با تور مجازی از شهر سویا دیدن کنید

علی گودرزی
علی گودرزی جمعه، ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از شهر سویا دیدن کنید

شهر سویا با میزبانی از دیدنی‌های تاریخی پرتعداد و آب‌وهوای مطبوع، از دیدنی‌های منطقه‌ آندلس در اسپانیا است. 

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۱۴ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۱به‌روزرسانی شده است.

سویا یکی از زیباترین و مهم‌ترین شهرهای اسپانیا است. سویا که پایتخت جمهوری خودمختار آندلس به شمار می‌رود، شهری افسانه‌ای است که طبق روایت‌های محلی بومی‌های منطقه‌ مورد بحث، به‌دستان قهرمان افسانه‌ای کشور اسپانیا یعنی «هرکول» بنا شده است. دقیقا به همین دلیل هم است که در ستاد اداره‌ شهر سویا، می‌توانیم مجسمه‌ هرکول را ببینیم. البته که یکی از خیابان‌های این شهر هم به افتخار هرکول افسانه‌ای، نام‌گذاری شده است.

جدا از دیدگاه ‌اسطوره‌شناسی پیرامون نحوه‌ پیدایش شهر سویا، تاریخ‌نگاران دیدگاه خاص خود را پیرامون این قضیه دنبال می‌کنند. طبق دیدگاه تاریخ‌شناسان، در هزاره‌ سوم پیش از میلاد مسیح یک شهرک فنیقی در ساحل رودخانه‌ گوادال‌کویر (Guadalquivir) پدید می‌آید؛ شهری که رفته رفته به شهر سویای امروزی تبدیل می‌شود. یک قرن پس از آن قضیه، پای امپراتوری روم هم به این شهر باز می‌گردد. بعدها، عرب‌ها و بربرها هم به این شهر می‌آیند و سپس نوبت به مسیحی‌های اسپانیایی می‌رسد تا این شهر را کشف کنند.

قرن‌های ۱۶ و ۱۷ میلادی، دوران شکوه شهر سویا به‌حساب می‌آید. دقیقا پس از کشف آمریکا، این شهر به یکی از مهم‌ترین نقاط تجاری امپراتوری اسپانیا تبدیل شده بود. این شهر حالا چهارمین شهر بزرگ کشور اسپانیا است و یک مرکز توریستی و صنعتی مهم برای این کشور به‌حساب می‌آید. همراه ما باشید تا در تازه‌ترین قسمت از تورهای مجازی، به سویا سفر کنیم.

مهم‌ترین دیدنی‌های شهر سویا در ناحیه‌ شرقی رود گوادال‌کویر واقع شده‌اند. با وجود اینکه قلعه‌ها و دیدنی‌های این قسمت از شهر بسیار قدیمی به‌نظر می‌رسند، هنوز هم نفس می‌کشند و توریست‌های پرتعدادی را سالانه به این شهر زیبا و تاریخی می‌کشانند. قسمت تاریخی و کلاسیک شهر سویا «کاسکو آنتیگو (Casco Antiguo)» نام دارد و با خیابان‌های پیچ‌درپیچ، هزارتو مانند و باریکی که دارد، نفس گردشگران را می‌گیرد. خیابان «Calle Sierpes» یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شهر است که با کاخ‌های مرمری ساخته‌شده به دست معماران رومی، از توریست‌ها میزبانی می‌کند.

شهر سویا ۷۴ معبد مختلف را در خودش جای داده است. کلیسای جامع «سنت مری» (Catedral de Santa María de la Sede) یکی از خاص‌ترین و مهم‌ترین بناهای تاریخی سویا است. این بنا مابین سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۵۱۹ میلادی در محلی ساخته شد که پیش‌تر یک مسجد آنجا قرار داشت. این بنای ۱۱۶ متری با عرض ۷۶ متر، بزرگ‌ترین بنای گوتیک شهر سویا است. علاوه بر این کلیسا، قصر «آلکازار» (Alcázar of Seville) یکی دیگر از مهم‌ترین بناهای موجود در شهر سویا است. این قصر در سال‌های مابین ۱۳۵۰ تا ۱۳۶۹ میلادی ساخته شد و به‌مدت بیش از ۷ قرن به‌عنوان محل زندگی پادشاهان اسپانیایی از آن یاد می‌شد. این قصر در قرن ۱۶ میلادی با اضافه شدن المان‌های گوتیک، ظاهری کاملا جدید به خود گرفت.

شهر سویا اسپانیا از بالا

شهر سویا مملو از این دیدنی‌های تاریخی و جذاب است. این شهر از سایر مناظر هم برای تعداد بسیار زیادی از توریست‌های دنیا، جذابیت‌های پرتعدادی را در چنته دارد. حتی طرفداران فوتبال هم به‌واسطه‌ حضور پررنگ تیم سویا در رقابت‌های اروپایی، احتمالا نام این شهر به گوششان آشنا باشد. از طریق بخش ویژه‌ای که در ابتدای مطلب قرار دارد، می‌توانید از سویا دیدن کنید. کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه