با تور مجازی به پورتو ونه ره ایتالیا سفر کنید

علی گودرزی
علی گودرزی دوشنبه، ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به پورتو ونه ره ایتالیا سفر کنید

پورتو ونه ره یک کومونه‌ بسیار زیبا با منظره‌های دیدنی در ایتالیا است که در این مطلب، از قاب تورهای مجازی به آن سفر می‌کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ به‌روزرسانی شده است.

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، مملو از منظره‌ها و دیدنی‌هایی است که می‌توانیم کنار آن‌ها بایستیم و عکس بیندازیم؛ اما باید این مورد را در نظر بگیریم که حتی اگر تمامی این دیدنی‌های نفس‌گیر کنار هم جمع شوند، بازهم نمی‌توانند پکیجی کامل مثل سرزمین ایتالیا را پدید آورند! شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایتالیا بیش از صد منظره و چشم‌انداز دیدنی دارد. دیدنی‌هایی که اکثرشان از منظر جهانی در بین توریست‌ها شهره هستند و برخی از آن‌ها هم که در روستاهای کوچک ایتالیایی وجود دارند؛ توسط گردشگران کنجکاو کشف و به دنیا معرفی می‌شوند. مناطقی مثل «چینگوتره» و «پورتو ونه ره» که در برابر سایر دیدنی‌های سرزمین چکمه، کمتر معروفند؛ اما به‌اندازه‌ آن‌ها و شاید حتی بیشتر، زیبا و نفس‌گیر هستند.

استان یا «کومونه» (استان به ایتالیایی) «پورتو ونه ره» (Portovenere) در سال ۱۹۹۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. این منطقه در قسمت غربی خلیج «لا اسپیه‌نزا» قرار می‌گیرد؛ خلیجی که به «خلیج شاعران» مشهور است. سه منطقه‌ «فتزانو» (Fezzano)، «لا گراتزیه» (Grazie) و «پورتو ونه ره» و سه جزیره‌ «پالماریا» (Palmaria) «تینو» (Tino) و «تینه‌تو» (Tinetto) همگی در قرن یک پیش از میلاد مسیح کشف شدند. «پورتو ونه ره» جایی است که در آن می‌توانید از منظره‌هایی پرتعداد لذت ببرید. کنار منظره‌های زیبا و دیدنی‌های تاریخی، داشتن آب‌وهوای مطبوع و سایر رسومی که مختص به شهرهای ایتالیایی است، «پورتو ونه ره» را به یک مقصد جذاب برای گردشگران تبدیل کرده‌اند. همراه ما باشید تا در تازه‌ترین قسمت از تورهای مجازی، به پورتو ونه ره سفر می‌کنیم.

نام پورتو ونه ره به احترام یکی از معبدهای این منطقه، روی آن گذاشته شده است. این معبد که «معبد ونوس» نام داشت، در قرن پنجم پس از میلاد با یک کلیسای رومی جایگزین شد. این معبد در قرن دوازدهم بازسازی شد و این بار، معماری گوتیک ایتالیایی که با حالت‌های تاریک و سایه‌روشن‌های خاص خودش، در آن سال‌ها به یکی از استانداردهای معماری و ساختمان‌سازی بدل شده بود. طی آن سال‌ها و در منطقه‌ پورتو ونه ره، یک معبد با نام ژوپیتر هم وجود داشت که در سال ۱۰۹۸ با کلیسای سنت لاورنس که آن هم یک کلیسای رومی بود، جایگزین شد. این کلیسا و معبدها، این روزها به مهم‌ترین جاهای دیدنی ایتالیا بدل شده‌اند و آفرینش منظره‌های این استان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

قلعه‌ خانواده‌ دوریا یکی دیگر از بناهای تاریخی پورتو ونه ره است. این بنا در سال‌های مابین قرن ۱۲ تا ۱۶ بنا شد. خانواده‌ دوریا یکی از خانواده‌های قدیمی منطقه است که در این قلعه زندگی می‌کرد.

ساختمان‌های رنگارنگ واقع در پورتو ونه‌ره

روستای «لا گراتزیه» یکی دیگر از مناطق استان پورتو ونه ره است. این روستا هم دارای پیشینه‌ تاریخی است که اکثرا به قرون‌وسطا مربوط می‌شود. کلیسای «Our Lady of the Graces» که در قرن ۱۴ میلادی بنا شد، یکی از دیدنی‌های مهم این روستا است. خرابه‌های شکل‌گرفته در سال‌های قرن یکم پیش از میلاد مسیح نیز از جمله بقایای تاریخی این روستا به‌حساب می‌آیند. روستای «فیتزانو» هم مثل «لا گراتزیه»، در منطقه‌ پورتو ونه ره قرار گرفته است و اکثر دیدنی‌های آنجا هم به اعماق تاریخ مربوط می‌شود؛ کلیسای «John the Baptist» که در سال ۱۷۴۰ میلادی تاسیس شد، یکی از مهم‌ترین بناهای توریستی این روستا است. بنایی که حالا بازسازی هم شده است.

علاوه بر دیدنی‌های تاریخی، پورتو ونه ره‌ ایتالیا از جاذبه‌های توریستی طبیعی هم بهره می‌برد؛ جاذبه‌هایی پرتعداد که توریست‌های زیادی را سرگرم می‌کنند. غارها، زیردریایی‌های متروک، و مناطق سبز و جنگلی فراوانی که در و مابین جزیره‌های مجاور این کومونه قرار گرفته‌اند، پورتو ونه ره را از منظر بهره‌گیری از زیبایی‌های طبیعی، غنی ساخته‌اند. در ادامه و از طریق قسمتی که در ابتدای مطلب قرار دارد، می‌توانید به‌واسطه‌ تور مجازی از این منطقه‌ زیبا بازدید کنید. کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه