کاهش ۴۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های ایران

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
کاهش ۴۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های ایران

بر اساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ۹ ماهه نخست سال جاری فرودگاه‌های ایران با کاهش ۴۵ درصدی مسافر مواجه بوده‌اند.

آمار منتشره از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۴۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های کشور حکایت دارد. در این راستا، در ۹ ماهه سال جاری ۲۰۳ هزار و ۶۵ سورتی پرواز در فرودگاه‌های کشور انجام شد. این در حالی است که در ۹ ماهه سال ۹۸، ۲۸۶ هزار و ۴۳۹ سورتی پرواز به ثبت رسیده بود که نشان دهنده کاهش ۲۹ درصدی پروازهای داخلی در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین در مدت مذکور ۱۸ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۲۱۰ مسافر اعزام و پذیرش از فرودگاه‌های کشور داشته‌اند. در حالی‌که در ۹ ماهه سال ۹۸ تعداد اعزام پذیرش مسافر از فرودگاه‌های کشور ۳۳ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۵۹۲ نفر بودند که نشان دهنده کاهش ۴۵ درصدی مسافر هوایی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

گفتنی است در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته فرودگاه‌های سمنان، همدان، شاهرود، کلاله و زنجان اقدام به پذیرش مسافر و انجام پروازهای داخلی و بین المللی کرده بودند؛ امسال فرودگاه‌های مذکور هیچ‌گونه تردد مسافر نداشته‌اند. طبق آمار سال گذشته فرودگاه اراک هیچ پروازی نداشت، ولی در ۹ ماهه امسال ۶۴ سورتی پرواز و تردد ۴ هزار و ۷۲۵ مسافر را به ثبت رسانده است.

رتبه نخست نشست و برخاست هواپیماها در سال جاری با ۷۲ هزار و ۶۴۴ سورتی پرواز به مهرآباد اختصاص داشت. این فرودگاه در ۹ ماهه امسال نسبت به اعزام پذیرش ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۳۰۱ مسافر هوایی اقدام کرده است. بنابراین، فرودگاه مهرآباد در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۲ درصدی نشست و برخاست هواپیما و ۳۹ درصدی اعزام پذیرش مسافر روبه‌رو شده است.

فرودگاه مشهد با کاهش ۶۸ درصدی مسافر جزو فرودگاه‌هایی است که با بیشترین میزان کاهش مسافر مواجه بوده است.

فرودگاه‌های ابوموسی، ایرانشهر، اردبیل و طبس چهار فرودگاهی هستند که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته با رشد مسافر روبه رو شده اند که در این میان ایرانشهر با رشد ۴۳ درصدی بیشترین افزایش مسافر در ۹ ماهه امسال را نسبت به مدت مشابه سال قبل به خود اختصاص داد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه