از خواجو تا پاسارگاد؛ لذت دیدن تمدنی به قدمت تمام دنیا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
از خواجو تا پاسارگاد؛ لذت دیدن تمدنی به قدمت تمام دنیا

شهرهای شیراز و اصفهان جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارند و ارزش تاریخی و فرهنگی آثار آن‌ها، گردشگران بسیاری را به بازدید از این دو شهر فرامی‌خواند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

همان طور که می‌دانید اصفهان و شیراز هر دو از شهرهای بسیار کهن و توریستی ایران به شمار می‌روند. در این دو شهر باستانی و زیبا، مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی قرار دارد.

پل‌های خواجو و سی و سه پل، میدان تاریخی نقش‌جهان با تمام جاذبه‌های منحصربه‌‌فرد خود، مسجد وکیل شیراز، باغ ارم، باغ عفیف‌آباد، عمارت شاپوری، آرامگاه‌های حافظ و سعدی و… تنها بخشی از مکان‌های دیدنی این دو شهر هستند. در این مقاله قصد داریم بخشی از جاذبه‌های این دو شهر باستانی را معرفی کنیم.

جاذبه‌های بی‌شمار تاریخی اصفهان

به‌طور کلی می‌توان گفت جاهای دیدنی اصفهان، مجموعه‌ای از آثار هنری و بناهای تاریخی هستند که در بیشتر موارد، خود را در قالب گنبدهای زیبا، مناره‌های سر به ‌فلک ‌کشیده، کاشی‌کاری‌های جذاب، کاخ‌ها و مساجد و… نشان داده‌اند.

همان طور که می‌دانید میدان نقش‌ جهان، که یکی از دیدنی‌های شهر تاریخی و زیبای اصفهان است یکی از زیباترین سازه‌های مهندسی در جهان به شمار می‌رود. این مکان تاریخی خود شامل بناهایی از قبیل کاخ عالی ‌قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد امام، بازارهای سنتی و سرپوشیده و… است.

اصفهان

کاخ چهل‌ ستون، عمارت هشت ‌بهشت، پل‌های تاریخی از قبیل پل خواجو، سی و سه پل، بنای تاریخی منارجنبان، باغ پرندگان، باغ گل‌ها، قبرستان تخت فولاد و… تنها بخشی از جاذبه‌های بی‌شمار تاریخی اصفهان به شمار می‌رود. با اجاره ویلا یا اجاره سوئیت در اصفهان می‌توانید از تمامی این جاذبه‌ها بازدید کنید.

شیراز، آینه‌ تاریخ

پاسارگاد و مجموعه بناهای باستانی مربوط به آن، از جمله با ارزش‌ترین جاذبه‌های دیدنی استان فارس به شمار می‌رود و شامل بخش‌هایی از قبیل آرامگاه کوروش، پادشاه هخامنشی است.

از دیگر مناطق دیدنی این شهر باستانی می‌توان به تخت ‌جمشید اشاره کرد یا دروازه‌ قرآن، مسجد نصیرالملک، مسجد مشیر السلطنه را نام برد. مسجد وکیل، بازار وکیل، حمام وکیل، ارگ کریم ‌خانی، باغ ارم شیراز، باغ عفیف ‌آباد و… از دیگر مناطق و جاذبه‌های گردشگری این شهر باستانی هستند. با اجاره سوئیت در شیراز می‌توانید از تمامی این مجموعه‌های تاریخی و طبیعی بازدید کنید.

لازم به ذکر است که علاوه ‌بر افراد و گردشگران خارجی که همه ‌ساله به این دو شهر دیدنی وارد می‌شوند و از آن‌ها بازدید می‌کنند بسیاری از مسافران داخلی نیز علاقه‌مند به سیر و سیاحت در این نقاط کشور هستند. بسیاری از این افراد هم ترجیح می‌دهند برای رفتن به این دو شهر، مسیر زمینی را انتخاب کنند. چراکه بین این دو شهر، جاده‌هایی بسیار تماشایی با مناظری بسیار جذاب وجود دارد.

بنابراین افرادی که به سفرهای جاده‌ای علاقه دارند می‌توانند لذت این سفر را برای خود دو چندان کنند و جاده‌ها و مناظر و دیدنی‌های بین راه را نیز جزئی از برنامه سفر خود قرار دهند.

جاذبه‌های دیدنی بین مسیر اصفهان و شیراز

همان طور که می‌دانید در بین شهر اصفهان و شیراز، دو مسیر وجود دارد که بنا به سلیقه شخصی خود می‌توانید یکی از این مسیرها را انتخاب کنید.

یکی از این راه‌های جاده‌ای، از شهر آباده گذر می‌کند و مسیر دیگر از یاسوج می‌گذرد در این دو جاده، جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که اجاره ویلا در آن می‌تواند لذت سفر به هر یک از این شهرها را برای شما دو چندان کند.

جاذبه‌های دیدنی جاده آباده

برای رفتن به این دو شهر دیدنی می‌توانید مسیر آباده را انتخاب کنید. در صورتی ‌که این مسیر را برای عبور کردن از اصفهان به شیراز یا بالعکس انتخاب کنید با جاذبه‌هایی از قبیل شهر آباده یا شهر مرودشت مواجه خواهید شد.

آباده

لازم به ذکر است که قدمت شهر آباده به دوران هخامنشیان بازمی‌گردد و در اواسط مسیر اصفهان -شیراز، واقع شده است. این شهر، خود دارای مکان‌های تاریخی زیادی است. ۵۰ کیلومتر مانده به شهر شیراز در این مسیر، به مرودشت خواهید رسید که به شهر تخت ‌جمشید نیز معروف است و با نام موزه تاریخ ایران نیز نامیده شده ‌است. در مرودشت بناهای تاریخی بسیاری از قبیل نقش ‌رستم، نقش رجب، شهر استخر و… قرار دارند. این شهر از نظر طبیعت و آب ‌و هوا نیز بسیار قابل ‌توجه است.

جاذبه‌های دیدنی جاده یاسوج

 در صورتی ‌که این مسیر را برای رفتن به اصفهان یا شیراز و برعکس، انتخاب کنید می‌توانید از شهرهای سی‌سخت، یاسوج، شهرضا و… نیز بازدید کنید. سی‌سخت که از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد است در دامنه کوه دنا واقع ‌شده و طبیعت بسیار زیبایی نیز دارد.

شهر یاسوج نیز دارای جاذبه‌هایی از قبیل پیست اسکی، پارک ساحلی، رودخانه‌های دائمی، آبشار و… است که بسیار دیدنی هستند. شهرضا نیز از دیگر مسیرهای بین ‌راهی میان اصفهان و شیراز است که بناهای قدیمی بسیار زیادی از قبیل مسجد جامع شهرضا، امامزاده شهرضا و… را در خود جای داده ‌است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه