بازگشایی مرزهای سیشل به‌روی گردشگران خارجی

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
بازگشایی مرزهای سیشل به‌روی گردشگران خارجی

مرزهای کشور جزیره‌ای سیشل در اقیانوس هند، بالاخره به روی گردشگران باز شد؛ البته فقط برای گردشگرانی که واکسینه شده‌اند.

پس از تایید چند واکسن کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی و آغاز واکسیناسیون در کشورهای مختلف در سراسر دنیا، مرزهای سیشل، کوچک‌ترین کشور قاره آفریقا در اقیانوس هند به روی گردشگران باز شد و این کشور جزیره‌ای آماده است تا با آغوش باز پذیرای بازدیدکنندگان خارجی باشد؛ البته این استقبال فقط شامل حال افرادی می‌شود که واکسن زده‌اند. به این ترتیب، گردشگران برای ورود به کشور سیشل باید هر دو دوز واکسن کووید ۱۹ خود را دریافت کرده باشند و به‌علاوه باید تست منفی PCR خود را نیز به مسئولان ارائه دهند؛ تستی که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود به جزیره انجام شده باشد.

سیشل، مجمع‌الجزایری شامل ۱۱۵ جزیره است که حدود ۱۵۰۰ کیلومتر با قاره آفریقا فاصله دارد. این جزایر در شمال ماداگاسکار قرار گرفته‎‌اند و با آب‌وهوایی دلپذیر و دریایی استوایی، گردشگران زیادی را به‌سمت خود می‌کشانند. طبق دستور دولت، کشور سیشل با رویکردی دو مرحله‌ای برای گردشگری بازگشایی خواهد شد. این جزیره در اولین مرحله، به گردشگرانی اجازه ورود خواهد داد که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند و تست منفی کووید ۱۹ انجام شده در ۷۲ ساعت قبل از سفر را به‌همراه دارند.

مرحله دوم بازگشایی از اواسط ماه مارس ۲۰۲۱ (اواخر اسفند ۱۳۹۹) آغاز می‌شود و امید می‌رود که دولت سیشل تا آن زمان، بخش عمده‌ای از جمعیت خود را واکسینه کرده باشد. پیش‌بینی می‌شود که در این مرحله، بازدیدکنندگان واکسینه نشده نیز مجاز به ورود به این کشور جزیره‌ای باشند؛ البته به این شرط که تست منفی کووید ۱۹ انجام شده در ۷۲ ساعت قبل از سفر را به‌همراه داشته باشند.

طبق بیانیه هیئت ارتقای گردشگری (Tourism Promotion Board)، بر اساس آمار فعلی، احتمالا تا اواسط ماه مارس (شروع مرحله دوم بازگشایی)، ۲۵ درصد از جمعیت کشور سیشل واکسینه خواهند شد. در این بیانیه همچنین ذکر شده است که در حال حاضر مرزهای کشور سیشل به روی بازدیدکنندگان هندی که واکسینه نشده‌اند نیز باز است؛ اما فقط برای گردشگرانی که از طریق جت خصوصی خود به سیشل سفر می‌کنند. با این حال، افرادی که به سیشل سفر می‌کنند، باید پروتکل‌های موجود در رابطه با سلامتی مانند حفظ رعایت فاصله ایمن یا فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک صورت را رعایت کنند؛ پروتکل‌هایی که به نظر می‌رسد تا مدت زمان نامشخصی اجرایی خواهند بود. در ضمن، کلیه اپراتورهای گردشگری نیز باید از رویه‌ها و پروتکل‌های استاندارد کووید ۱۹ پیروی کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه