موافقت وزارت بهداشت با سفر مسئولانه در دوران شیوع ویروس کرونا

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹
موافقت وزارت بهداشت با سفر مسئولانه در دوران شیوع ویروس کرونا

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از موافقت وزارت بهداشت با سفرهای هوشمند و مسئولانه در دوران شیوع ویروس کرونا خبر داد.

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در جلسه شورای مدیران این وزارتخانه اعلام کرد که وزارت بهداشت با سفرهای مسئولانه در دوران شیوع کرونا موافق است. وی تصریح کرد:

در صحبت‌هایی که با وزیر بهداشت داشتم، آقای دکتر نمکی نیز موافق این موضوع بود که آنچه باعث شیوع ویروس کرونا می‌شود، سفرهای انبوهی است که تحت نظارت ما نیست؛ ازاین‌رو، ایشان نیز موافق این بود که موضوع سفر هوشمند یا همان سفر مسئولانه مورد توجه قرار گیرد تا شاهد این باشیم که اگر هم قرار است سفری انجام شود، حتما تحت نظارت این وزارتخانه باشد تا باعث انتقال ویروس کرونا و گسترش این بیماری نشود.

مونسان با اشاره به این موضوع که صنعت گردشگری نباید موجب بروز مشکلات جدید برای کادر درمان و به خطر افتادن سلامتی مردم باشد، از برنامه‌ریزی‌ها در خصوص صدور ویزا برای تورهای گروهی خارجی خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

در خصوص برنامه‌ریزی برای تورهای گروهی خارجی نیز با وزیر بهداشت صحبت‌هایی داشته‌ام. گردشگران خارجی زمانی که با تور و به‌صورت گروهی به ایران سفر کنند، از نظر سلامت بررسی می‌شوند و تمام دستور‌العمل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد و از مراکز و تاسیسات رسمی تحت نظارت این وزارتخانه که تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، استفاده خواهند کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه موضوع که برگزاری تورهای سافاری باعث آسیب به طبیعت و محیط زیست می‌شوند، تاکید کرد:

کسانی که در سافاری شرکت می‌کنند باید حامی محیط‌زیست باشند. ازاین‌رو اجرای هرگونه سافاری باید با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هر استان باشد و سافاری‌ها باید از کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی مجوز دریافت کنند و تحت نظارت این کانون به فعالیت بپردازند تا شاهد کمترین آسیب به محیط‌زیست و طبیعت باشیم.

در آستانه هفته گردشگری، پروژه‌های آماده به افتتاح استان‌های مختلف نیز در این نشست بررسی شد. دکتر علی‌اصغر مونسان همچنین بر زیرساخت‌های گردشگری در نقاط مختلف کشور و نیز معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در اقصی‌نقاط کشور تاکید کرد و روستاهای اطراف تهران را دارای ظرفیت بالایی برای گردشگرپذیری و بوم‌گردی دانست. وی در خصوص ثبت جهانی اورامانات نیز بیان کرد:

بعد از ثبت جهانی اورامانات، این منطقه به یک محور مهم گردشگری و نیز به قطب اکوتوریسم تبدیل خواهد شد؛ لذا تامین زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه باید مورد توجه قرار گیرد؛ البته باید دقت داشت ساخت تاسیسات گردشگری متناسب با بافت منطقه باشد و به بافت و طبیعت آن منطقه آسیبی وارد نکند.

مونسان در پایان این نشست، ضمن اشاره به آینده روشن صنعت گردشگری، خاطرنشان کرد:

وظیفه این وزارتخانه حمایت از کسب‌و‌کارها است. لذا باید موانع را از پیش پای فعالان مرتبط با هر سه حوزه ماموریتی این وزارتخانه برداشت تا شرایط برای فعالیت هرچه بهتر آن‌ها فراهم شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه