عدم افزایش قیمت بلیط قطار در نوروز ۱۴۰۰

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۷
عدم افزایش قیمت بلیط قطار در نوروز ۱۴۰۰

معاون مسافری شرکت راه‌آهن از عدم افرایش قیمت بلیط قطار در ایام نوروز خبر داد؛ این در حالی است که در کوپه‌های با ۵۰ درصد ظرفیت، ۲۵ درصد قیمت‌ صندلی‌های خالی از مسافر اخذ خواهد شد.

میرحسن موسوی، معاون مسافری شرکت راه‌آهن، در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه شرکت راه‌آهن و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه در ایام نوروز هیچ افزایش قیمتی برای بلیط قطار نخواهیم داشت، از اخذ ۲۵ درصد قیمت صندلی‌های خالی از مسافران در کوپه‌های با ۵۰ درصد ظرفیت خبر داد. وی در این رابطه عنوان کرد:

از ابتدای شروع ویروس کرونا و با اجرای فروش فقط ۵۰ درصد ظرفیت هر کوپه قطار، بسیاری از خانواده‌ها اقدام به خرید ۲ کوپه برای یک خانواده چهار نفره می‌کردند و در واقع ۲ کوپه دو نفره خریداری می‌کردند در حالی که امکان حضور آن‌ها در یک کوپه وجود داشت.

موسوی این موضوع را باعث تکمیل ظرفیت سریع قطارها و عدم امکان پاسخگویی به اقتضای مسافران دانست و افزود:

در کوپه چهار نفره به‌دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دو نفر می‌توانستند ورود کنند و در کوپه‌های ۶ نفره هم سه نفر می‌توانستند ورود کنند. در این راستا، طبق مصوبه شورای عالی ترابری، از ابتدای بهمن افزایش قیمت صندلی‌های خالی بلیط قطار برای کوپه‌های چهار نفره که دو نفر اقدام به خرید بلیط کرده‌اند و برای کوپه‌های ۶ نفره که سه‌ نفر از آن‌ها استفاده می‌کنند، افزایش یافت.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن با اشاره به اینکه افزایش قیمت ۲۵ درصدی شامل کوپه‌های دربست نمی‌شود، از اجرایی شدن این مصوبه طی چند روزه آینده خبر داد. وی همچنین تصریح کرد:

این مصوبه بخش کوچکی از زیان حاصل از شیوع کرونا را برای شرکت‌های ریلی جبران می‌کند؛ شرکت‌های حمل و نقل ریلی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا زیان زیادی دیده‌اند.

میرحسن موسوی با اشاره به اینکه در راستای اجرای مصوبه، هیچ افزایش قیمتی برای بلیط‌های ایام نوروز اعمال نخواهد شد، تاکید کرد:

مسافرانی که از قبل بلیط خریداری کرده‌اند، مشمول این ۲۵ درصد افزایش قیمت صندلی خالی در کوپه های با ۵۰ درصد ظرفیت نمی‌شوند.

بنا بر اعلام معاون مسافری شرکت راه‌آهن، شرکت‌های ریلی از زمان شیوع ویروس کرونا ۱,۸۵۰ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند. وی در این رابطه افزود:

شده بود برای جبران هزینه شرکت‌های حمل و نقل ریلی تسهیلات کم کارمزدی به شرکت‌ها پرداخت شود؛‌ اما از ۱۰ شرکت حمل و نقل ریلی تاکنون فقط سه شرکت موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه