ارزان ترین قیمت تور مشهد چقدر است؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
ارزان ترین قیمت تور مشهد چقدر است؟

مشهد به‌عنوان دومین کلان‌شهر مذهبی جهان است و جاذبه‌های تاریخی و تفریحی و حتی درمانی آن هم باعث جذب مسافر می‌شود.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مشهد به‌عنوان دومین کلان‌شهر مذهبی جهان شناخته می‌شود. البته امروز علاوه بر وجود حرم مطهر حضرت رضا (ع) که مهم‌ترین دلیل سفر به این شهر است، جاذبه‌های تاریخی و تفریحی و حتی درمانی آن هم باعث جذب مسافر و ارائه خدمات مختلف برای مسافران شده است. به همین دلایل همیشه بهترین و متنوع‌ترین نوع قطارها در مسیرهای منتهی به شهر مشهد به کار گرفته می‌شوند. اما از نظر قیمت و خدمات، این قطارها چه تفاوتی با هم دارند؟ چطور می‌توانیم بلیط قطار مشهد را ارزان تهیه نماییم؟ چه قطارهایی در مسیر منتهی به مشهد حرکت می‌کنند؟ آیا امکان خرید تور مشهد با قطار وجود دارد؟ سایت خرید تور مشهد رسپینا در ادامه به پاسخ این سوالات می‌پردازد.

تور مشهد با کدام قطار ارزان‌تر است؟

قطارهای مختلفی از شرکت‌های ریلی متفاوتی در مسیرهای به مقصد مشهد حرکت می‌کنند که هرکدام خدمات و کیفیت متفاوتی دارند. برای مثال قطارهای فدک، زندگی و غدیر قطارهایی هستند که با توجه به خدماتشان قیمت بیشتری را طلب می‌کنند. البته این موضوع به این معنا نیست که این شرکت‌ها قطارهای ارزان قیمتی ندارند، چراکه هرکدام از آن‌ها با توجه به سطح خدماتشان قیمت‌های متفاوتی دارند. اما معمولا قطارهای ۶ تخته یا قطارهای اتوبوسی در اکثر موارد ارزان‌تر از قطارهای نام برده شده هستند. بهتر است بدانید عوامل مختلفی در قیمت‌ها تاثیر دارند که فقط یکی از آن‌ها مربوط به نوع و خدمات قطار است.

قیمت بلیط قطار برای کودکان چقدر است؟

شرکت‌های ریلی معمولا نرخ متفاوتی را برای کودکان در مقایسه با بزرگسالان تخصیص می‌دهند. بر اساس قوانین ارائه شده توسط شرکت‌های ریلی، هزینه بلیط قطار برای کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود. برای نوزادان زیر ۲ سال هم، تنها ۱۰ درصد از قیمت کل بلیط به‌عنوان بیمه عوارض باید پرداخت شود. البته مسافران باید دقت داشته باشند که در صورت خرید بلیط قطار برای نوزادان، نمی‌توان از صندلی‌های قطار برای نوزاد استفاده کرد و مسافرانی که قصد دارند از صندلی‌های قطار برای نوزاد استفاده کنند، باید بلیط نیم‌بها تهیه کنند.

رپورتاژ

بهترین زمان برای سفر به مشهد

اهمیت زمان سفر از هر لحاظ بسیار زیاد است؛ زمان می‌تواند کیفیت سفرتان را تعیین کند یا باعث افزایش یا کاهش قیمت‌ها شود. اما برای سفر با تور مشهد از شیراز با قطار، شهری که تقریبا در تمام طول سال میزبان مسافران مختلف است، باید زمان‌هایی از سال انتخاب شوند تا مسافر نسبتا کمتری در شهر اقامت داشته باشد. مشهد با توجه به آب و هوای نسبتا معتدل و چهار فصلش معمولا در تمام ایام تعطیلات نوروز میزبان بیشترین میزان مسافر است.

پس از فصل بهار، تابستان مشهد را مسافرپذیرتر می‌کند. هر چند فصل پاییز هم مسافران خاص خود را دارد اما معمولا در زمستان تعداد مسافرت‌ها با قطار به شهر مشهد کاهش پیدا می‌کند. این کاهش تعداد تقاضا برای سفر، باعث می‌شود تا علاوه بر هتل‌ها شرکت‌های ریلی هم قیمت بلیط  خود را کاهش دهند و شما بتوانید سفر با تور مشهد ارزان را تهیه کنید.

سفر به مشهد با کدام قطار بهتر است؟

جدا از بحث هزینه باید با شرکت‌های مختلف ریلی نیز برای داشتن یک سفر خوب آشنا شوید. برندهای قطار زیادی در مسیرهای منتهی به مشهد خدمت‌رسانی می‌کنند که از این بین می‌توان به قطارهای رجا، نور الرضا، بن ریل، ریل ترابر سبا، وانیاریل، مهتاب، فدک و... اشاره کرد. در بین این قطارها، قطارهای فدک بسیار مورد توجه است. چه از لحاظ کیفیت قطار و چه از لحاظ سطوح متفاوت خدمات. در قطار فدک ویژه که قابل خرید برای تور مشهد از تهران نیز است، برای منوی غذایی حق انتخاب بین چهار نوع غذا وجود دارد اما در قطار بیزینس مسافر حق انتخاب بین ۲ غذا را دارد. در قطار ویژه پذیرایی همراه با آجیل و سالاد وجود دارد. به‌طور کلی قطارهای ویژه خدمات بهتری نسبت به قطارهای فدک بیزینس دارد. این قطار ترانسفر رایگان از ایستگاه راه‌آهن تا هتل را دارد و به‌صورت خودکار اتاق هتل برای یک شب اقامت برای مسافران رزرو شده است.

رپورتاژ

خرید تور مسافرتی به مشهد از رسپینا

رسپینا به‌عنوان یک سایت مرجع در زمینه فروش و ارائه خدمات مسافرتی در سطح کشور شناخته می‌شود که خدمات نسبتا کاملی را به مسافران خود ارائه می‌دهد. یکی از این خدمات امکان خرید تور است. گرچه امکان رزرو تور با اتوبوس و هواپیما نیز وجود دارد. اما پیشنهاد ما استفاده از بلیط قطار برای سفر شما با تور های متنوع است. توجه کنید که راه‌های مختلفی برای خرید تور وجود دارد. شما می‌توانید به‌شکل حضوری اقدام به خرید تور مورد نظر خود کنید اما در این صورت شاید گزینه‌های محدودتری برای انتخاب داشته باشید. در حالی که از طریق سایت رسپینا می‌توانید انواع مختلف تور را با تخفیف‌های مناسبتی و ویژه خریداری کنید.

در این مورد امکان ویژه‌ای که در سایت رسپینا قرار دارد، مقایسه تورها و خدماتشان با هم است.  می‌توان تورهای متعددی که از نظر تعداد روز، شیوه سفر، امکانات جانبی و قیمت با هم متفاوت هستند را مقایسه کنید. انجام مقایسه‌های بیشتر در نهایت منجر به انتخاب بهتری خواهد شد. در ضمن، نه فقط برای مسیرهای نام برده شده که برای هر مسیری و با وسیله سفر دلخواهتان می‌توانید از رسپینا اقدام به رزرو تور کنید.

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه