آغاز صدور مجدد ویزای توریستی ایران

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
آغاز صدور مجدد ویزای توریستی ایران

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا از بازگشایی مرزهای کشور به‌روی گردشگران خارجی خبر داد.

پس از پنج روز تاخیر از زمان اجرای مصوبه، سامانه صدور روادید از روز چهارشنبه، پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۰ برای گردشگران و آژانس‌های مسافرتی باز شد. بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، گردشگرانی که دو دوز واکسن کرونا زده‌ و گواهی منفی PCR داشته باشند، قادر به اخذ ویزای گردشگری و سفر به ایران هستند. آزمایش PCR منفی برای گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال باید دارای اعتبار ۹۶ ساعت باشد.

علاوه بر این، بنا بر مصوبه هشتادوششمین جسله ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، تردد کلیه وسایل نقیه عمومی و شخصی از مرزهای زمینی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلامانع خواهد بود.

صدور ویزای ایران به‌صورت الکترونیکی و از طریق سامانه روادید الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران امکان‌پذیر است. مطابق اطلاعات این سامانه، اتباع کشورهای آذربایجان، بولیوی، ترکیه، سوریه، لبنان، گرجستان، ارمنستان، ونزوئلا، مصر، مالزی و چین شامل قوانین لغو روادید هستند. همچنین ایران و عراق نیز به‌تازگی مقررات لغو روداید سفرهای هوایی را به اجرا گذاشته‌اند.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۸/۰۳، ساعت ۱۰:۰۲

علی‌اصغر شعربافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان سفر به استان اصفهان در اولین روز آبان‌ماه با اشاره به تلاش‌های گسترده برای رونق دوباره صنعت گردشگری با فرارسیدن دوران تدریجی پساکرونا، از مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای بازگشایی مرزهای کشور به‌روی گردشگران خارجی خبر داد. وی در این رابطه اظهار کرد:

شب گذشته، ستاد ملی کرونا بر اساس شرایط جدید کشور، پس از عبور از موج پنجم کرونا، افزایش واکسیناسیون در کشور و بر اساس درخواست این وزارتخانه، موافقت خود را با بازگشایی مرزهای کشور روی گردشگران خارجی صادر کرد.

شعربافیان موافقت ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با ورود گردشگران خارجی به کشور را منوط به رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی گردشگران و همچنین جوامع میزبان عنوان کرد و گفت:

این اقدام با رویکرد حمایت از کسب و کارهای رسمی و تاسیسات گردشگری است، به‌گونه‌ای که درخواست صدور ویزای ورود به ایران با موافقت وزارت امور خارجه از طریق دفاتر خدمات مسافرتی انجام شده و اقامت گردشگران خارجی نیز صرفا در واحدهای اقامتی دارای پروانه بهره‌برداری از سوی این وزارتخانه امکان‌پذیر خواهد بود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین ابراز امیدواری کرد که این اقدام دولت، بستری را برای رونق مجدد کسب و کارهای گردشگری فراهم آورد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه