مقایسه بهترین سایت های اجاره خانه در تهران

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
مقایسه بهترین سایت های اجاره خانه در تهران

اپلیکیشن‌ها وسایت‌هایی وجود دارند که امکان دیدن مشخصات و عکس‌های خانه را قبل از تصمیم برای بازدید آن از نزدیک فراهم می‌کنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

امروزه و با توجه به وضعیت اقتصادی، درصد بالایی از مردم کشورمان ناچار به رهن و اجاره‌ منزل هستند. این ماجرا در تهران شدت بیشتری پیدا کرده است. زیرا دانشجویان و صاحبان مهارت جدیدی هر سال به این شهر مهاجرت کرده و به‌دنبال محلی برای زندگی هستند. این را به کلان‌شهر بودن تهران و جمعیت فوق‌العاده بالای آن اضافه کنید. همین امر باعث به وجود آمدن تقاضای پنهان برای سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی بود که صاحب ملک را به متقاضیان آن متصل کنند. در ادامه توسعه‌دهندگان دست به کار شدند و اپلیکیشن‌های خوب و قدرتمندی طراحی کردند و این بازار حالت رقابتی به خود گرفت.  اپلیکیشن‌ها وسایت‌هایی که شما را از جابه‌جایی‌های پر تعداد خلاص کرده و امکان دیدن مشخصات وعکس‌های خانه را قبل از تصمیم برای دیدن آن از نزدیک فراهم می‌کنند. در این مطلب قصد داریم بهترین سایت اجاره خانه در تهران را با دقتی ویژه بررسی کنیم.

معیارهای ارزیابی

به‌طور کلی، هر اپلیکیشنی که بر بستر اینترنت ظهور می‌کند، از جهت سرعت و دقت مورد بررسی کارشناسان قرار می‌گیرد. نبود اشکالات در ساختار فنی، جست‌و‌جوی سریع و دقیق، به روز بودن اطلاعات و برخورداری از پشتیبانی قوی مهم‌ترین معیارهای ارزیابی این دسته از سایت‌ها را تشکیل می‌دهند.

نکته دیگری که امروزه توجه ویژه‌ای به آن می‌شود، ارائه‌ تجربه‌ کاربری لذتبخش و روان برای کاربران است. اکوسیستم کسب‌وکارهای اینترنتی در ایران در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی داشته است و به همین خاطر نمی‌توان بدون  برخورداری یک رابط کاربری جذاب در بازار مطرح شد. در ادامه سعی داریم با استفاده از همین معیارها، بهترین سایت اجاره خانه در تهران را که پرکاربرد و پراستفاده‌اند، با یکدیگر مقایسه کنیم.

رپورتاژ

پنج سایت برتر

دیوار

از بهترین سایت اجاره خانه در تهران می‌توان به دیوار اشاره کرد. این سایت اگرچه به‌صورت تخصصی در زمینه‌ اجاره‌ ملک فعالیت نمی‌کند، اما به‌علت به‌دلیل ارائه‌ یک تجربه‌ کاربری روان، سریع و اثربخش یکی از محبوب‌ترین سایت‌ها برای اجاره‌ خانه خصوصا در تهران است. راحت بودن دسترسی و رایگان بودن باعث شده است بسیاری از مشاوران املاک یا صاحبان ملک، املاک خود را در آن ثبت کنند. برتری دیوار در گستردگی پوشش موارد مختلف ملک است. در این سایت می‌توانید از ارزان‌ترین تا گرانترین واحد‌های موجود را  ببینید.

اشکال دیوار در قرار دادن دو حالت «ارائه» و «درخواستی» برای آگهی‌های مربوط به مسکن است. هدف دیوار در واقع قرار گرفتن آگهی‌هایی که قصد فروش و اجاره دارند در بخش اجاره و همچنین قرارگیری آگهی‌های متقاضیان خرید در بخش درخواستی بوده است. این گزینه‌ها اما از شفافیت و قابل فهم بودن لازم برای کاربران برخوردار نبوده و از همین جهت آگهی‌ها با عنوان اشتباه در سایت منتشر می‌شوند.

ایراد دیگری که می‌توان به دیوار وارد کرد، نبود اجبار برای آپلود عکس املاک است. این امر باعث سردرگمی مشتریان شده و امکان کلاهبرداری یا سوءاستفاده را برای افراد سودجو فراهم می‌آورد. از دیوار همچنین می‌توان برای اجاره‌ی سوییت، اجاره ویلا و دیگر انواع اجاره برای مسافران و گردشگران هم استفاده کرد.

شیپور

شیپور نیز مانند دیوار، شهرت خود را از مسکن ندارد، اما در این زمینه نیز فعالیت می‌کند. شیپور به‌طور کلی پلتفرمی برای قرار دادن آگهی‌ها و خریدوفروش انواع کالا توسط کاربران است. بخش مسکن این سایت نیز در حال حاضر فعال و پرجنب‌وجوش در جریان است. درج آگهی در شیپور آزاد بوده و همین باعث می‌شود آگهی‌ها از اعتبار صددرصدی برخوردار نباشند و امکان سوءاستفاده برای برخی سودجویان فراهم شود.

گفته شد شیپور تا حدود زیادی شبیه بازار است، در این سایت هم بسیاری از آگهی‌ها با یک عکس یا حتی بدون عکس منتشر می‌شوند و اطلاعات وارد شده نیز کاملا بستگی به صاحب ملک دارد. همین امکان باعث شده بعضی از افراد با درج آگهی‌های خیالی و پس از تماس گرفتن متقاضی دست به تبلیغات مشاوره‌ی املاک خود بزنند که نکته‌ای بسیار منفی به حساب می‌آید.

کوچک بودن صفحه‌ی نمایش نتایج جست‌و‌جو نیز دیگر نقطه ضعف شیپور به حساب می‌آید. در صفحات جست‌و‌جوی دیگر رقیبان بیش از ده مورد قابل‌مشاهده است در حالی که برای شیپور این عدد روی چهار قرار دارد.

کیلید

این وب‌سایت تمرکز خود را بر شهر تهران قرار داده است و در شهرهای بزرگ دیگر همچون شیراز و اصفهان کارایی ندارد. آگهی‌های موجود در «کلید» همگی عکس دارند اما مانند «آدرس» عکس‌ها به‌صورت حرفه‌ای و از تمام زوایای لازم گرفته نشده و بعضی از آگهی‌ها با تنها یک عکس منتشر شده‌اند. نکته‌ مثبت ویژه‌ای که به این سایت اختصاص می‌یابد، ارائه‌ اطلاعات آماری در مورد بازار مسکن و همچنین معرفی مشاوران املاک است. کیلید نیز مکان منزل روی نقشه را ثبت می‌کند. این سایت  که از بهترین سایت اجاره خانه در تهران توسط متخصصان حوزه‌ی املاک اداره شده و رابط کاربری دلنشین و با کیفیتی دارد.

رپورتاژ

آدرس

این سایت اگرچه از لحاظ محبوبیت و شناخته‌شده بودن، همچنان نیاز به رقابت (با سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار) دارد، اما از امتیازات ویژه‌ای برخوردار است. «آدرس» به‌صورت تخصصی در زمینه‌ اجاره فعالیت می‌کند و امکان خریدوفروش مسکن در این سایت وجود ندارد. این سایت همچنین برای انتشار یک آگهی سخت گیری بیشتری به خرج می‌دهد. آگهی‌ها در این سایت توسط کارشناسان و متخصصان مسکن منتشر می‌شوند. برای همین تمام آگهی‌های موجود در این سایت از اطلاعات کامل  و عکس‌های با کیفیت برخوردارند.

تخصصی بودن این سایت باعث شده نیازهای متقاضیان اجاره‌نشینی با دقت بالاتری نسبت به دیوار بررسی شود. برای مثال فیلترهای جست‌و‌جو در این سایت بسیار جزئی بوده واحد‌های مسکونی مناسب افراد مجرد، متاهل، خانه‌های پارکینگ دار و... را می‌توان جست‌و‌جو کرد. از طرف دیگر تمام خانه‌ها روی نقشه ثبت هستند و مراکز تفریحی، بازارها و دیگر مکان‌های شاخص در محله‌ هر منزل هم برای کاربر مشخص است. «آدرس» همچنین گزینه‌های مرتبط با هر خانه را هم (دیگر خانه‌ها در همان محدوده، با همان قیمت و...) به شما نشان خواهد داد.

شب

اگر قصد اجاره‌ ویلا، اقامتگاه بوم گردی یا سنتی، سوییت مبله و منزل ویلایی برای زمان محدود داشته باشید، وب‌سایت شب مخصوص شما طراحی شده است. امتیاز ویژه‌ این سایت در پشتیبانی خوب و رابط کاربری شیک و سریع است. شما می‌توانید قبل از سفر به نقاط شمالی و جنوبی کشور و اطراف تهران، با چک کردن سایت شب، از موارد مناسب برای اسکان موقت باخبر شوید.

کلام آخر:

اجاره‌ منزل امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها، به‌خصوص برای نسل جوان است. سایت‌های اجاره‌ منزل در جهت تسهیل جریان کار وارد میدان شده‌اند، اما برای استفاده از آن‌ها لازم است نیازهای خود و ویژگی‌های آنان را شناخت. هرکدام از این بهترین سایت اجاره خانه در تهران در کنار مزایای خود معایبی دارند. در سایت‌هایی مثل دیوار و شیپور که گذاشتن آگهی کاملا به سلیقه‌ فرد منتشر کننده بستگی دارد، لازم است تا با احتیاط ویژه عمل کرد. زیرا ممکن است افراد سودجو به قصد کلاهبرداری آگهی را منتشر کرده باشند. جدا از اجاره‌ منزل از سایت‌هایی مثل دیوار و شیپور می‌توان در جهت اسکان موقت و گردشگری استفاده کرد. این دو سایت عمومی‌اند اما سایت کیلید برای خرید، فروش، رهن و اجاره خانه فعالیت دارد و آدرس آدرس به‌صورت تخصصی رهن و اجاره خانه و آپارتمان در تهران را هدف قرار داده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه