بازگشایی موزه هنرهای معاصر از ۹ بهمن ماه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
بازگشایی موزه هنرهای معاصر از ۹ بهمن ماه

موزه هنرهای معاصر تهران پس از حدود دو سال در روز پنجشنبه، ۹ بهمن ماه به‌روی علاقه‌مندان بازگشایی شد.

نشست خبری بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران در روز سه‌شنبه، هفتم بهمن ماه برگزار شد. در خلال این مراسم با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای تجسمی و مدیر موزه هنرهای معاصر برگزار شده بود، ۷۰۵ اثر از مجموعه آثار منیژه میرعمادی توسط همسر ایشان به موزه اهدا شد. موزه هنرهای معاصر تهران پس از حدود دو سال تعطیلی به ‌دلیل مرمت و عملیات عمرانی، روز پنجشنبه ۹ بهمن ماه با نمایش تعدادی از آثار میرعمادی برگزار خواهد شد. 

احسان آقایی، مدیر موزه هنرهای معاصر تهران در این رابطه اذعان داشت:

مراسم بازگشایی موزه پنجشنبه ۹ بهمن ماه با حضور حداقلی مهمانان برگزار می‌شود و بازگشایی عمومی روز ۱۴ بهمن ماه خواهد بود که باز هم محدودیت در ورود به موزه خواهیم داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از موزه باید از قبل بلیط رزرو کنند و ما با توجه به پروتکل‌های بهداشتی، تعداد افراد مشخصی را به موزه راه می‌دهیم.

گفتنی است که کتاب‌هایی مربوط به گنجینه آثار چاپ شده که دو عنوان از آن‌ها تا پایان سال رونمایی و ظرف چهار ماه آینده، چهار عنوان دیگر نیز رونمایی می‌شوند.

به‌روزرسانی ۱۳۹۹/۱۱/۱۱:

موزه هنرهای معاصر تهران بعد از بیش از دو سال تعطیلی به‌منظور مرمت و بازسازی، در نهایت عصر روز پنجشنبه (۹ بهمن‌ماه) با نمایش مجموعه آثار اهدایی زنده‌یاد منیژه میرعمادی، از هنرمندان معاصر ایران، و با حضور سیدمجتبی حسینی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، هادی مظفری (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی)، احسان آقایی (رئیس موزه) و مهمانانی از سفارت‌های خارجی در ایران به‌صورت رسمی افتتاح شد.

آقایی، در رابطه با بازگشایی موزه هنرهای معاصر اظهار کرد:

بسیار خوشحالم که بعد از ۳۰ ماه بازسازی می‌توانم به شما خیرمقدم بگویم. این تعطیلی بسیاری از علاقه‌مندان به هنر را منتظر و نگران کرده بود. امروز باعث خوشحالی است که موزه در حالی بازگشایی می‌شود که در نزدیک‌ترین حالت به معماری اولیه خود قرار دارد و حتی بخش‌هایی که در این سال‌ها به موزه اضافه شده بودند در جریان بازسازی حذف شدند.

او خاطرنشان کرد:

در زمان مرمت موزه هنرهای معاصر تهران فرصت مناسبی بود تا روی گنجینه موزه تحقیقاتی انجام شود و نتیجه این تحقیقات ۶ جلد کتاب است که چهار جلد تا قبل از عید منتشر می‌شود. همچنین برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده که به‌زودی اعلام می‌شوند.

رئیس موزه هنرهای معاصر تهران همچنین از تمامی کسانی که در جریان بازسازی و مرمت، موزه را همراهی کردند یاد و تشکر کرد.

گفتنی است این موزه از ۱۴ بهمن پذیرای عموم علاقه‌مندان خواهد بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه