عین دبی ؛ بزرگترین چرخ و فلک جهان افتتاح شد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
عین دبی ؛ بزرگترین چرخ و فلک جهان افتتاح شد

عین دبی یا چشم دبی که به‌عنوان بزرگ‌ترین و بلندترین چرخ‌وفلک جهان شناخته می‌شود، در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ در جزیره مصنوعی بلووارتز افتتاح شد.

بزرگ‌ترین و بلندترین چرخ‌وفلک جهان به نام «عین دوبی» (Ain Dubai) یا چشم دبی سرانجام درهای خود را به روی عموم مردم باز کرد. این جاذبه دیدنی دبی در مراسمی دو روزه در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ افتتاح شد و یکی از نکته‌های جالب‌توجه در این روز، حضور «شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم»، ولیعهد دبی، در این محل محسوب می‌شد که درست قبل از بازشدن دروازه‌ها به روی عموم، در حال فیلمبرداری از خود در بالای چرخ‌وفلک بود.

افتتاحیه در ساعت ۱۴ شروع شد تا مهمانان مشتاقی که از قبل جا رزرو کرده بودند، بتوانند یک چرخش ۳۸ دقیقه‌ای را در کابین‌های پیشرفته تجربه کنند. پس از غروب خورشید در حالی که جهان به تماشای این مناسبت مهم پرداخته بود، چرخ و فلک عین دبی با نمایش پهپاد، نورهای مسحورکننده و آتش‌بازی روشن شد.

چرخ و فلک بزرگی در زمان غروب خورشید

منبع عکس: سایت cnbc.com

«رونالد دریک» (Ronald Drake)، مدیرکل عین دبی، دراین‌باره گفته است:

لحظه غرورآفرینی برای ما بود که میزبان چنین جشنی بودیم تا رسما از مردم جهان استقبال کنیم و به بسیاری از بازدیدکنندگان این فرصت را بدهیم تا عین دبی را تجربه کنند. ما از واکنش مهمانانمان هیجان‌زده شدیم که عاشق تجارب بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی اجتماعی و همچنین طیف وسیعی از سرگرمی‌ها بودند و از منظره خیره‌کننده خط افق دبی لذت می‌بردند.

عکس چرخ و فلک بزرگی در وسط دریا روی جزیره

منبع عکس: سایت ftnnews.com

عین دبی پروژه‌ای از هلدینگ دبی است که در جزیره مصنوعی بلوواترز در نزدیکی دبی مارینا ساخته شده است. این جاذبه با ارتفاع ۲۵۰ متر تقریبا دو برابر ارتفاع چشم لندن را دارد و از بالای آن می‌توان از مناظر باشکوه خط افق دبی لذت برد. علاوه بر این، از سرگرمی‌های خانوادگی گرفته تا مناظر غروب آفتاب و گروه‌های دی جی در انتظار بازدیدکنندگان این جاذبه است و به این ترتیب به مکانی عالی برای گذراندن آخر هفته تبدیل خواهد شد.

دانلود ویدیو

این جاذبه غول‌پیکر از ۴۸ کابین تشکیل شده است که هر کابین برای ۴۰ مهمان ظرفیت دارد و درمجموع ۱,۷۵۰ بازدیدکننده را در خود جای می‌دهد. بازدیدکنندگان برای این تجربه‌ که حدود ۳۸ دقیقه طول می‌کشد، باید ۱۳۰ درهم (حدود ۳۵ دلار) بپردازند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه