با تور مجازی از مجسمه آزادی بازدید کنید

علی گودرزی
علی گودرزی یکشنبه، ۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از مجسمه آزادی بازدید کنید

معماران فرانسوی با خلق مجسمه آزادی، یکی از مهم‌ترین بناهای دیدنی آمریکا را ساختند. تندیسی باشکوه که از آن به‌عنوان نماد روز استقلال آمریکا یاد می‌شود.

مجسمه آزادی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نمادهای کشور آمریکا است. این تندیس زیبا و باشکوه که تجلی یک ایزد یونانی با مشعلی در دستش است، از مهم‌ترین دلایل شعله‌ور بودن آتش صنعت توریسم در آمریکا به‌حساب می‌آید. در این مطلب از دریچه تور مجازی، به تماشای یکی از مشهورترین مجسمه‌های نمادین جهان در حاشیه شهر نیویورک خواهید نشست.

روند احداث تندیس آزادی در سال ۱۸۷۵ میلادی و به‌دست فردریک آوگوست بارتولدی آغاز شد و در سال ۱۸۸۴ میلادی به‌پایان رسید. هر ۳۵۰ قطعه تندیس آزادی در «جزیره آزادی» واقع در بندر نیویورک سرهم و برپا شد. دولت بریتانیا مجسمه آزادی را در سال ۱۸۸۶ میلادی و به‌منظور گرامی‌داشت صدمین سالگرد استقلال کشور آمریکا، به این کشور هدیه داد. تمامی قطعات این تندیس و شاکله آن در کشور فرانسه به‌دست معماران فرانسوی پایه‌ریزی شد.

گوستاو ایفل معمار فرانسوی که با مهندسی برج ایفل شناخته می‌شود، ساختار درونی تندیس آزادی را طراحی کرده است. تندیس آزادی با نمایش شخصیت لیبرتاس که یکی از اساطیر روم است، گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. لیبرتاس در این سازه به‌شکل انسانی طراحی شده که در حال گام برداشتن است و دور سرش هفت اشعه نورانی دیده می‌شود. شخصیتی که در دست چپ خود یک لوح سنگی با تاریخ روز استقلال آمریکا (چهار ژوئیه) را نگه‌داشته است و در دست راستش، یک مشعل بزرگ دیده می‌شود.

تصویری از تندیس آزادی در هنگام غروب

تصویر از Airpano

مجسمه آزادی سالیان سال است که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سازه‌های توریستی کشور آمریکا شناخته می‌شود. این بنا در سال ۱۹۲۴ میلادی به‌عنوان یک یادبود ملی در کشور آمریکا ثبت شد. ارتفاع مجسمه آزادی با احتساب پایه و سازه اصلی که روی پایه نصب شده است، به حدود ۹۲/۹۹ متر می‌رسد.

تندیس آزادی طی سالیانی که از عمرش می‌گذرد هرگز از آسیب‌ها و تخریب در امان نبوده است. در سال ۱۹۱۶ به‌دلیل انفجار در یکی از جزیره‌های اطراف مجسمه آزادی، قسمت مشعل این تندیس آسیب دید و در سال ۱۹۸۲ تعمیر شد. در جریان ترمیم مجسمه آزادی از روشنایی و چراغ‌های لیزری استفاده شد تا این سازه در تاریکی شب بیشتر و بهتر بدرخشد.

از طریق این مطلب و به‌لطف تور مجازی می‌توانید از تندیس آزادی بازدید کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه