اکتشاف معبد و تابوت‌‌های باستانی جدید در مصر

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
اکتشاف معبد و تابوت‌‌های باستانی جدید در مصر

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر از کشف مجموعه‌ای از آثار باستانی جدید از جمله یک معبد باستانی در گورستان تاریخی سقاره خبر داد.

به‌نقل از روزنامه گاردین، «خالد العنانی»، وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر از کشف مجموعه‌ای از آثار باستانی در جدید‌ترین کاوش‌های محوطه باستانی گورستان سقاره خبر داد. در این کاوش‌ها که به‌سرپرستی مصرشناس و باستان‌شناس مشهور، «زاهی حواس» انجام گرفته، یک معبد باستانی با ۵۰ تابوت کشف شده است.

بنا بر گفته زاهی حواس، معبد کشف شده به‌همراه سه انبار آجری به ملکه «نائرت» همسر پادشاه «تتی» تعلق داشته است. ۵۰ تابوت چوبی نیز در دالان‌هایی به عمق ۱۰ تا ۱۲ متری کشف شده‌‌اند و قدمت آن‌ها تا قرن ۱۶ پیش از میلاد تخمین زده می‌شود.

در ماه نوامبر نیز ۱۰۰ تابوت باستانی مهروموم شده در محوطه باستانی سقاره کشف شد که بزرگ‌ترین اکتشاف سال گذشته در این کشور به‌شمار می‌رفت. سقاره که خانه ده‌ها هرم، صومعه‌های باستانی و محل دفن حیوانات محسوب می‌شود، در گذشته به‌عنوان گورستان عظیم «ممفیس»، پایتخت مصر باستان مورد استفاده قرار می‌گرفته است و اکنون نیز یکی از جاهای دیدنی مصر تلقی می‌شود.

وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر معتقد است که سقاره هنوز پتانسیل اکتشاف‌های بیشتر را دارد. دولت مصر امیدوار است که اکتشاف‌های جدید، موجب احیای صنعت گردشگری مصر پس از رکود بی‌سابقه در دوران شیوع ویروس کرونا شود.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه