راه های افزایش امتیاز اکسپرس اینتری کانادا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
راه های افزایش امتیاز اکسپرس اینتری کانادا

دولت کانادا برای اجرای برنامه‌های رشد و توسعه اقتصادی‌اش، برنامه اکسپرس اینتری را طراحی کرده تا جذب نیروهای مهاجر را سرعت ببخشد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اگر می‌خواهید به ساده‌ترین شکل ممکن، بدانید سیستم اکسپرس اینتری کانادا چیست، این پاراگراف را بخوانید:

«دولت کانادا برای اجرای برنامه‌های رشد و توسعه اقتصادی‌اش، نیاز به تعداد زیادی نیروی کار دارد. برای همین هم برنامه‌ای تحت عنوان ورود سریع به کانادا یا همان اکسپرس اینتری طراحی کرد تا جذب نیروهای مهاجر را سرعت ببخشد. حالا شما هم می‌توانید از این سیستم برای ورود به کانادا و دریافت اقامت دائم ان اقدام کنید!»

اما سیستم اکسپرس انتری چطور کار می‌کند؟

در سیستم اکسپرس انتری یا ورود سریع کانادا، متقاضیان مهاجرت به کانادا با توجه به معیارهای مختلف مثل سن، تحصیلات، شغل و سابقه کاری رتبه بندی شده و افرادی که بالاترین امتیازها را در هنگام محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری کسب کنند، می‌توانند اقامت کانادا را دریافت کنند.

اما چه کار کنیم تا امتیاز بیشتری بگیریم و شانس ورودمان به کانادا را افزایش دهیم؟

در مقاله پیش رو راه های افزایش امتیاز اکسپرس انتری کانادا را می خوانید. با رعایت این نکات حتما شانس بیشتری نسبت به سایر متقاضیان استفاده از سیستم ورود سریع به کانادا خواهید داشت.

راستی برای خواندن مقاله بسیار جامع در رابطه با اکسپرس اینتری کانادا اینجا کلیک کنید.

نکته اول | ثبت نام در بانک کاری

پیشنهاد شغلی ندارید؟ در بانک کار کانادا ثبت‌نام کنید و برای یافتن شغل و کارفرما درخواست دهید. وقتی جاب‌آفر یا پیشنهاد شغلی داشته باشید، امتیازتان را در رتبه‌بندی و امتیازبندی اکسپرس انتری بالا می‌برید.

به‌طورکلی کار کردن در کانادا چه قبلا و چه اگر بتوانید الان پیدا کنید، شانس‌تان را برای افزایش امتیاز در سیستم اکسپرس انتری و طبیعتا اقامت گرفتن در کانادا زیادتر می‌کند.

ادامه این مقاله را بخوانید. در ادامه می‌توانید یاد بگیرید که چگونه با تحصیل در کانادا یا پیدا کردن کار و شغل در کشور کانادا شانس خودتان را برای افزایش امتیاز امتحان کنید.

نکته دوم | زبانتان را تقویت کنید!

در کانادا، دو زبان فرانسوی و انگلیسی، زبان‌های فراگیر و رسمی هستند. زبان قوی، یک عامل بسیار مهم  برای بالا بردن امتیاز لازم و طبعا شانس زیادتربرای دریافت ویزای اکسپرس انتری کانادا است.

علاوه بر انگلیسی، اگر بتوانید در یک کلاس زبان فرانسوی هم شرکت کنید و زبان‌تان را بهتر کنید، امتیازتان را در سیستم امتیازبندی اکسپرس اینتری بالاتر می‌برید.

اگر هر دوی این زبان‌ها (فرانسه و انگلیسی) را با هم داشته باشید، چه بهتر! شانس قبولی در برنامه‌های استانی شهرهای فرانسوی زبان مثل کبک و مونترال را هم در این صورت خواهید داشت.

توجه داشته باشید که زبان انگلیسی خودتان باید در حد قابل قبول باشد و برای هر شرایطی، یک نمره خاص آیلتس داشته باشید.

اگر می‌خواهید راجع به امتیازبندی دانش زبانی اطلاعات بیشتری دریافت کنید، همین موضوع را در اینترنت جستجو کنید.

در نهایت توصیه مهم: روی زبان‌تان وقت و انرژی بیشتری بگذارید.

نکته سوم | وضعیت همسرتان را بررسی کرده‌اید؟

اگر متاهل هستید و همراه با همسر خود درخواست مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری ارائه می‌کنید نسبت به متقاضیان مجرد، به نوع دیگری امتیاز دریافت می‌کنید و رتبه بندی می شوید. در واقع سیستم امتیازبندی تاهل با تجرد متفاوت است.

دانش زبان، تحصیلات و چند مورد از فاکتورهای دیگر همسرتان می‌تواند مجموع امتیازهای شما را بهبود ببخشد.

رپورتاژ

نکته چهارم | چقدر سابقه کار دارید؟

سابقه کار در کانادا یا جایی به‌جز کانادا، در هر دو صورت می‌تواند شانس‌تان را برای دریافت امتیاز، بیشتر کند.

اگر کمتر از سه سال سابقه کار تمام وقت دارید، تلاش کنید تا این میزان را به بیش از این مقدار افزایش دهید.

سابقه کار بیش از سه سال، نقش مهمی در دریافت امتیاز بالاتر در سیستم اکسپرس انتری دارد.

نکته پنجم | وضعیت مدرک تحصیلی تان چطور است؟

حتی اگر مدرک تحصیلی‌تان را در جایی غیر از کانادا دریافت کرده باشید و این مدرک به‌اندازه کافی معتبر باشد، اهمیت زیادی در امتیازبندی اکسپرس اینتری دارد.

همچنین اگر بتوانید برای ادامه تحصیل وارد کانادا شوید، شانس شما برای واجد شرایط شدن و مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری به مقدار زیادی افزایش خواهد یافت.

نکته ششم | اگر مدتی در کانادا کار کرده باشید...

مثل تحصیل و حتی بیشتر از آن، یافتن شغل و کار کردن در کشور زیبا و پیشرفته کانادا هم شانس شما برای دریافت اقامت دائم توسط سیستم اکسپرس انتری را افزایش خواهد داد. (مثلا اگر تحصیل ۳۰ امتیاز برایتان به‌همراه داشته باشد، کار کردن در کانادا برای شما بیش از دو برابر امتیاز به‌همراه خواهد داشت!)

حالا چطور در کانادا کار کنیم؟ یک راه ساده این است که برای تحصیل به کانادا بروید و هم‌زمان به کار مشغول شوید. با این کار امتیازتان به‌طرز قابل توجهی زیاد می‌شود. امتحانش کنید.

و اما دو توصیه نهایی مهم!

تا اینجا، مهم‌ترین نکاتی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید امتیاز و شانس‌تان را برای ریافت ویزای اکسپرس انتری کانادا افزایش دهید را دیدید. در انتهای این مطلب، این دو توصیه مهم را هم جدی بگیرید و به آن توجه کنید:

توصیه اول |  سراغ وکلا و مشاوره باتجربه و حرفه‌ای بروید

شاید در نگاه اول به نظر برسد که این نکته امتیازی برایتان نداشته باشد. اما استفاده از مشاور یا وکلای با تجربه می‌تواند سرعت مهاجرت‌تان را افزایش دهد و ضمن اینکه باعث کاهش هزینه‌هایتان شود. بنابراین از مشاوران یا وکلای پرونده‌های موفق مهاجرتی استفاده کنید.

توصیه دوم | به دقت مدارک و شرایط را فراهم کنید

مدارک ناقص، می‌تواند در روند مهاجرت‌تان اختلال ایجاد کند. بنابراین قبل از اقدام، به دقت و جزءبه‌جزء مطمئن شوید که مدارک را فراهم کرده‌اید. در صورت نقص در مدارک، احتمالا در مراحل بعدی، به مشکل برمی‌خورید.

کلام پایانی

شاید فکر کنید استفاده از سیستم اکسپرس اینتری دست نیافتنی و نشدنی است. اما این روش آنقدرها هم که به نظر می‌رسد دور از دسترس و غیرممکن نیست.

خوشبختانه اداره مهاجرت کانادا (www.canada.ca) و دولت این کشور، شرایط خوبی برای مهاجران فراهم کرده‌اند و جای نگرانی بابت ظرفیت کم نیست. چون کانادا تصمیم دارد طی سه سال آینده بیش از یک میلیون مهاجر و نیروی متخصص جذب کند.

شما به‌راحتی با تهیه مدارک و دریافت امتیازات لازم می‌توانید به کشور رؤیایی و پیشرفته کانادا مهاجرت کنید و اقامت آن را دریافت کنید... زندگی خوب و خوشی در کانادا داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه