شهرهایی که بالاترین حقوق را می‌دهند

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۰
شهرهایی که بالاترین حقوق را می‌دهند

بر اساس گزارش‌های منتشر شده دویچه بانک، در این ۱۰ شهر جهان مردم بالاترین میزان حقوق ماهانه را دریافت می‌کنند.

طبق تحقیقات دویچه بانک، متوسط ​​حقوق افراد در سانفرانسیسکو از سال ۲۰۱۸ با افزایش ۳۱ درصدی همراه بوده است و تا به امروز این شهر را به پردرآمدترین شهر جهان در سال جاری تبدیل کرده است.

در سال ۲۰۱۹، شاغلان در سانفرانسیسکو می‌توانستند به‌طور متوسط ​​ماهانه ۶,۵۲۶ دلار حقوق و دستمزد بگیرند که این رقم ۴۲ درصد بیشتر از درآمد متوسط افراد در شهر بزرگی مانند نیویورک بوده است.

در تحلیل دویچه بانک، که درآمد و هزینه‌های زندگی در ۵۶ شهر جهان را با هم مقایسه کرده است، مشخص شده است که متوسط ​​درآمد در سانفرانسیسکو در پنج سال گذشته ۸۸ درصد افزایش داشته است. در واقع سانفرانسیسکو در میان شهرهایی است که قدرت خرید ساکنان آن نسبت به دیگر مردم جهان در شهرهای دیگر جهان بالاتر است و تقریبا می‌توان گفت که رفاه مالی نسبتا خوبی دارد.

زوریخ، سوئیس، با متوسط ​​درآمد ماهیانه ۵,۸۹۶ دلار، در این لیست در جایگاه دوم قرار گرفته است. این شهر زیبا در سوئیس بعد از ۱۸ سال با كاهش متوسط ​​درآمد در پنج سال گذشته مواجه شد و به این خاطر، رتبه نخست لیست پردرآمدترین در جهان را از دست داده است.

شهر نیویورک با متوسط ​​درآمد ماهانه ۴,۶۱۲ دلار، سومین شهر پردرآمد در جهان است. افزایش ۱۲ درصد حقوق ماهیانه در نیویورک، به این شهر کمک کرده تا در مکان سوم رتبه‌بندی قرار بگیرد و خود را در این لیست بالا بکشد.

بوستون و شیکاگو که در آن‌ها افراد درآمد ماهیانه بالای ۴۰۰۰ دلار دارند، نیز در میان ۱۰ شهر پردرآمد قرار گرفتند.

۱۰ شهر پردرآمد جهان

۱. سانفرانسیسکو، آمریکا

  • حقوق ماهانه: ۶,۵۲۶ دلار

۲. زوریخ، سوئیس

  • حقوق ماهانه: ۵,۸۹۶ دلار

۳. نیویورک، آمریکا

  • حقوق ماهانه: ۴,۶۱۲ دلار

۴. بوستون، آمریکا

  • حقوق ماهانه: ۴,۲۸۸ دلار

۵. شیکاگو، آمریکا

  • حقوق ماهانه: ۴,۰۶۲ دلار

۶. سیدنی، استرالیا

  • حقوق ماهانه: ۳,۵۹۹ دلار

۷. اسلو، نروژ

  • حقوق ماهانه: ۳,۲۴۶ دلار

۸. کپنهاگ، دانمارک

  • حقوق ماهانه: ۳,۱۹۰ دلار

۹. ملبورن، استرالیا

  • حقوق ماهانه: ۳,۱۸۱ دلار

۱۰. لندن، انگلستان

  • حقوق ماهانه: ۲,۹۵۶ دلار

شهرهایی که بالاترین حقوق رو می‌دهند

داده‌ها نشان می‌دهد که تعدادی از شهرهایی که بالاترین حقوق را به افراد پرداخت می‌کردند، کاهش درآمد نیز داشته‌اند. سیدنی، استرالیا، در رتبه ششم این لیست قرار گرفته است؛ اما درآمد ساکنان آن هشت درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و تقریباً ۲۰ درصد کمتر از پنج سال گذشته بوده است. در همین حال درآمد در اسلو از سال ۲۰۱۸ یازده درصد کاهش داشته است و میزان آن یک سوم پنج سال گذشته بوده است؛ همچنین درآمد در لندن نیز ۱۳ درصد کمتر از سال گذشته بوده است.

بیشترین زیان در درآمد سالانه در بوینس آیرس، آرژانتین مشاهده شده است؛ جایی که درآمد در آن با کاهش ۴۵ درصدی مواجه شده است و افراد به‌طور متوسط به‌صورت ماهانه ۵۲۷ دلار دریافتی دارند.

حقوق و دستمزد در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی ۲۶ درصد کاهش یافته است و رقم آن به ۱,۲۲۲ دلار در ماه رسید، در حالی که شهر استانبول ترکیه ۳۱ درصد کاهش درآمد داشته است و ساکنان آن هر ماه ۴۳۳ دلار دریافتی داشتند.

بر اساس گزارش دویچه بانک، شهرهایی که کمترین درآمد ماهانه را داشتند، قاهره در مصر و لاگوس در نیجریه بوده است که به‌ترتیب ساکنان قاهره ۲۰۶ دلار درآمد داشتند و در لاگوس هر ماه ۲۳۶ دلار به ساکنان آن پرداخت می‌شد.

اجاره ماهانه

یکی از مواردی که در تعیین بالا بودن میانگین حقوق و دستمزد تأثیر دارد، هزینه اجاره خانه است. کارمندان و کارگران باید بخشی از حقوق خود را صرف هزینه اجاره خانه کنند و به این ترتیب این فاکتور می‌تواند یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تعیین شهرهای پردرآمد دنیا باشد.

هنگ کنگ که به‌صورت چشمگیری در میان شهرهای گران به شمار می‌آید، گران‌ترین شهر برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه یا دو خوابه است. درآمد متوسط افراد در این شهر زیر ۲۵۰۰ دلار است و این در حالی است که، هزینه اجاره خانه در این شهر معادل ۳,۶۸۵ دلار، ۲۷ درصد بیشتر از هزینه اجاره آپارتمان مشابه در نیویورک، است.

سانفرانسیسکو و نیویورک در رتبه بعدی گران‌ترین شهرها برای اجاره خانه قرار می‌گیرند، در حالی که قاهره، بنگلور و دهلی نو ارزان‌ترین شهرها برای اجاره خانه هستند.

۱. هنگ کنگ

  • اجاره ماهانه آپارتمان متوسط دو خوابه: ۳,۶۸۵ دلار

۲.  سانفرانسیسکو، آمریکا

  • اجاره ماهانه آپارتمان متوسط دو خوابه: ۳,۶۳۱ دلار

۳. نیویورک، آمریکا

  • اجاره ماهانه آپارتمان متوسط دو خوابه: ۲,۹۰۹ دلار

۴. زوریخ، سوئیس

  • اجاره ماهانه برای آپارتمان متوسط دو خوابه: ۲,۵۳۸ دلار

۵. پاریس، فرانسه

  • اجاره ماهانه برای آپارتمان متوسط دو خوابه: ۲,۴۵۵ دلار

درآمد قابل استفاده

سانفرانسیسکو با وجود اینکه یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای هزینه‌های مربوط به مسکن است؛ اما با این حال ساکنان آن پس از پرداخت اجاره خانه بیشترین باقی‌مانده را از درآمد خود دارند.

شهرهایی که بالاترین حقوق رو می‌دهند

به گفته محققان، اهالی سانفرانسیسکو پس از پرداخت اجاره خانه از حقوق خود، می‌توانند ۴,۷۱۰ دلار از درآمد خود را نگه دارند كه از آن برای هزینه‌های ادامه ماه خود استفاده کنند؛ یعنی ۴۹ درصد بیشتر از آنچه كه از حقوق اهالی نیویورک باقی می‌ماند.

ساکنان زوریخ با باقی مانده ۴,۶۲۶ دلار در ماه پس از  پرداخت اجاره، دومین شهر با بالاترین درآمد قابل استفاده هستند. دیگر شهرهای آمریکا از قبیل شیکاگو، بوستون و نیویورک در ادامه فهرست پنج شهر برتر با درآمد قابل استفاده قرار می‌گیرند.

۱. سانفرانسیسکو، آمریکا

  • درآمد قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: ۴,۷۱۰ دلار

۲. زوریخ، سوئیس

  • درآمد قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: ۴,۶۲۶ دلار

۳. شیکاگو، آمریکا

  • درآمد قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: ۳,۲۹۸ دلار

۴. بوستون، آمریکا

  • درآمد قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: ۳,۱۸۸ دلار

۵. شهر نیویورک، آمریکا

  • درآمد قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: ۳,۱۵۷ دلار

۶. سیدنی، استرالیا

  • درآمد قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: ۲,۶۱۵ دلار

۷. ملبورن، استرالیا

  • درآمد قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: ۲,۴۸۵ دلار

۸. اسلو، نروژ

  • درآمد قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: ۲,۳۴۲ دلار

۹. کپنهاگ، دانمارک

  • درآمد قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: ۲,۲۸۵ دلار

۱۰. ولینگتون، نیوزیلند

  • درآمد قابل تصرف بعد از پرداخت اجاره: ۲,۰۷۵ دلار

به گفته دویچه بانک، افرادی که در قاهره‌ مصر، داکای بنگلادش و مانیل پایتخت فیلیپین زندگی می‌کنند با اینکه هزینه اجاره خانه در این شهرها پایین است، اما درآمد آن‌ها نهایت پس از پرداخت اجاره به میزان کمی باقی می‌ماند و در واقع میزان استفاده آن‌ها از حقوق و دستمزد بسیار پایین است.

یکی از فاکتورهای اصلی دویچه برای این بررسی این بوده است که افراد در نهایت چقدر از شغل خود به دست می‌آورند و این رقم بعد از کسر مالیات و هزینه مسکن چه اندازه می‌شود؛ در واقع این یک شاخص مفید برای تعیین میزان ثروت یک شهر است.

شهرهایی که بالاترین حقوق رو می‌دهند

به‌طور کلی شهرهایی که بالاترین میزان درآمد را دارند شهرهایی هستند که در نیم‌کره شمالی و در اقتصادهای پیشرفته غربی قرار دارند، اما کشورهای پیشرفته در نیمه کره جنوبی مانند استرالیا و نیوزیلند نیز در این لیست سهم بزرگی دارند.

افرادی که در شهرهایی زندگی می‌کنند که هزینه‌های زندگی در آنجا زیاد است، مطمئنا حقوق بالاتری دارند و شهرهای بزرگی مانند سانفرانسیسکو، نیویورک و زوریخ سوئیس از این ویژگی برخوردار هستند. افراد در این شهرها برای اینکه بتوانند زندگی خوبی داشته باشند، همیشه به‌دنبال فرصت های شغلی و استخدام در شرکت‌های بزرگ و ثروتمند هستند تا بعد از پرداخت مالیات، هزینه‌ها و مخارج میزان پولی که در حقوق آن‌ها می‌ماند، کفاف زندگی عالی در شهرهای پرهزینه و بزرگ را بدهد. شاید به این خاطر  است که بیشتر افراد در شهرهای آمریکا به‌دنبال استخدام در شرکت‌هایی بزرگی مانند گوگل، مایکروسافت و اپل هستند. این شرکت‌ها با اینکه حجم کاری زیادی برای آن‌ها ممکن است داشته باشد، اما در نهایت می‌توانند مطمئن شوند که از نظر درآمد در حاشیه‌ امنی قرار می‌گیرند.

مطالب مرتبط:

منبع cnbc

دیدگاه