برگزاری مجازی و حضوری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۳
برگزاری مجازی و حضوری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری مجازی و حضوری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در اسفندماه خبر داد.

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی از تاریخ ۵ تا ۸ اسفند ۹۹ خبر داد. این در حالی است که طبق تصمیم‌گیری شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه‌های گردشگری کشور و برنامه‌ریزی به‌عمل آمده، مقرر شده است که این نمایشگاه به دو شکل مجازی و حضوری برگزار شود. وی ضمن بیان اینکه اطلاع‌رسانی لازم به ذی‌نفعان داخلی و خارجی برای حضور و مشارکت در نمایشگاه انجام گرفته است، اذعان داشت:

عمل به پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و به‌دنبال انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط در این زمینه، رعایت دستورالعمل‌های برگزاری نمایشگاه‌ها در دوران شیوع بیماری و حفظ سلامت غرفه‌داران و بازدید‌کنندگان، بازدید حضوری از نمایشگاه فوق‌الذکر به‌شکل کنترل شده و با انجام پیش‌ثبت‌نام در قالب سهمیه‌های محدود روزانه امکان‌پذیر خواهد بود.

ولی تیموری با اشاره به در نظر گرفتن پلتفورم‌های دو بعدی و سه‌بعدی برای شرکت‌کنندگان در قالب غرفه‌دار و بازدیدکننده، تصریح کرد:

همانند نمایشگاه حقیقی، امکان ثبت‌نام، آشنایی با تعرفه‌ها، طراحی و غرفه‌آرایی، تبادل اطلاعات، امکان گفت‌وگوی آنلاین و غیره مهیا شده است.

معاون گردشگری کشور میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تشریح امکان برگزاری نمایشگاه به‌صورت حضوری، به جداسازی بین غرفه‌داران و بازدیدکنندگان و یکسان‌سازی غرفه‌ها اشاره کرد و افزود:

نیاز است بازدید‌کنندگان قبلا در سایت مجری نمایشگاه ثبت‌نام کرده و ضمن احراز هویت با صدور کارت بارکددار بر اساس ظرفیت هر سالن امکان بازدید داشته باشند.

وی با اشاره به فضای ۱۲ هزارمتری غرفه‌های نمایشگاه، از هماهنگی به‌عمل آمده با سازمان بین‌المللی نمایشگاه‌ها برای رعایت اصول و پروتکل‌های برگزاری نمایشگاه در شرایط خاص بحران کرونا در سطح جهانی خبر داد و یادآور شد:

نمایشگاه‌هایی که در ایام انتشار بحران کرونا برگزار می‌شود، ویژه متخصصان است. در نمایشگاه پیش رو نیز به‌دلیل رعایت پروتکل‌ها، بیشتر بخش‌هایی که امکان برگزاری نیست قطعا حذف می‌شوند و نمایشگاه بیشتر جنبه تخصصی خواهد داشت. در صورت وقوع شرایط فوق‌العاده و عدم امکان برگزاری حضوری نمایشگاه پیش رو، مبتنی بر شرایط حاکم بر انتشار ویروس کرونا و مصوبات ستاد مقابله با کرونا در آن ایام خاص، امکان انعطاف در برگزاری نمایشگاه لحاظ شده است تا تحت این شرایط تمرکز اصلی بر بخش مجازی باشد.

گفتنی است که متقاضیان و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام هم‌زمان در دو بخش حضوری و مجازی نمایشگاه می‌توانند به وب‌سایت www.ihcx.ir مراجعه یا برای کسب اطلاعات تکمیلی با شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به شماره ۹-۸۸۶۷۸۹۴۶ تماس حاصل فرمایند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه