الزام ارائه نتیجه منفی تست ‌PCR برای مسافران هواپیمایی قشم ایر

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
الزام ارائه نتیجه منفی تست ‌PCR برای مسافران هواپیمایی قشم ایر

قشم‌ایر در بخشنا‌مه‌ای خطاب به دفاتر فروش و خدمات مسافربری از الزام ارائه نتیجه منفی تست PCR برای مسافران ورودی به ایران در تمامی سنین خبر داد.

با توجه به آخرین محدودیت‌های اعلامی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و به‌منظور جلوگیری از انتقال و شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور، هواپیمایی قشم‌ایر طی بخشنامه‌ای خطاب به دفاتر فروش بلیط و دفاتر خدمات گردشگری طرف‌ قرارداد خود، از لزوم ارائه نتیجه منفی تست PCR ویروس کرونا برای تمامی مسافران ورودی به کشور در تمامی سنین خبر داد. مدت اعتبار تست از زمان انجام ۷۲ ساعت خواهد بود.

گفتنی است که در مسیرهای منتهی به فرودگاه امام خمینی، چنانچه مسافری موفق به دریافت نتیجه تست PCR نشده باشد، در زمان ورود به فرودگاه مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و تمامی هزینه‌ها نیز برعهده وی خواهد بود.

همچنین، با توجه به اینکه شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌های کشور و سایر نهادهای ذی‌ربط ملزم به به رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی هستند، در صورت مشاهده موارد مشکوک به ویروس کرونا حتی با وجود ارائه نتیجه منفی PCR، مطابق قوانین دوران پاندمی از پذیرش مسافر جلوگیری به‌عمل خواهد آمد و هزینه‌های ناشی از آن نیز متوجه مسافر خواهد بود.

در این بخشنامه آمده است چنانچه بازه زمانی مسافرت ایرانیان هنگام خروج از ایران هفت روز یا کمتر باشد، نیازی به انجام تست مجدد PCR نخواهد بود؛ گرچه مسافران عازم به کشور عراق از این قاعده مستثنی هستند و اعتبار نتیجه تست PCR در این کشور ۷۲ ساعت است.

لازم به ذکر است که رعایت بخشنامه مذکور از روز یکشنبه، پنجم بهمن‌ ماه الزامی خواهد بود.

 اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

بخشنامه قشم ایر

به‌روزرسانی ۱۳۹۹/۱۱/۱۲:

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی قشم ایر به شماره ۱۱۰۲۰ مورخه ۱۳۹۹/۱۱/۱۲، رعایت موارد زیر در پذیرش مسافرهای بین‌المللی الزامی است:

  • ورود مسافران از مبدا کشورهای انگلستان، ژاپن، بوتسوانا، زیمباوه، نامیبیا، سیشل، آنگولا، موازمبیک، لسوتو، مالاوی، زامبیا، اسواتینی و موریس و همچنین ورود مسافرانی که به‌مدت دو هفته قبل از ورود به مرز ورودی ایران در کشورهای فوق‌الذکر اقامت داشته باشند، ممنوع است.
  • مسافران که مبدا سفرشان یکی از کشورهای اروپایی بوده یا در کشورهای اروپایی اقامت داشته باشند، ملزم به ارائه گواهی سلامت مبنی بر نتیجه تست PCR منفی ممهمر به مهر کنسولگری جمهوری اسلامی در کشور مبدا است.
  • همچنین تکمیل فرم مبنی بر اعلام موافقت بر انجام آزمایش PCR مجدد و قرنطینه ۱۴ روزه با وجود نتیجه منفی تست PCR قبلی در صورت لزوم برای مسافران الزامی است.

تاریخ اثر بخشنامه از تاریخ صدور لغایت ۵ اسفند ۱۳۹۹ (۲۳ فوریه ۲۰۲۱) است.

مطالب مرتبط:

منبع قشم ایر

دیدگاه