایع مختلف در این کشور، افرادی مثل آدولف زکور، کارل لملی، برادران وارنر و لویی بی.مایر که به‌حرفه‌هایی مثل فروش پوست، فروش لباس، تبلیغ دوچرخه و خریدوفروش ضایعات فلزات مشغول بودند، به‌آمریکا و منطقه هالیوود مهاجرت کردند و به‌ترتیب بنیانگذاران شرکت‌های فیلم‌سازی پارامونت، یونیورسال، برادران وارنر و مترو گلدوین مایر شدند.

با وجود اینکه امروزه تعداد بسیار زیادی از استودیوهای فیلم‌سازی آمریکایی در مناطقی مثل «بربانک» کالیفرنیا و «وست ساید» واشنگتن واقع شده‌اند؛ اما استودیوهای مهمی که کارهای تدوین، فروش وسایل مهم برای فیلم‌برداری، تجهیزات نورپردازی و کارهای مهم برای مراحل پیش‌تولید و پس‌تولید را انجام می‌دهند، همگی در منطقه هالیوود مستقر شده‌اند.

تصویری از منطقه هالیووود در لس آنجلس

وجود سالن‌های مجلل سینما، موسیقی و تئاتر با کنسرت‌های باشکوه و مراسم بسیار مهم مثل رویدادهای سالانه‌ آکادمی اسکار، در منطقه‌ای که ستارگان سینما در آن زندگی می‌کنند باعث شد هالیوود به‌یک منطقه توریستی پرطرفدار تبدیل شود. تابلوی بزرگی که در منطقه هالیوود نصب شده و عنوان HOLLYWOOD را در معرض دید عموم قرار می‌دهد، یکی از دیدنی‌های توریستی این منطقه است که ابتدا در سال ۱۹۲۳ و در ارتفاع ۴۹۱ متری با هدف تبلیغاتی روی دامنه‌های جنوبی کوه «لی» نصب شد تا مردم را از عملیات عمرانی شرکت «هالیوود-لند» باخبر کند. این سازه قرار بود بعد از یک‌سال‌ونیم برداشته شود، هرچند که در نهایت، تصمیم بر آن شد که برای همیشه در آن بخش از کوه لی سکونت داشته باشد و حالا، این سازه یکی از جاذبه‌های توریستی لس آنجلس شده است! جالب است بدانید که طی دهه‌های مختلف، خرابی‌ها و بازسازی‌های گوناگونی روی این نماد انجام گرفته و حروفی که امروزه شاهد آن هستیم همان سازه‌های اولیه نیستند.

امروزه از هالیوود به‌عنوان یکی از مناطق فقیر شهر لس آنجلس یاد می‌شود؛ جایی که ساکنانش حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از افراد ساکن در سایر مناطق شهر لس آنجلس درآمد دارند و تعداد افراد «غمگین» در منطقه هالیوود بیشتر از سایر نقاط لس آنجلس است. گفته می‌شود که دلیل این موضوع، سیل مهاجرت به هالیوود برای کسب شهرت و موفقیت است در حالی که تعداد بسیار کمی از این عده به رویای دیرینه خود می‌رسند و باقی دچار افسردگی می‌شوند.

هالیوود رسما قلب فیلمسازی آمریکا شناخته می‌شود، هرچند امروزه فقط کمپانی پارامونت در این منطقه باقی مانده است و شرکت‌هایی مثل یونیورسال، برادران وارنر و دیگر کمپانی‌ها از هالیوود رفته‌اند؛ چراکه «هالیوود» حالا فراتر از یک منطقه یا یک مکان، به‌نمادی برای فیلم‌های سینمایی پرخرج و کلان آمریکایی بدل شده است؛ نمادی در فرهنگ عامه که مخاطب‌های سینما را از مقیاس اثری که قرار است به‌تماشایش بنشینند، خبردار می‌کند.

شاید این روزها محدودیت‌های گوناگونی مانع سفر ما به هالیوود شود؛ اما به‌لطف تور مجازی، همین حالا می‌توانیم به‌هالیوود سفر کنیم! کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این نوع مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه