شهرداری تهران میزبان دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
شهرداری تهران میزبان دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری

با تصویب شورای شهر، شهرداری تهران ملزم به میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال ۱۴۰۰ شد.

میزبانی شهرداری تهران برای دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۲ - ۲۰۲۱ میلادی و ۱۴۰۰ شمسی در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران بررسی شد. این جلسه با تصویب طرح یک فوریت الزام شهرداری برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری با ۱۵ رای موافق به پایان رسید.

حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران با دفاع از این طرح، از اهمیت بالای برگزاری این اجلاس خبر داد. وی در این رابطه افزود:

سال گذشته با حضور در این رویداد پیشنهاد دادیم تهران به‌عنوان میزبان مجمع سازمان جهانی گردشگری باشد و از این پیشنهاد نیز استقبال شد.

خلیل‌آبادی ضمن اشاره به امکانات غنی تفریحی و گردشگری تهران و بناهای تاریخی و فرهنگی این شهر، از قرار نداشتن تهران در بین مقاصد گردشگری کشور ابراز تاسف کرد و افزود:

جاذبه‌های تهران برای گردشگران جذابیت دارد؛ اما با وجود هزینه‌هایی که شهرداری در راستای بهبود وضعیت گردشگری شهر تهران داشته، همچنان نتیجه مطلوب حاصل نشده است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران ضمن تاکید بر امکان رسیدن به درآمدی پایدار از طریق گردشگری، از نبود برنامه‌ریزی‌ برای وضعیت گردشگری پایتخت خبر داد. وی با یادآوری این موضوع که یکی از راه‌هایی که در حوزه گردشگری می‌توانیم به نتیجه دلخواه برسیم، میزبانی و شرکت در رویدادها است، اذعان کرد:

پیشنهاد می‌کنم امسال میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری را عهده‌دار شویم؛ چرا‌که با اهمیت دادن به حوزه گردشگری انواع هنرها در شهر ظهور می‌یابد و خلاقیت و زیست‌پذیری مطلوب را نیز شاهد خواهیم بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایلنا

دیدگاه