درخواست لغو محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت پروازها

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
درخواست لغو محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت پروازها

انجمن شرکت‌های هواپیمایی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری، خواستار حذف محدودیت ۶۰ درصدی استفاده از ظرفیت هواپیما در پروازهای داخلی شد.

دقیق کیا، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی، در نامه‌ای که روز دهم دی‌ماه به دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد، خوستار لغو محدودیت ۶۰ درصدی استفاده از ظرفیت هواپیما در پروازهای داخلی شد. در متن این نامه با اشاره به بحران صنعت گردشگری کشور و کاهش ۴۳ درصدی مسافران پروازهای داخلی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، به زمین‌گیر شدن بسیاری از هواپیماها به‌دلیل نبود مسافر اشاره شده است. در این نامه آمده است:

اعمال محدودیت استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت از سوی وزارت بهداشت، فشار اقتصادی وارده به شرکت‌های هواپیمایی را مضاعف کرده است. اعمال محدودیت استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت هواپیماها در پروازها تاکنون از سوی سازمان بهداشت جهانی و سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری و انجمن بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی توصیه یا مورد تاکید قرار نگرفته و تحقیقات علمی و دانشگاهی شرکت‌های سازنده هواپیما و یاتا روی سیستم تهویه هوا در کابین هواپیما و نوع چینش صندلی، حاکی از ابتلای بسیار اندک مسافران در هواپیما است.

در این نامه ضمن اشاره به تنها یک مورد ابتلا در ۲۷ میلیون مسافر جابه‌جا شده در پروازها، آن هم پیش از الزام استفاده از ماسک، اظهار شد:

با عنایت به درخواست‌های متعدد رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و به‌لحاظ اینکه محدودیت استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما تاکنون در دنیا اجرا نشده است، خواهشمندیم به‌منظور جلوگیری از زیان بیشتر به شرکت‌های هواپیمایی داخلی درخصوص لغو اعمال محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت پرواز دستور شایسته صادر و مراتب را امر به ابلاغ کنید.

نامه انجمن شرکت‌های هواپیمایی به رییس جمهوری

 

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع تسنیم

دیدگاه