بازگشایی برج آزادی تهران از ۱۸ مهرماه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
بازگشایی برج آزادی تهران از ۱۸ مهرماه

روابط عمومی مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی از بازگشایی این مجموعه به روی بازدید‌کنندگان از روز یکشنبه ۱۸ مهرماه خبر داد.

با توجه به بهبود نسبی شرایط شیوع کووید ۱۹ در کشور و موافقت ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، روابط عمومی مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی از بازگشایی این مجموعه به‌روی بازدیدکنندگان از روز یکشنبه ۱۸ مهرماه خبر داد. بنا بر اعلام بنیاد رودکی، پذیرایی از گردشگران در سایه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت خواهد پذیرفت.

علاقه‌مندان قادر خواهند بود همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت ٩ تا ۱۶ از طبقات و بخش‌های مختلف مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی، به‌ویژه از نمایشگاه‌های عکس و خوشنویسی هنرمندان پیشکسوت بازدید به‌عمل آورند.

شایان ذکر است که مجموعه فرهنگی برج آزادی با قرارگیری در طبقه تحتانی برج، متشکل از بخش‌های مختلفی چون بزرگ‌ترین موزه عکاسی ایران و منطقه، تالار آینه، کتابخانه و تالار فرهنگ، تالار اقوام، تالار آسمان، سالن دانستنی‌ها، سالن ایران‌شناسی، نگارخانه، موزه شهاب سنگ، سالن اجتماعات و سالن برگزاری کنسرت موسیقی و نمایش، سالن تمرین تئاتر و موسیقی و ... است و ۵۰۰۰ مترمربع وسعت دارد.

برج آزادی که یکی از آثار ملی ایران به شمار می‌آید، در سال ۱۳۴۹ با تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی، توسط حسین امانت معمار ایرانی ساخته شد و دی‌ماه ۱۳۵۰ به بهره‌برداری رسید.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه