تدوین پروتکل سفرهای نوروزی توسط ستاد ملی مقابله با کرونا

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
تدوین پروتکل سفرهای نوروزی توسط ستاد ملی مقابله با کرونا

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تببین پروتکل‌هایی در خصوص سفرهای نوروزی با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا خبر داد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه صبح شنبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا با بهتر دانستن شرایط ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا نسبت به بسیاری از کشورهای جهان، از تبیین پروتکل‌هایی در خصوص سفرهای نوروزی با توجه به تداوم پاندمی خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

قرار بر این شد تا یک سری پروتکل‌ها تهیه شود و سفرها در قالب تورها انجام بگیرد یا اگر قرار است به‌صورت شخصی سفری انجام شود مقصد معین شود.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر ممنوعیت سفر در شهرهای قرمز و نارنجی، تصریح کرد:

تنها در مناطق زرد و آبی، آن‌هم به‌شرط دادن تست کرونا سفر امکان‌پذیر است و اگر تست فردی مثبت باشد از سفر کردن آن شخص جلوگیری شود و ترددها نیز یک ساعت کاهش یابد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از ایرانیان مقیم اروپا خواهان بازگشت به ایران هستند، از بحث و بررسی این موضوع در ستاد ملی مبارزه با کرونا با در نظر گرفتن شرایط ناشی از ویروس کرونای انگلیسی خبر داد و افزود:

قرار بر این شد با شرایط ویژه و تعهدات ویژه‌ای اجازه ورود به این هموطنان داده شود. ما به تست‌هایی که این افراد در کشور مبدأ داشته‌اند، اعتماد نمی‌کنیم و خودمان در ایران تست انجام دهیم و فرد ۲۴ ساعت در قرنطینه خواهند ماند. کسانی که تست‌شان منفی است اجازه رفتن به خانه دارند؛ ولی بااین‌حال نمی‌توانند خانه خود را ترک کنند و کسانی هم که مثبت هستند باید به‌طور مستقیم به محل‌های قرنطینه منتقل شوند تا باعث ورود و انتشار ویروس انگلیسی در کشور نشوند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه