با تور مجازی از بلندترین کوه های جهان دیدن کنید

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند جمعه، ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از بلندترین کوه های جهان دیدن کنید

با تور مجازی از مشهور ترین قله‌های سراسر جهان دیدن کنید و از طبیعت کوهستانی و مناظر تماشایی آن لذت ببرید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۱/۱۸ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۶ به‌روزرسانی شده است.

کوهستان‌ها چیزی بیشتر از بلندی‌های خیره‌کننده‌اند. برای بسیاری از مردم، کوه‌ها نمادی از عاشقی یا صبر هستند که با مناظر باورنکردنی و هوای تازه همراه می‌شوند. برخی از کوه‌ها به‌دلایل آتشفشانی و برخی دیگر با حرکت صفحه های زمین به‌روی یکدیگر پدید آمده‌اند و در پی آن‌ها، داستان‌ها و افسانه‌های فراوان وجود دارد؛ تا جایی که در فرهنگ‌های باستانی، کوهستان ها را محل زندگی خدایان دانسته‌اند. با ما همراه شوید تا از دریچه تورهای مجازی، به تماشای مشهورترین کوهستان‌های جهان برویم.

بلندترین قله جهان که نزد بومی‌ها تبت با ‌نام الهه مادر شناخته می‌شود، قله اورست است. ارتفاع دقیق این قله معمولا در طی سال و بنا بر دلایل گوناگون تغییر می‌کند. طبق اندازه‌گیری سال ۲۰۱۰، قله اورست ۸,۸۴۵ متر ارتفاع داشت؛ اما اندازه‌گیری سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که ارتفاع این قله به‌دلیل وقوع زلزله با ۲۲۵ سانتی‌متر کاهش همراه بوده است.

قله مون بلان از رشته‌کوه آلپ را ک در مرز ایتالیا و فرانسه واقع شده است، می‌توان بلند‌ترین کوه قاره اروپا نامید؛ البته اگر قله البروس روسیه را بخشی از اروپا به‌شمار نیاورد؛ چراکه مرز چندان مشخصی بین اروپا و آسیا وجود ندارد و هر دو قاره می‌توانند البروس را متعلق به ‌خود بدانند. البروس دارای دو قله است که ارتفاع آن‌ها به ۵,۶۲۱ و ۵,۶۴۲ می‌رسد.

قله اورست در کشور تبت

بسیاری از مواقع، کوهستان‌ها را نه فقط برای بلندی‌های باشکوه خود، بلکه به‌خاطر مناظر دلربا و فریبنده می‌شناسند. رشته‌کوه‌ دولومیت در اروپا را که مجموعا ۱۵٫۹ هزار متر مربع وسعت دارند، می‌توان از این دست کوهستان‌ها دانست. دولومیت، با ۱۸ قله بیش از ۳,۰۰۰ متر، مملو از پیست‌های اسکی و جاذبه‌های گردشگری فراوان است.

از مشهورترین شهرهای تفریحی و کوهستانی آلپ، می‌توان به شهر زرمات سوئیس واقع در دامنه‌های قله ماترهورن اشاره کرد. ماترهورن با ظاهری افسانه‌ای و خیره‌کننده، ۴,۴۷۸ متر ارتفاع دارد. سنت موریس یکی دیگر از جاهای دیدنی سوئیس و استراحتگاه‌های کوهستانی این کشور است که به‌لحاظ زیبایی و شکوه، زبانزد گردشگران محسوب می‌شود. سنت موریس همچنین با ۴,۸۴۸ متر، مرتفع‌ترین قله شرقی کوهستان آلپ لقب دارد.

عکس پانوراما از کوه البروس روسیه

شاید در قیاس‌ با قله‌های یاد شده، کشور چین قله مرتفع چندان شناخته‌شده نداشته باشد؛ اما جای دارد تا در این تور مجازی از شهر کوهستانی گویلین در کشور چین نیز بازدید کنیم و از طبیعت غنی و بناهای فرهنگی آن بازدید کنیم؛ قله‌های این منطقه که در واقع سازند‌هایی آهکی هستند، طی زمین‌لرزه‌هایی در سالیان دور، از دل دریا سربرآورده‌اند. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می‌گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید‌، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه