افتتاح بزرگترین ترمینال فرودگاهی جنوب غرب کشور در آبادان

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۸
افتتاح بزرگترین ترمینال فرودگاهی جنوب غرب کشور در آبادان

بزرگترین سالن فرودگاهی جنوب‌ غرب کشور با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در آبادان افتتاح شد.

بزرگترین سال فرودگاهی جنوب غرب کشور در فرودگاه بین‌المللی آبادان افتتاح شد. در افتتاح این پروژه که با صرف اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده بود، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، نیز حضور داشت.

پروژه یاد شده، شامل احداث ترمینالی جدید به‌وسعت ۱۲۰۰ مترمربع، ساختمان جنبی به‌مساحت هزار متر مربع و محوطه‌سازی به‌وسعت ۳۵ هزار مترمربع بوده است. محوطه‌سازی این پروژه که با مشارکت ۵۰ درصدی منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به سرانجام رسیده، ۲,۸۵۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشت. ظرفیت فرودگاه بین‌المللی آبادان نیز با اتمام این پروژه، ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد.

از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این فرودگاه می‌توان به احداث ساختمان VIP و CIP ترمینال قدیم، اصلاح، بازسازی و محوطه‌سازی فرودگاه، خرید سیستم کمک ناوبری فرودگاه ILS، تعویض دستگاه ناوبری DVOR، ایجاد ۱۵ هکتار فضای سبز و احداث برج‌های روشنایی مسیر فرودگاه، احداث ترمینال جدید برای مجزا کردن پروازهای داخلی و خارجی، ترمیم و بازسازی دیوارهای اطراف فرودگاه، ترمیم باند دوم فرودگاه، بهسازی برج مراقبت و تعریض و زیباسازی بلوار مسیر فرودگاه اشاره کرد.علاوه بر این، امکانات پرواز هم‌زمان ۴ پرواز در این فرودگاه نیز فراهم شده است.

گفتنی است که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، که برای بازدیدی دو روزه به خوزستان سفر کرده است، از طریق همین فرودگاه وارد آبادان شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه